Hvordan fortalte du sjefen at du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Sa du det rett ut, sendte en mail, ringte?

Det kommer vel an på tonen man har med sjefen sin. Jeg var så dårlig og måtte si det tidlig, men endte med gledestårer :)

Hvordan fortalte dere sjefen om graviditeten??

Jeg ble sykemeldt i uke 6 pga svangerskapskvalme med oppkast. Da sykmeldingen ble forlenget, tror det var rundt uke 9 eller 10 så skrev jeg det i en mail. Fikk ikke gratulasjon eller noe, men det var ikke akkurat noe jeg forventet heller. I vekteryrket tenker de kun logistikk og bemanning :P

Her sa jeg det bare rett ut for å få endre noen av vaktene som ble litt heftige i starten. Sjefen gleda seg veldig siden hun var søstera mi. Har nå ny sjef, men sa det til henne også da vi holdt på å planlegge vakter, og hun ble også bare glad på mine vegne :joyful:

Godt å se flere gode opplevelser :)
Er jo ikke alle som er like heldige. Er jo hyggelig med en gratulasjon hvertfall :)

Her ble det per sms da sjefen hverken svarte på telefon eller ringte tilbake. Hun svarte ikke på den mld og sa ikke noe om saken før jeg skrev noe nytt til henne om noe annet 3 uker senere... Hun ble ikke akkurat fornøyd. Reagerte dårlig forrige gang også! Hun liker visst bare de som lever for jobben og får færrest mulig barn...

Sa det til henne da vi snakka om noe annet. Litt mindre ektefølt gratulasjon enn sist, men fortsatt greit. :)

Jeg ble sykemeldt i uke 6 pga svangerskapskvalme med oppkast. Da sykmeldingen ble forlenget, tror det var rundt uke 9 eller 10 så skrev jeg det i en mail. Fikk ikke gratulasjon eller noe, men det var ikke akkurat noe jeg forventet heller. I vekteryrket tenker de kun logistikk og bemanning :p
Det er dårlig gjort! Vanlig høflighet å gratulere syntes jeg!

Jeg sa at jeg ville snakke med henne og vi gikk ut på gangen etter morgenrapport.. Hun reagerte med å smile og gratulere og sa hun syntes det var en hyggelig nyhet. Til motsetning til forrje gang.. Da spurte hun "er det smittsomt dette?" Da jeg var den siste av flere gravide det året.

Last edited:
Back
Topp