Hvordan fortalte dere «store barn» at de skulle bli storesøsken ?:-)

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Har tre barn mellom 8-13 år som vi skal fortelle den store nyheten til over helgen, er da i 11.uke.

j tenker at de kan få hver sin pakke, en m f.eks smokk, en med sokker og en med koseklut. Pakker opp uten å ser på hverandre også tar vi d fra der.

sambo tenker vi bare skal si d.
Spennende!!!!! ❤️❤️❤️
 
Jeg har en niåring, og vi bare sa det til ham. Jeg tror han hadde synes det å pakke opp smokker eller andre babygreier hadde vært mer kleint enn morsomt, men det er sånn han er.
 
Gratulerer :Heartred

Vi bare fortalte det til våre to :) De var da 3,5 år gamle. Vi måtte fortelle det samtidig som vi fortalte det til besteforeldrene på mannens side, da vi har andre fra hans side som bor i nærheten som plutselig stikker innom. Dumt om de fikk vite nyheten av ungene før besteforeldrene.
 
Jeg bare sa det. Men så viste dattera som da var 13 år at vi gjennomgikk prøverørsbehandling så hun var nok mye mer informert enn det som er vanlig.
 
Hvis dette går veien så blir barna veldig glad, spesielt nr2 som ønsker seg nytt familiemedlem i julegave (jeg sa jamen det tar 9 måneder å få baby så det rekker vi ikke - hun bare: uh det holder å få vite om baby til jul :angelic:) jaja vi får se
tror jeg er litt for kort på vei på julaften til å fortelle, men en sånn Karen Blixen bilderamme oppheng med ul bilde hadde vært fint å be de henge på juletreet
 
Jeg kjøpte en tåteflaske som jeg la i en pose. Så sa jeg rundt middagsbordet at jeg hadde kjøpt en ting til en av ungene mine. Ba ene ungen hente posen inn og hun tok opp tåteflasken., fikk fort spørsmål om jeg var gravid og tre jublende søsken som vart kjempe glad for svaret.
Når kjønn skulle avsløres kjøpte vi klær og pakka inn, så fikk de åpne når vi kom hjem. Enkelt, men ungene syns det var kjempe stas :happy:
 
Kjøpte hver sin tshorte der det stod: Jeg skal bli storebror/storesøster, som vi pakket inn ♡

Barna på 9 og 10 år hadde på seg disse da vi besøkte besteforeldrene og tante og onkler samme helga.
 
Koselig tråd❤ Vi skal på tidlig ultralyd i starten på desember. Er alt bra da bestiller vi en genser med "I'm the big Brother". Eller noe lignende. Til 11 åringen som har ønsket seg dette i sååå mange år.. usikker på når han skal få nyheten men tenker seinest julaften evt kalenderpakke.
 
Har tre barn mellom 8-13 år som vi skal fortelle den store nyheten til over helgen, er da i 11.uke.

j tenker at de kan få hver sin pakke, en m f.eks smokk, en med sokker og en med koseklut. Pakker opp uten å ser på hverandre også tar vi d fra der.

sambo tenker vi bare skal si d.
Spennende!!!!! ❤️❤️❤️
Har en gutt på 14 og jente på snart 8; fortalte det i uke 10 i frykt for at de skulle høre fra andre i familien ved et familie treff. Satt ved frokost bordet og sa det som det var; at de skulle få en bror eller søster til våren og hva de synes om det . Tenkte aldri å lage til noe ekstra, tenker at nyheten er mer enn nok i seg selv:)
 
Vi endte opp m å gi de hver sin pakke, 8 åringen skjønte d ikke, 11 åringen trodde d var til en annen i familien, 13 åringen begynte å gråte av glede❤️❤️❤️

de ble så glade alle tre! Helt herlig❤️❤️
De begynte straks å diskutere navn, rom, utstyr, og kommende fritidsaktiviteter :hilarious::shy:
 
Back
Topp