Hvordan forlenge dagsøvn?

bina_

Blir kjent med forumet
Jenta vår på snart 7 mnd har de siste månedene bare sovet halvtimeslurer på dagen. Frem til nå har det forsovet fungert greit, men nå tror vi at det ikke holder utifra humøret hennes. Hun virker sliten og trøtt når hun våkner opp etter en halvtime og hun blir fort litt grinete og irritabel. Hun sover godt om nettene, opptil 12 timer totalt.

Vi har prøvd det tipset om å gå inn til hun før hun pleier å våkne, for å så gjøre det samme som vi gjorde for å få henne til å sovne, det fungerer ikke :/

Noen som har noen råd å gi?

Vi bor i blokk og det er mange som røyker på verandaen sin, så har ikke så lyst til det :/ Men når vi går tur våkner hun også alltid etter en halvtime..

Skjønner! Nei, jeg har dessverre ingen råd til deg. Gutten min sover max 30 min på dagtid hvis det er inne, men ute i vogna sover han 1,5-3 timer (på tur eller i ro) :)

Min sov 3 lurer før, nå er det 2 på dagen. Samlet seg til det av seg selv. Han sover inne, ca 40 min- 1,5 t per gang. Veldig ulikt.

Min sov 3 lurer før, nå er det 2 på dagen. Samlet seg til det av seg selv. Han sover inne, ca 40 min- 1,5 t per gang. Veldig ulikt.

Samme her. Hun kutta plutselig den ene luren på dagen forrige uke. Sover sjeldent(aldri) i vogna på tur, uansett hvor trøtt hun er.

Så rart - Min kutta også den tredje luren på dagtid for en ukes tid siden! :p Sover toppen 4 timer totalt på dagtid nå, som oftes 3. Sover 11-12 timer om natten da :)

Jenta vår på snart 7 mnd har de siste månedene bare sovet halvtimeslurer på dagen. Frem til nå har det forsovet fungert greit, men nå tror vi at det ikke holder utifra humøret hennes. Hun virker sliten og trøtt når hun våkner opp etter en halvtime og hun blir fort litt grinete og irritabel. Hun sover godt om nettene, opptil 12 timer totalt.

Vi har prøvd det tipset om å gå inn til hun før hun pleier å våkne, for å så gjøre det samme som vi gjorde for å få henne til å sovne, det fungerer ikke :/

Noen som har noen råd å gi?
Samme greia her. Sover alltid bare 30/40 minutter, uansett om det er ute eller inne, på tur eller stillestående. Får liksom aldri gjort noe....

Her sover M sjeldent 3 lurer! Og de varer bare 30 min ca. Noen ganger 1 time. Så maks 2 timer lur om dagen her og da er det bra i tilfelle. Som oftest 1 - 1 1/2 time på dagen. :/

Skulle ønske jeg hadde et triks for å få de til å sove lengre! Før sov han alltid over en time til hver dupp, men nå er det oftest bare 30-40 min. :o

Står litt tips på Facebook gruppa "sove uten gråt" om dette. Her sov min bare 30 min før men ved en liten innsats har vi forlenget de fleste lurer til 1-2 timer. Han sover nå ca 3-4 timer tilsammen ila dagen. Nattesøvnen er dårlig da, men håper den går seg til etterhvert!

Back
Topp