Hvordan forholde seg til andre rundt som er gravide?

Jeg og samboer inviterte til frokost med masse venner i anledning 17.mai. Vi fant ut at det ville være en fin anledning å fortelle nyheten, men så mistet jeg for litt over en uke siden (10 uker på vei).

Det ene venneparet vårt har snart termin med sin første, og et annet par fortalte på frokosten at de ventet baby. Det var tungt i går, men jeg takler det ved å tenke at det forhåpentligvis blir min tur snart!
 
Syns også dette er veldig vanskelig, spesielt når folk rundt oss har termin de månedene jeg selv også skulle hatt termin.. Følelsen av at alle rundt er gravide eller nettopp har fått barn, og at vi er de eneste som ikke får til..

Prøver å trøste meg med at det kommer til å skje etterhvert, og prøver å nyte tiden det bare er oss to. Det er ikke lett. Er sykemeldt 50%, og legen er bekymret da jeg ikke har det noe greit. Men mine tips er å prøve å se det positive i det, book en ikke barnevennlig reise, dra på jentetur med venninner, gjør noe som du har hatt lyst til lenge - unn deg noe fint :) Håper noen av tipsene kan hjelpe litt.. jeg prøver hardt hvert dag å ha et positivt fokus, og har også begynt med mindfullness.
 
Det er vondt ja.
Har ei bekjent som er noen uker lengre enn meg, eller dvs hvis jeg fortsatt var gravid. Hun sendte magebilde like etter min SA, og det sa jeg klart i fra om at hun ikke skulle gjøre. Hun beklaget, hadde ikke tenkt seg om.
Men nå, 4 uker etter SA, så går det bedre. Jeg har ikke lyst på bilder av mage og sånt, men jeg har spurt hvordan formen hennes er uten å bli lei meg.
 
Det er vondt ja.
Har ei bekjent som er noen uker lengre enn meg, eller dvs hvis jeg fortsatt var gravid. Hun sendte magebilde like etter min SA, og det sa jeg klart i fra om at hun ikke skulle gjøre. Hun beklaget, hadde ikke tenkt seg om.
Men nå, 4 uker etter SA, så går det bedre. Jeg har ikke lyst på bilder av mage og sånt, men jeg har spurt hvordan formen hennes er uten å bli lei meg.

Huff det er så sårt.. Men så fint at du klarte å si fra ihvertfall, så slipper du får slike bilder hele tiden!

Jeg opplever også at man må ta tiden til hjelp, og kjenner også at etter hvert som ukene går så går det litt og litt bedre og jeg ser litt lysere på tiden fremover :)
 
Nå er dette så ferskt at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal reagere på det. Men tidligere har det vært tøft å få beskjed om graviditeter når vi har slitt så veldig selv. Jeg tror jeg hadde taklet det veldig dårlig om en av mine nærmeste venninne kommer og forteller at hun er gravid. Jeg vet at de prøver, så jeg gruer meg til den dagen. Og håper bare vi får det til igjen før den tid. Jeg syns det er vår tur nå.
 
Back
Topp