Hvordan forholder mannen seg til at du er Gravid?

LykkeSpire1

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Lurer på hvordan deres menn forholder seg til at dere er gravide, og gjerne tilknyttet hvilken uke?

Jeg er kun 4+3, mannen snakker som om han ikke har tatt dette inn enda, men samtidig merker jeg at han tolererer mer og hjelper til mer enn vanlig:rolleyes:
F.eks vasket han badet GRUNDIG i helgen, noe han aldri har gjort før:cool:

Han er flink til å ta vare på meg. Men husarbeid, det kan jeg se langt etter :p hahah. Altid vært sånn! Han passer på mini mens jeg tar husvasken. Og det er heilt greit.. :p Mannfolk er ikke akkurat kjent for å være flinke på å rydde & vaske :hilarious::hilarious: Men en fantastisk god person som passer på at jeg har alt jeg trenger til en hvertid!! ❤️

Samboeren min har brått blitt min personlige slave. Spesielt etter kvalmen kom å tok meg. Her gjør han alt av husarbeid og lager alt av mat til meg. Har vært heldig der :Heartred

Mannen min er overraskende grei! Han tar seg mye av minsta, legger hu stort sett hver kveld. Det hjelper mye, da jeg for tiden ligger utslått på sofaen på kveldstid. Han er veldig engasjert å teller uker bedre enn meg, har stålkontroll :P

Han har dratt på en drøy uke ferie :D

Han tar godt vare på meg. Han skjønner seg ikke på humørsvingningene da. Han mener at jeg må lære å styre meg og slutte å bli sur og lei leg for alt. Prøver å fortelle at det er graviditeten og humørsvingningene men han mener at det ikke er sånn for andre så jeg kan fint styre meg. Men ellers utenom det så gleder han seg masse og er veldig støttende :P

Min jobber offshore og dro i dag - foruten det har han vært like god som alltid, de siste dagene. Ser ikke frem til flere uker alene med ei på 3-år og småplager... men det går vel på et vis
:smiley-angelic008

Sniker fra april- i førsten var han bare negativ, men nå kan han av seg selv nevne ting som har med baby å gjøre, og han gjør mere hjemme når jeg er dårlig. Han vasker enda ikke hus, men ber jeg han om å gjøre noe så gjør han det oftere enn før :p

Samboern min er veeldig forståelsesfull for at formen ikke er på topp, sjekker ofte hvordan jeg har det, minner meg på å lytte til kroppen og er generelt bare verdens beste!! Har lastet ned app på tlf som vi deler og der er han stadig inne å leser og kommer med små kommentarer om ting han har lest:Heartred

Min jobber offshore og dro i dag - foruten det har han vært like god som alltid, de siste dagene. Ser ikke frem til flere uker alene med ei på 3-år og småplager... men det går vel på et vis
:smiley-angelic008
Hva slags turnus har han? Min jobber 3/3, og vi har en på 7 og en på 3 fra før. Han kommer heldigvis hjem i dag!

Hva slags turnus har han? Min jobber 3/3, og vi har en på 7 og en på 3 fra før. Han kommer heldigvis hjem i dag!

Som regel har han to-fire, men hender seg at det blir tre-tre fordi han er livbåtkaptein også. Noen ganger overlapper ikke turnusene pga sykemeldinger osv :)

Min mann er en fantastisk mann. Han har alltid vært glad i å lage mat og å være på kjøkkenet. Han står opp tidlig på morgenen for å lage matpakke til meg og jenta vår. Så når jeg kommer hjem har han laga middag, vasket klær og underholdt storesøster som har vært litt pjusk i dag.

Men når jeg er hormonell og blir lett irritert, blir han sur, for jeg trenger ikke gjøre meg til, selv om jeg er gravid.. :eek:

Merker egentlig ikke så stor forskjell. Verken på meg selv eller han. Han virker å tørre å tro på det i større grad enn sist, og er glad for at vi er gravide. Han er generelt greit flink til å bidra hjemme, og drar sin del av lasset med frøkna vår. Men noen ekstra oppvartning eller mer omsorg enn vanlig kan jeg ikke si å ha merket ;-)

Han gir etter når jeg sier jeg har lyst på noe. Haha, ellers pleier vi ha mange diskusjoner i feks matbutikken om at jeg handler med lysta og øya, osv. Vi er over snittet opptatt av trening og kosthold - det skal sies :P derfor vi har de diskusjonene hele tiden. Nå derimot gidder han ikke nevne alle de rare kjøpene mine en gang.

Utenom det tror jeg ikke han skjønner alle forandringer som skjer i kroppen min, og det er helt greit. Men virker som han prøver så godt han kan da. Føler jeg er relativt normal uansett (kan være han hadde sagt noe helt Ble i om du hadde spurt han) :hilarious:

Back
Topp