Vi har delt foreldreansvar, og ca. 50/50 samvær.
Bursdagen (selve dagen) feires hos den som har ham den dagen, familieselskap den nærmeste helgen man har ham, og barneselskap har vi hatt "eksternt", litt sånn "etter avtale" - i år var det første gang pappa arrangerte, i fjor ble det ikke noe, og året før tok jeg det på lekeland.
Egentlig hadde vi avtalt annenhver jul og påske, men etter at første planlagte pappajulen ble mammajul i stedet (fordi det ble krøll i hans juleplaner slik at det ville blitt jul med Jr., pappan og farmoren, og det blir litt kleint all den tid pappa og farmor ikke alltid er på like god talefot...) etter pappas ønske, så har vi endret det til at junior (foreløpig) feirer jul med meg, og påske hos pappa.
Påsken er "husmorferien" min.

Da feirer de litt hjemme hos pappa/farmor rett før julaften i stedet - bittelille (22.), for eksempel, og så har jeg ham fra lille julaften til over nyttår - han gikk i studentbarnehage som var stengt i romjula, og pappan hadde aldri ferie igjen til det.
17. mai feires hos den som har ham den dagen.
Sommerferien har variert - i år var det vel ny rekord med til sammen tre uker hos pappa, en eller to av de når barnehagen var stengt. Jeg var innom på besøk, siden det ble Veldig Lenge med tre uker i strekk uten Jr. (jeg var bortreist siste uka, da).
Skoleferier og slikt tar vi nok i hovedsak litt på gehør fremover - nå er det jo SFO, så vi kan være litt mer fleksible; høstferien i år var han med bonusmamman til bonusbesteforeldrene en halv uke, og så var han på SFO et par dager.
Når det gjelder ansvar i forhold til avgjørelser, så har vi et så godt forhold oss i mellom at det meste kan løses med en liten diskusjon - å sette ham på spesialdiett, velge privat tannlege, sende ham på friskole, fritidsaktiviteter, hvem som skal være hjemme med sykt barn, følge til lege/undersøkelser, ta ham med på ferie i utlandet osv.

Det hjelper at vi har en FANTASTISK bonusmamma med på laget som stiller opp 110%, henter og leverer og følger til leger og tannleger og tar hjemmekontor med sykt barn - you name it!
Kan ikke gjenta det ofte nok - om du kan få BFs nye partner med på laget blir livet SÅ MYE ENKLERE!

(Her er det ikke JEG som har fått henne med på laget, altså, det var vel snarere hun som dro med seg eks-mannen på Team Junior med stort ansvar og entusiasme.

)