Hvordan fortalte dere det til faren?

Vidorra

Forumet er livet
Assistert-jentene
♡Junigull 2016♡
Så, hvordan fikk mannen deres høre om den kommende babyen? :)

Kjæresten min var borte på jobb, og det var fire dager siden vi hadde satt inn egg (IVF).

Vi snakket i telefonen, og jeg hadde nettopp tatt en test. Ringte ham fordi jeg var lei meg, den var helt hvit. Mens vi snakket så jeg på den i forskjellig lys, og så syns jeg at jeg kunne skimte en strek. Sa det til ham, og mens vi snakket syns jeg den ble sterkere.

Han ville at jeg skulle sende bilde, og det gjorde jeg. Han så ingenting sa han. Så sendte jeg ett med piler på strekene, og han så jo fortsatt ingenting :p La ut bilde av testen på forumet, og der så alle strek!!! Da begynte jeg å tro på det selv også. Kjæresten min var ikke helt overbevist før han kom hjem, og vi fikk en positiv digital sammen.
 
Sa bare at "J skal bli storebror" :p
 
Tok testen om morgenen og vekket han og sa det lå en presang til han på badet :)
 
Tok test om morgenen, vekket kjæresten og sa: jeg lover deg, det er to streker:D Hahah..
Var redd han ikke skulle se det jeg kunne se:p
 
Testet med cbfm, og der står det gravid med store bokstaver, så jeg sprang inn på soverommet for å fortelle den fantastiske nyheten, men i det jeg skulle si det begynte jeg å gråte, så han våknet av jeg som gråt med telefonen i hånden! Så han trodde noen hadde dødd :( stakkars mann :)
 
Det var 7 dager etter innsett (ivf). Jeg hadde tatt en test om morgenen da han var på jobb og syntes såvidt jeg kunne skimte noe. Men det hadde jeg tross alt gjort i 1 1/2 år allerede så vi la ikke noe i det noen av oss. Tok en ny på kvelden da mannen var hjemme selv om han mente jeg ikke kunne teste flere ganger om dagen;) da ble det jaggu en synlig strek- etterhvert. Veldig synlig da den hadde ligget et par timer. Så igrunn var han med på hele greia og kunne selv se den første troverdige streken:)
Videre har jeg sendt snaper om morgenen av samtlige tester;) hehe
 
Sambo er på sjøen i flere uker, så jeg lagde en facebookhistorie med tekst og smileys som startet med samleie og endte i baby, han tydet den fort :) Jeg har ikke mulighet til å ringe han opp og jeg ville få sagt det med en gang :) Når jeg fikk sendt bilde av testen trodde han ikke helt på det fordi han trodde streken måtte være like sterk som kontrollstreken, haha :p
 
Sambo er på sjøen i flere uker, så jeg lagde en facebookhistorie med tekst og smileys som startet med samleie og endte i baby, han tydet den fort :) Jeg har ikke mulighet til å ringe han opp og jeg ville få sagt det med en gang :) Når jeg fikk sendt bilde av testen trodde han ikke helt på det fordi han trodde streken måtte være like sterk som kontrollstreken, haha :p

Godt trent på å tyde eggløsningstester han da? :D
 
Godt trent på å tyde eggløsningstester han da? :D

Haha, faktisk ikke siden jeg ikke har brukt eltester fra bt, kun cb digital :p Men at han kan lite om hvordan tester fungerer, det skal være sikkert :D
 
Testet med cbfm, og der står det gravid med store bokstaver, så jeg sprang inn på soverommet for å fortelle den fantastiske nyheten, men i det jeg skulle si det begynte jeg å gråte, så han våknet av jeg som gråt med telefonen i hånden! Så han trodde noen hadde dødd :( stakkars mann :)

Haha! Må le litt av denne. Huff.
 
Jeg satte en bolledeig, og timet det sånn at det luktet deilig hvetebakst da han kom inn døra fra jobb! Jeg sa det var noe godt til han i ovnen, og han løp inn på kjøkkenet. Han ble nesten litt skuffa da det bare sto en enslig bolle i ovnen. Jeg måtte til slutt si "vi har en bolle. i ovnen." Brått skjønte han greia og ble selvsagt overlykkelig og vettskremt.
 
Jeg satte en bolledeig, og timet det sånn at det luktet deilig hvetebakst da han kom inn døra fra jobb! Jeg sa det var noe godt til han i ovnen, og han løp inn på kjøkkenet. Han ble nesten litt skuffa da det bare sto en enslig bolle i ovnen. Jeg måtte til slutt si "vi har en bolle. i ovnen." Brått skjønte han greia og ble selvsagt overlykkelig og vettskremt.

Mannen min hadde blitt vettskremt om det lå mer enn en bolle i ovnen;)
 
Fortalte det når vi sto å pussa tenna før vi skulle legge oss :) kan stoppa opp å be bare stående å se rart på meg :p
 
Åh, så koselig å lese om hvordan fedrene tok og hvordan dere gjorde det!

Her satt jeg bare ned med pappaen å fortalte jeg var gravid, da det ikke var planlagt eller forventet. Ble mye frem og tilbake om vi skulle beholde da jeg går på universitetet osv. Da vi ikke var helt klar for en unge enda, så ble en del gråting fra min side. Endte desverre opp med MA tilslutt, men ble gravid igjen 2-3 uker etter MA. Da var det heldigvis mer glede inn i bildet! Så nå er vi overlykkelig over å ha ei nydelig datter på snart 13 mnd ❤
 
Jeg tok en test først, trodde det var noe galt siden den var positiv. Tok en til, den var å positiv. Ropte da på samboer som kom på badet å sa at jeg tror vi er gravide.... Han fikk like sjokk som meg, så jeg måtte ta enda en test mens han stod der. Da den å var positiv ble det kyssin og klemming, jeg elsker deg og panikk!!! :) Sove fikk vi ikke den natta!!! ;)
 
Egentlig hadd mannen sagt ifra at han ville få vite det over en finere middag, men siden vi hadde prøvd så mange måneder og kun fått negative tester så hadde jeg ikke så mye håp i går, og tenkte derfor heller ikke over at han var hjemme da jeg testet av ren rutine. Men da jeg plutselig stod der med positiv test i hånda og strigråt av overveldende sjokk og lykke så skjønte jeg at jeg hadde et problem, dette kom jeg ikke til å klare å holde skjult! Så, fortsatt gråtende, ropte jeg på mannen og gikk opp til 2.etg med testen i hånda, hulket frem at jeg var gravid, og fortsatte å gråte i armene hans :) Mens jeg beklaget at jeg ikke fikk sagt det over en middag ;)

En artig ting er at da han hørte meg gråte og rope på han så trodde han det var fordi jeg hadde blitt skremt av en edderkopp på badet! Haha :) Så han ble ekstra overrasket da han så den positive testen i hånda mi, kan man si! Men han ble glad, da :)
 
Back
Topp