Hvordan foregår et fryseforsøk?

Cissa10

Glad i forumet
Maisløyfene 2024
Vi har en sjanse igjen i ivf verden og det er å sette inn et fryst blasto fra vårt andre forsøk. Jeg har kun hatt ferskforsøk så vet ikke helt hva jeg går til…
Har fått beskjed om at det blir innsett i januar, skal gi beskjed når jeg får mens va 30.12. Skal ikke ha medisiner, vil det si at det da er innsett i såkalt naturlig syklus? Jeg skal visst på en ultralyd, er det for å sjekke eggløsning?
Jeg synes det hørtes deilig ut å ikke styre med hormon sprøyter og uttak.. men hva kan vi forvente i forhold til eventuelle skuffelser? ( som vi nå dessverre er blitt så vant til)
Oddsen for at den ikke overlever oppting? At vi bommer på tiden for innsett i forhold til syklus? ( har varierende syklus fra 27-38 dager) Andre ting som kan gå galt?

Jeg kan fortelle fra mitt forrige fryseforsøk og så langt dette :) Fryseforsøk i naturlig syklus: på en bestemt dag dro jeg på ultralyd og sjekket at alt er som det skal ut i fra hvor langt man er kommet i syklusen. Etter det fikk jeg beskjed om når jeg skulle starte opp med eggløsningstester. 5 dager etter positiv eggløsningstest er det innsett. 3 dager før innsett har jeg startet med cyclogest morgen og kveld. Ble gravid på fryseforsøk og fikk ei jente i sept 20. Hadde da to ferske forsøk i forkant som var negativ. Skal å sette inn nytt egg nå på fredag i håp om søsken. :) Fryseforsøk er maaagisk uten all medisinen.

At vi bommer på tiden for innsett i forhold til syklus?
Som Lillebille89 sier har de god kontroll på syklusen. :) I tillegg har jeg hørt at "implanterings-vinduet" er større i naturlig syklus enn styrt, dvs det skal være mer å gå på når det gjelder timing. Lykke til! ❤️

Jeg kan fortelle fra mitt forrige fryseforsøk og så langt dette :) Fryseforsøk i naturlig syklus: på en bestemt dag dro jeg på ultralyd og sjekket at alt er som det skal ut i fra hvor langt man er kommet i syklusen. Etter det fikk jeg beskjed om når jeg skulle starte opp med eggløsningstester. 5 dager etter positiv eggløsningstest er det innsett. 3 dager før innsett har jeg startet med cyclogest morgen og kveld. Ble gravid på fryseforsøk og fikk ei jente i sept 20. Hadde da to ferske forsøk i forkant som var negativ. Skal å sette inn nytt egg nå på fredag i håp om søsken. :) Fryseforsøk er maaagisk uten all medisinen.
Takk for svar ! Det var litt oppklarende :)

Vi dro på ultralyd dag 10 etter syklus start tror jeg det var og da så alt veldig modent og klart ut så klinikken ringte og ba meg sette Ovitrelle samme kveld. For og sikre at eggløsning kom på bestemt tid/dag. Vi satt inn 5 dagers ei uke etter sprøyta ble satt. Naturlig syklus som du skal ha.
Vi startet med Lutinus 3 dager før innsett.
Det klaffet for oss, er gravid uke 16+5 nå. Masse lykke til :)

Back
Topp