Hvordan forholde meg til dette?

galas

Betatt av forumet
Hvordan er dette med kynnere? Er det liksom greit at en har masse og vonde kynnere? Er det bare sånn det er, eller skal en ta det som et signal på noe og ta hensyn til det?

Jeg har mange og vonde kynnere hver dag. Er sånn at jeg må stoppe opp og puste meg igjennom dem. Kommer uansett om jeg er rolig eller beveger meg. Merker det blir flere og flere til lenger ut i uken en kommer, og det roer seg i løpet av helgen. Bør jeg roe ned på jobb? Sykemeldingsgrunn? Eller skal jeg tenke at sånn er mine svangerskap? Var sånn  med de to andre også, men de kom ikke før tiden og det var ingen komplikasjoner i svangerskapet.

Slitsomt er det ihvertfall!!
Da blir det tur til legen i morgen. I dag har det vært ille... Utover dagen har ungene blitt ganske så kraftige og vonde. Takker for mange gode råd fra dere og ser selv at jeg må nok roe ned. Hadde mange kynnere med de to eldste og, men de kom ikke før tiden. Men det vil jo ikke si at jeg ikke skal ta hensyn til kynnerene denne gangen. Er aldri noen garanti.

Det høres ut som du bør ta det litt mer med ro! Kynnere som er vonde bør man absoutt ta hensyn til. Ta en tur til legen, det kan nok bli aktuelt med sykemelding.. Lykke til :)

Hmmm jeg ville tatt det opp med jm eller noen som vet sikkert. Men det jeg hørte når jeg gikk gravid sist, var at hos noen så var dette veldig vanlig med hyppige kynnere. Jeg hadde det masse da fra uke 19. Mest når jeg hadde vært aktiv og slikt. Vi kjøpte et gammelt hus som vi måtte pusse opp og slet med kynnere derinnimellom. Men så fikk jeg også høre at det bare er livmora som trener seg opp fram mot fødsel og at de med masse kynnere får en rask fødsel. Vet jo ikke om det stemmer. Men her stemte det da.. Men kan jo ha vært andre faktorer som også har spilt inn. MIn erfaring hvertfall.

Ida82 skrev:
Hmmm jeg ville tatt det opp med jm eller noen som vet sikkert. Men det jeg hørte når jeg gikk gravid sist, var at hos noen så var dette veldig vanlig med hyppige kynnere. Jeg hadde det masse da fra uke 19. Mest når jeg hadde vært aktiv og slikt. Vi kjøpte et gammelt hus som vi måtte pusse opp og slet med kynnere derinnimellom. Men så fikk jeg også høre at det bare er livmora som trener seg opp fram mot fødsel og at de med masse kynnere får en rask fødsel. Vet jo ikke om det stemmer. Men her stemte det da.. Men kan jo ha vært andre faktorer som også har spilt inn. MIn erfaring hvertfall.

Stemmer helt det du skriver om at kynnere er trening til fødselen! Livmoren er en stor muskel, og den skal jo gjøre en ganske stor jobb for å få ut babyen under fødsel. Men denne treningen skal ikke være smertefull. "Regelen" for å skille kynnere fra rier (som også er sammentrekninger i livmoren) er at rier er regelmessige og vonde, kynnere er uregelmessige og smertefrie. (da sier jeg ikke at vonde kynnere = rier). Det er derfor man bør snakke med lege eller jordmor hvis man har mye smertefulle kynnere.

Jeg ville, som de over meg, tatt en tur til legen og hørt der. Jeg kjente aldri mine kynnere sist, så var ingen problemstilling da.. Men veninna mi ble sykemeldt på grunn av dette - hun trengte da å slappe av! Tror ikke det er farlig, men regner med at det er veldig slitsomt!! Masse lykke til!

Kynnere er vel gjerne et tegn på at du stresser mye.

Hør med lege/jm hva de mener. Husk at kraftige kynnere over tid KAN føre til prematur fødsel...

Jeg slet mye med vonde kynnere med 2 mann, og hadde blødninger i tillegg.. Jeg fikk sykmelding. Du bør absolutt roe deg nå, og ikke stresse.. Det fikk jeg beskjed om den gang, og kynnerne roet seg så fort jeg ble sykmeldt og slappet av.. Ta en tlf til legen..

Syns du har fått mange gode råd så jeg vil bare signere og anbefale deg en tur til legen. Iom at de blir verre utover uka så handler det nok litt om stress..

Back
Topp