Hvordan fortalte dere det?

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Hvordan fortalte dere den kommende pappa om graviditeten? Synes det er så koselig å høre slike historier :)

Jeg hadde ikke fortalt noe om at jeg skulle teste. Vi hadde snakket sammen om at jeg kanskje var gravid, men det har vi jo gjort tidligere også. Dagen kom og testen viste to streker, sambo lå enda og sov. Jeg stellet meg ferdig på badet og gikk inn til han og satte meg på sengekanten. Sa til han at jeg hadde noe jeg måtte fortelle, jeg trodde jeg var gravid da det så ut for at testen jeg hadde tatt på morgenen viste en sterk kontrollstrek og en svak testestrek. Han ble stor i øya og smilte fra øre til øre. Tror han sa noe sånt som: wiiiiii! Han fikk se testen da han var stått opp og han klarte å se streken. Likevel tok jeg en digital dagen etterpå, som da også var positiv. Sendte han da en sms siden han var på jobb. Fikk da som svar: Wiiiii :D :D <3 <3
Nå gleder han seg masse. Stryker meg ofte på magen og sier: "jeg er glad i dere".
Hærlige samboeren min :)

Denne gangen pakket jeg inn en body og testen, han bare såg på meg og sa: HÆÆÆ???? ER det virkelig sant?!?! Så satt han (og meg) med tårer i øynene begge to, og guttungen såg forvirra på oss begge :D

Nå gleder han seg masse. Stryker meg ofte på magen og sier: "jeg er glad i dere".
Hærlige samboeren min :)

Så koselig!

Mannen min jobber på apotek, så det er han som må kjøpe graviditetstest. Er ikke få ganger jeg har måttet ringe ham i løpet av dagen for å si "Nei, bare glem det, det behøves ikke likevel". Så denne gangen mente han at det ikke var noe vitså kjøpe noen test, selv om mensen var tre dager for sen, for den er jo alltid for sen uansett. Fnys. Vel, jeg hadde en følelse av at noe var annerledes, greide ikke konsentrere meg på jobb, så jeg måtte rett og slett ut og kjøpe en test og ta den i lunsjen. Sendte melding med bildet av testen til ham, og han ringte tilbake og sa "Men.. det er jo to streker!". Haha, likevel trodde han ikke helt på det, så han kjøpte en digital test. Morgenen etter vekket han meg klokka 6 (en time før vi egentlig måtte opp) før å spørre om jeg måtte tisse :p Jeg måtte faktisk det, og etter den testen var det jo ingen tvil.

Ingen av oss tør egentlig å glede oss så veldig, vi har prøvd i så mange år, og tror vel enda ikke helt på at det skal gå bra. Vi snakker ofte om at uansett hvordan det går nå, så har vi i alle fall bevist at vi får til en befruktning, og det er vi glade for :p

Men hver morgen klapper han meg på magen og sier "Hei, lille larve!", hihi.

Det er så koselig og en lettelse når de tar det så bra! :)

Min graviditet kom ganske overraskende, gikk på p-piller, så når mensen var 5 dager for sen tok jeg mot til meg å kjøpte en graviditetstest. Jeg tok den på morgenen etter sambo hadde gått på jobb(ville ikke si at jeg kanskje var gravid, for så å ikke være det) og den viste positiv. Dette var på en fredag og planen var at jeg skulle på polet etter jobb for å kjøpe litt vin som jeg skulle ha på lørdagen til bursdagsfesten til svogeren min som fylte 30 år. Da sambo kom hjem så satt vi i sofaen, og han så på hele meg at det var noe jeg ville fortelle. Jeg sa at det ikke var så lurt at jeg drakk på festen..han bare: ååå?, ja jeg er nemlig gravid. Å han bare: ååå, woohoo!! Så kjekt, KONGE! Jeg ble helt overrasket over reaksjonen, og veldig lettet! :) Nå kaller han babyen i magen for Tarzan! haha!

Siden dette var prøverør forsøk så visste han at jeg skulle ta testen, han så så vidt streken, men ville ikke tro på det, tok dagen etter samme streken dukka opp, han ville fortsatt ikke tro på det, fordi den var så innmari svak. Tok da en digital der det lyste gravid, han jubla ikke siden vi har hatt sa før. Han sa ikke ha altfor høye forhåpninger det er altfor tidlig enda, men håper det funker denne gangen. Merket at han var redd for at vi skulle miste denne gangen. Så ut som han hadde mista håpet, men nå begynner han å venne seg til tanken etter at vi har vært på ul ;)

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Back
Topp