Hvordan fordele 60% bhgplass

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Datteren min starter i barnehagen i august, da er hun 22 mnd gammel og vi har kun 60% plass. Jeg hadde håpet å kunne da få ha henne i barnehagen daglig, men kortere dager.
Men av praktiske årsaker er ikke det noe som funker for barnehagen vår.

Så da lurer jeg på hvordan dere ville fordelt 3 dager utover en uke? Sånn i forhold til at det skal være mest stabilt for barnet.
Annenhver dag, eller 3 dager rad, og så 4 dager hjemme?

Kjenner jeg personlig skulle hatt henne der annenhver dag for avlastning, da jeg har termin med lillesøster i august/september-skiftet.
 
For barnet sin del hadde det nok vært best med kortere dager hver dag, litt enklere å få forutsigbare dager, og komme inn i barnegruppa og rutinene i barnehagen.
Fra barnehagen sitt ståsted forstår jeg at det ikke går med kortere dager, da de ikke har mulighet til å få inn noen andre i de 40% de har igjen for å fylle plassen.

Om det er annenhver dag som passer dere best, så går dere for det.
 
For barnet sin del hadde det nok vært best med kortere dager hver dag, litt enklere å få forutsigbare dager, og komme inn i barnegruppa og rutinene i barnehagen.
Fra barnehagen sitt ståsted forstår jeg at det ikke går med kortere dager, da de ikke har mulighet til å få inn noen andre i de 40% de har igjen for å fylle plassen.

Om det er annenhver dag som passer dere best, så går dere for det.

Begge deler funker like greit for min del, jeg får hjemme med ny baby uansett. Så spørsmålet er vel egentlig om det er mer forvirrende for henne å gå annenhver dag, enn 3 dager på og 4 dager av. Men det er det kanskje ikke noen fasit på :p

Vi skal søke om fulltid etter nyttår, så forhåpentligvis blir det ikke bare kaos de 5 månedene hun skal gå 60%.
 
Jeg hadde sendt henne annenhver dag :)
 
Jeg hadde nok valgt annenhver dag, eller sendt henne mandag, tirsdag og torsdag (eller mandag, onsdag, torsdag). Hadde hørt med barnehagen om de har en fast ukerytme (noe de gjør fast på f. eks. tirsdager - turdag, gymsal osv) og valgt ut fra det.
 
Her begynte hun mandag, tirsdag og torsdag. Ikke vært forvirret eller tenkt noe over det hun her, forteller alltid dagen før når hun skal i barnehagen og når hun skal ha fri så det godtar hun :)
 
Back
Topp