Hvordan fordeler dere måltidene utover dagen/døgnet?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Lurer på hvordan dere andre klemmer inn middag og kveldsmat og andre måltider i løpet av dagen? 

Sånn i forhold til ;  barnehage, folk som kommer hjem fra jobb og drar på jobb, legging osv. :)

Vi spiser frokost i 0630 tiden. Lunsj får hun i bhg, mens jeg spiser ved 1130/1200 på jobben. Ettermiddagsmat altsa matpakke spiser hun i bhg kl 1430 og da spiser jeg som regel 2 knekkebrød. Kanskje en frukt på veien hjem.

Vi spiser middag i 1800 tiden. Ikke alltid hun vil ha kveldsmat, men jeg tilbyr hver dag

Frokost rundt åtte, lunsj i elleve-tolvtiden, frukttid rundt to, middag ved firetiden og kvelds halv åtte :) Mannen jobber forskjellig fra dag til dag og uke til uke, så dette er meg og barna. De står opp mellom halv seks og halv åtte (står de opp halv seks piner jeg dem ikke til å være sultne til åtte altså :p), sover fra ca ti til tolv og tre til fire. Nora går i barnehagen, jeg leverer henne når guttene skal sove første hvil siden vi uansett må kle på og ut i vogna med dem. Når guttene skal sove rundt tre, henter vi henne, og går rett hjem og lager middag :)

De dagene de begynner tidlig i bhg, er det frokost ca kl 8. Samme når de begynner sent, men da lager vi god frokost hjemme. Så får de lunch i bhg kl 11.30, og frukt, yoghurt og knekkebrød kl 14. Alle måltider er inkludert i bhg. Middag kl 16.45 de dagene mannen jobber tidlig, og middag mellom 15.-16 når han jobber sent og ikke er hjemme. Kvelds ca kl 6. Da vil de som regel bare ha et eple/yoghurt med havregryn/skive/knekkebrød. 

Frokost i bhg når han blir levert (rundt 8), jeg spiser når jeg har levert han, lunsj 11-tiden i bhg, jeg spiser rundt 12, frukt/knekkebrød i 14-tiden i bhg, middag hjemme i 16-tiden, kveldsmat i 18.30-tiden.

spiser 07.30, 11.00, 14.00, 16,30-17.00 (alt etter når første trening begynner) og kl 20.00

Frokost når vi står opp. Jeg og jenta spiser utover dagen, men storebror er i bhg.
Henter han mellom 15 og 16. Da er han skrubbsulten så vi lager middag med en gang. Kommer an på hvor mye han har spist til middag om han vil ha skive til kvelds. Noen ganger får han yoghurt med musli om han har spist mye. Dette får han ca 18... Får alltid tilbud om kveldsmat, og stort sett vil han ha, men hvor mye han spiser er så som så. Vi spiser kveldsmat litt senere.

Jenta mi spiser kl 11 og 14 i barnehagen.. Pleier å spise middag rundt kl 17

Sjeldent jenta mi spiser noe særlig før legging kl 19.. da er siste måltidet hennes kl 17

hun er ikke så matglad.. så sliter litt med å få i henne alle måltidene...

frokost mellom 7 og 9 , lunsj mellom 12 og 13, middag mellom 15 og 16 og kvelds ca 19

Storebror spiser 3 dager i uka frokost og lunsj i barnehagen. Klokken 0800 og 1100. Hjemme på fridagene og i helgene blir det ca samme tid. :)

Av og til frukt eller noe i 14tiden hvis det ikke skal være middag før 1700. Henter han i bhg. 1330.

Stor sett middag klokken 1600, og kveldsmat i 1830 tiden. :)

Vi voksne spiser ikke kveldsmat, men ellers spiser vi likt som ungene.

Kl. 8: Frokost
Kl 11: Lunsj i barnehagen
Kl. 14: Mellommåltid i barnehagen
Kl. 16-16:30: Middag
Kl. 19: Kveldsmat

Her er det enkel frokost til mini når vi står opp mellom 05. og 05.30 ( gjeeesp...) og så spiser hun frokost igjen i bhg rundt 8-8.30, eller sammen med meg hjemme på samme tid om eg leverer veldig sent i bhg. Vi er stort sett hjemme til 16 alle mann, så det er middag mellom 16 og 17 en gang. Mini spiser lite middagsmat, så hun får brødskive til kveldsmat rett etter middag nesten, kveldsmaten hennes får hun mellom 17 og 17.30, og så legger hun seg etter det. Vi spiser ofte litt kveldsmat i 20-tiden.

Middagen er som regel kveldsmat her i huset... Hvertfall når de er i barnehagen..
Da er det middag 17:30,og de legger seg rundt halv 7..

Jeg er student, så jeg har heldigvis mulighet til å hente tidlig i barnehagen. Vi spiser middag ca kl 16, og kveldsmat ca 18.15 :)

Vi spiser stort sett ca kl 08-11-14-16.30 og 19.30. Middagen blir 14 dersom jeg skal jobbe på kvelden, eller som oftest 16.30 når mannen min kommer hjem fra jobb dersom jeg har fri. Har vi det travelt blir det lettvint mat på dagen, og heller middag kl 19.30. Barna legger seg rett etter siste måltidet.

han spiser frokost hjemme i 8tiden, eller i barnehagen før 830...
jeg spiser når jeg har levert han..  eller når jeg står opp hvis gubben har levert...

middag tar vi i 1630-1700tiden, noen ganger blir det litt senere...
kveldsmat er ca 1900 - han må ha kveldsmat, det er rutine og selv om han kanskje bare orker en halv skive så MÅÅÅÅ han ha det..
Det hender - hvis middagen er veldig sen - at jeg kan si at det er kveldsmiddag.. da trenger han ikke mer den dagen...

Middag 16.00-16.30.. Kvelds består av skive, yoghurut eller frukt til kvelds i 18.00-18.30 tida. Nokon gongar tilbyr vi han middagsrestar til kvelds :-)

Mini spiser frokost i barnehagen eller hjemme før vi drar om vi blir litt sen til barnehagen..Lunsj og frukt i barnehagen (lunsj 11.30 og frukt kl 14.30) Ofte spiser de vafler eller noe sånt til frukten også, så da er hun ikke særlig sulten til middag. Middag hjemme er mellom 16.00 og 16.30. Kvelds er kl 19.30.

Back
Topp