Hvordan forløper dagen deres?

Her er det ingen faste rutiner. Vi prøver å stå opp i 7-tiden sammen med resten av familien. Da blir han ofte trøtt igjen etter 1 time, og sover en liten dupp. I 11-12 tiden går vi en tur på 1-2 timer, da sover han godt.
Etter dette blir det sikkert 2 dupper på 30-60 min, til før han legger seg for kvelden, sånn ca kl 20. Det varierer litt, men må gå med han i vogn for å få en lang dupp. Han er nysgjerrig og våkner fort!
 
Her står vi opp alt mellom 7-8. Etter 1-1,5 time sover han 1-2 timer på meg. Så er vi våken en stund før vi går tur. Her sover han og som oftest godt og sover i alt fra 1-2,5 time. På kvelden derimot er han vanskelig å få til å sove, opplever dere og det?!. Men de siste dagene har jeg ammet han i søvn fra 19-20 tiden og han sover da tungt- klar for natten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det varierer litt hvor fort han finner roa på kvelden. I går skrek han og nekta å legge seg, så jeg tok han opp, men han var jo trøtt og sovna på skuldra etterhvert. Vanligvis: Ligger med han i voksensenga først, så han blir rolig, og flytter han over i egen seng- mens han er døsig. Han ammes sjelden i søvn, fordi han slipper puppen når han er mett og vil ikke ha mer! Koser seg heller med smokk.
 
Vi står opp ca sju alt etter storesøster og matinger. Da er hun våken ca en time og legges i vogna. Sover gjerne et par timer da. Våken 1-2 timer, sover en time eller to til og utover ettermiddagen blir det noen kortere dupper her og der..legger seg kl 19 - får pupp i min seg og blir så lagt i sin egen og sovner fint der..

app'en
 
Ja, 16 timer kan stemme bra det :) Har ikke rekna på det før nå.
Jeg er fortsatt i lykkerus over hvor enkel mini er å legge både på dag og natt. La det vare!!!

app'en
 
Vi står opp rundt 07-08 sammen med lillebror. Mini sover i vogna på vei til bhg, og en stund etterpå (fortsatt i vogna) mens vi går tur med hunden. Redten av dagen er det kortere dupper her og der (sofaen, lekegrinda, armkroken osv). Han sover aldri mer enn 20 min til en time på dagen med mindre vi går tur ute. Mellom soveøktene er det kos, "oppdagelsesferd" rundt i huset på mammas skulder, leking i babygymmen, magetrening, amming osv. Gjør en del husarbeid når han er våken, da ligger han og følger med - evt sitter i vippestolen, avhengig av hvor vi er. Når storebror skal legge seg steller jeg mini samtidig eller rett etter (kommer an på om pappaen er hjemme). Mini får siste kveldspupp i 19-tiden på soverommet i mørket og så legger jeg ham i senga si og sier god natt. Hans seng står inntil vår så jeg legger meg til i senga ved siden av ham og venter der til han har sovnet skikkelig (han sovner fort men våkner gjerne etter 15-20 min og kaver en stund, mister smokken osv). Det tar ofte opptil en time men synes det er helt greit. Når han slapper skikkelig av, detter smokken ut og han vil heller ikke ha den igjen. DA kan jeg gå ut;) Da er klokka rundt 20-2030. Og da kan han sove en god stund. Jeg pleier å ta ham opp og amme ham når jeg legger meg rundt 23, og han våkner ikke av det. Etterpå kan han sove til kanskje 0230-0330 før neste mating. Resten av natta har han en tendens til å våkne minst hver andre time og fra 0630 blir det ikke noe særlig mer søvn på mor;) Selv om jeg noen ganger kan utsette å stå opp til 0730 men da blir jeg liggende og presse smokken i munnen hans ustanselig bare fordi jeg ikke vil godta at det er morgen;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
vi står opp i ni tiden så sover hun ca tre-fire timer fra rundt 12 ute i vognen:) da trener jeg,leker med ungene og gjør husarbeid. deretter er det små dupping frem til hun sovner alt fra 22-24 tiden,varierer litt og da sover hun til kl 05-06 stortsett, får en flaske og sover til 08-09 tiden. Funker fint d! Har tre små som krever sitt både natt og dag pga sykdom så godt at minsten sover endel!
 
Står opp mellom 6 og 7, spise, stell, lek, kos og sove sånn går hele dagen, hehe, hun har en lengre dupp i 12 tiden, da går vi somregel tur. Så er det natta igjen klokka 19. :)
 
her er ingen dager like enda... har en snuppe som sover meeeget lite enketle dager.. snakk om kun smådupper. men like blid og fornøgd, kanskje noe mer masete. sover og koser seg veldig i vogna hvis vi triller. skal helst opp på amen og få med seg aaaalt som skjer. veldig veldig sosial denne babyen min :)
men, stort sett står vi opp i 8 tiden. mye for å få levert storesøster i bhg. kjenner nå at vi MÅ opp før, for vi kommer oss aldri ut døra jo :) enten har hun dager der hun sover gode lange økter, eller bare disse småduppene sine. har hun sovet lite sovner hun for natta kanskje i 20 tiden. kan gjerne sove lenge før mating da. ellers så sovner hun rundt 21-22 om kveldene, det hender jeg mater henne når jeg legger meg. ellers så sover hun til stort sett rundt 4-5 tiden før mat, så ligger hun med maten tilgjengelig og spiser i tide og utide til vi står opp :) nå flasker vi en del i tillegg til amming, får hun flaske litt sent på kvelden sover hun gjerne hele natta.. til både 6-7 og 8.
 
Back
Topp