Hvordan forhold har du til svigers?

Therese W

Gift med forumet
Har dere et godt forhold?
Eller er det en isfront der?

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Vi har et svært godt forhold heldigvis. Både jeg til svigers og mannen til mine. Min bror var faktisk forloveren til mannen min! :)

Jeg har en utrolig hyggelig svigermor som er livredd for å tråkke noen på tærne. Det værste der er nok at jeg må tvinge ut meninger av henne! :p

F. eks:
Jeg: "Hva har du lyst til å hete som bestemor?"
Svigermor: "Hva har du lyst til at jeg skal hete?"
Jeg: "Nei, det må vel du få bestemme. Min mor vil gjerne hete Bestemor"
Svigermor: "Åja, nei da kan kanskje ikke jeg hete det."
Jeg: "Jo, det må du bare dersom du vil det!"
Svigermor: "Blir ikke litt rotete da? Jeg kan jo hete farmor"
Jeg: "Da kaller vi bare Bestemor på Kjus og Bestemor i Mandal, det går bra! Farmor er også fint. Du velger!"
Svigermor: "Ja, jeg får tenke litt på det."

Hun er veldig søt! :laughing002

Jeg har et godt forhold til svigers.. Men de er litt forskjellig fra meg og min familie.. De drikker feks ikke alkohol, er kristne og ordentlige.. Mora er veeeldig forsiktig og har ingen egne meninger, og hun byr alltid på mat og drikke :P uansett om vi dukker opp på uventet besøk :) min familie derimot tar seg gjerne en fest, og grove vitser er ikke sjelden kost.. De legger ikke merke til om jeg sier herregud, og de synger aldri bordvers.. Kan snakke med de om det meste, og føler meg mye mer avslappa når jeg omgås sånne folk ;) samboeren min har også et godt forhold til min familie, men er nok litt sjenert når vi er hos dem.. ;) ofte ender det med at jeg sitter og plaprer og han sier nokså lite.. :P

Jeg er også så sykt heldig. Min svigerfamilie er en drøm. Anser meg selv som usedvanlig heldig. <3

Har hatt svigerforeldrene som har vært et mareritt også. Vet hvordan det føles, for å si det sånn. Hun nektet meg å se sønnen hennes helt uten grunn og kalte meg feit og stygg. Hun mente jeg burde begynne gå i stedet for å kjøre scooter med den feite ræva mi. Jeg var 16 og Hun var feitere. Hadde det vært nå hadde jeg gitt henne en på tryne. Eller stått opp for megselv sånn at hun aldri åpnet kjeften sin igjen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg er også så sykt heldig. Min svigerfamilie er en drøm. Anser meg selv som usedvanlig heldig. <3

Har hatt svigerforeldrene som har vært et mareritt også. Vet hvordan det føles, for å si det sånn. Hun nektet meg å se sønnen hennes helt uten grunn og kalte meg feit og stygg. Hun mente jeg burde begynne gå i stedet for å kjøre scooter med den feite ræva mi. Jeg var 16 og Hun var feitere. Hadde det vært nå hadde jeg gitt henne en på tryne. Eller stått opp for megselv sånn at hun aldri åpnet kjeften sin igjen.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

nei, det er det verste!! tenk at voksne folk kan oppføre seg sånn!! :O mine foreldre var nok ikke spes begeistra for ex'en min husker jeg.. Men de behandlet han likevel med respekt..

nei, det er det verste!! tenk at voksne folk kan oppføre seg sånn!! :O mine foreldre var nok ikke spes begeistra for ex'en min husker jeg.. Men de behandlet han likevel med respekt..

Samme hos oss. Ingen i familien min likte eksen min. Men var alltid hyggelig med han. Tror ikke moren hans var frisk i hodet for å være helt ærlig.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Svigerfamilien min er fantastisk! <3
Har også hatt en mindre hyggelig svigerfamilie. Var sammen med eksen min i 3 år og møtte moren med flere anledninger, hun har aldri sagt et ord til meg. En gang skulle hun og eksen min på kafè, da hun så jeg var med reiste hun seg og gikk. Såå... Jeg er glad det ikke var han jeg valgte å få barn med! :-D

Svigerfamilien min er fantastisk! <3
Har også hatt en mindre hyggelig svigerfamilie. Var sammen med eksen min i 3 år og møtte moren med flere anledninger, hun har aldri sagt et ord til meg. En gang skulle hun og eksen min på kafè, da hun så jeg var med reiste hun seg og gikk. Såå... Jeg er glad det ikke var han jeg valgte å få barn med! :-D

Huff. Det hørtes alt annet en. Hyggelig ut. Noen mennesker er ikke helt riktig. Det er spesielt mødre til sønner som er sånn. Kanskje de er overbeskyttende eller noe. Tror nok de av oss som har opplevd dette aldri blir sånn selv.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg er bestevenn med svigermor:)) Hun kan jeg snakke med om alt. Vi har et utrolig bra forhold, drar på hytteturer sammen(uten samboer),kino, restaurant, shopping.. Ja det man gjør med venninner:) hun gleder seg veldig til å bli farmor til vår første:):)! Vet jeg er heldig.

Back
Topp