Hvordan fortalte du barnefar?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hvordan delte du nyheten med barnefaren? Var han tilstede når du tok testen, eller måtte du fortelle ham det i ettertid? Hvordan reagerte han? :)

Alle tre gangene jeg har vært gravid har jeg tatt testen først og fortalt han rett etter at jeg var sikker på at de var positive.
Hadde store planer om en pappa t-skjorte og sånt, men det at det tok så lang tid påvirket nok, så han fikk bare beskjed på senga [emoji14]

Sniker fra November!
Jeg turte ikke fortelle ham det selv/direkte, så jeg la en bolle i ovnen og satt i sofaen mens jeg ventet på reaksjon :hilarious: Ikke planlagt graviditet med andre ord :smiley-angelic006

Første gang var var han på jobb (er da borte i 5 uker) så fortalte det i telefonen. Han ble så glad at han begynte å grine :Heartred

Denne gangen fortalte han det til meg xsmile9 Jeg hadde tatt en cb digitaltest og gikk ut av badet før resultatet kom frem (regnet med den var negativ uansett) så gikk han å sjekka og da var den visst positiv :smiley-bounce022

Sa det til ham med en gang jeg fikk svak positiv test, og da jeg tok digital var han bortreist flere dager så jeg sende bilde og ringte :)

Han var hjemme. Vet ikke om jeg sa at jeg tok en test, men når jeg kom ut fra badet sa jeg «jeg troooor kanskje det er en mulighet for at vi burde høre om din far vil ha oss som gjester på julaften i år».. vi feirer alltid hjemme

Ehhmm.... denne er positiv! :eek:

Kjæresten min har tidligere sagt at han ville vite om jeg skulle ta test og ha muligheten til å være tilstede. Så jeg fortalte allerede en uke før forventet mens at jeg følte noe var annerledes og ville ta en test om en ukes tid. Så da planla vi det sånn at han overnattet (bor ikke sammen, dette var ikke en planlagt graviditet) og ventet utenfor dodøra mens jeg tok testen. Vi ventet på resultatet sammen.

Vi ble sammen enige om å kjøpe graviditetstest pga. jeg hadde en del murringer som jeg hadde hatt første gang også. Da vi kom hjem skulle han ut med hunden og gjorde seg klar mens jeg tok testen. Innen 1 minutt syns jeg at jeg så en strek og ropte ut "kom og se, ser du den? Ser du DEN?!?!". Og mens han så på testen og sa ja så begynte jeg å hulkegråte av glede :Heartbigred

Jeg tok testen, fikk svak strek. Tok tre tester til, ettersom falsk strek sjelden skjer på fire tester [emoji85] så sa jeg «jeg er gravid» da vi spiste kveldsmat den kvelden. [emoji23]

Vi fikk barn ved hjelp av IVF, så han var like oppdatert på baby-nyheten som meg hele veien :D

Det var han som fortalte meg hva det stod på testen morgenen jeg tok den. Han sa «eeeehm, det står gravid» Hehehe! Det var planlagt, men skjedde litt fortere enn vi trodde. Vi var forberedt på å prøve en stund.

Med de 2 første viste jeg han testen når jeg hadde tatt den og den var positiv. Den var så svak at jeg trodde det nesten ikke. Hans reaksjon var å kommentere at ja den kunne se positiv ut før ha la seg igjen (han er ikke noen morgrnmenneske i det hele tatt). Denne gang ringte jeg han på jobb da jeg ikke klarte å holde meg til han kom hjem:-)

Jeg gikk å vekket han rett etter testen som var svaaaak svak positiv, men hadde også på følelsen at det var klaffet. Og siden det var så ønsket av oss begge så klarte jeg ikke holde meg, men skuffelsen ble stor for han da han ikke klarte å se streken [emoji23] men dagen etter var den mye tydeligere og han var kjempe gla, og begynte å ringe til familie med en gang han [emoji23]

Back
Topp