Hvordan forbereder du deg til fødselen?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Har du allerede begynt å tenke på fødselen, eller venter du enda litt til?
Har du pakket fødebag? Har du noen spesiell måte å forberede deg på? :)
 
Har lastet ned babyverden sin fødebok og lest den. Ellers prøver jeg bare å slappe av og være positivt innstilt til fødsel :) vil mest bare ta det som det kommer siden jeg aldri vet helt hvordan det blir! Gleder meg bare til å møte gutten vår [emoji173]️ Fødebagen blir nok pakket kanskje i løpet av denne uka her :D
 
Jeg har lest fødselsboken og begynt å tenke på hva jeg skal ha med i baggen.

Det er enda 7 uker igjen, så jeg føler at jeg har greit med tid. En noe unormal tilværelse da jeg alltid er ute i god tid for å slipper å stresse:nailbiting:
 
Har funnet frem bagen som skal pakkes og tenker å begynne å gjøre den klar. Har noen små ting til bagen som må kjøpes.
Tenker en del på fødselen, men tenker at jeg bare må ta det som det kommer :)
 
Har begynt å pakke bagen og så har jeg lest ferdig hypnobabies kursboka. Den har mye info om svangerskap og fødsel også. Ellers har jeg skrevet fødebrev, men det må jeg huske å printe ut så jeg får det med meg. Bilstol er kjøpt men står ikke montert i bilen, så det må gjøres, men først skal bilen ha seg en innvendig vask. God tid enda, på dagen fem uker til termin
 
Vi skal på fødselsforberedende kurs i morgen, så får vi ta det litt gradvis etter det tenker jeg. Jeg har sett alle sesongene av Fødeavdelingen på norsk og engelsk, men samboer bare ler av meg :P
 
Jobber mye med tanker i forhold til fødselen, og å kunne gå inn med et åpent og rolig sinn (så godt det lar seg gjøre). Tenker også over fødebrev og hva jeg vil ha med i det, hva som kan gi meg trygghet under fødselen.

Forbereder baggen, har begynt å legge klart noe smått.

Prøver å finne ut hvordan vis kal gjøre det med bilstoelr i bilen, da en av barna må sitte foran i bilen og far må flytte bak x)

Så ofte jeg orker "trener" jeg yoga, i forhold til fødestillinger og pust. Hører også på "fødselshypnose"-klipp fra youtube, som en øvelse på avslapning, pust og tankemønster.
 
4 uker igjen og har gjort ca ingenting! Utenom å kjøpe bilstol osv. resten har jeg fra før av :) må vel pakke fødebaggen snart kanskje? Jm maste om det idag!
Godt å høre jeg ikke er alene om å ikke ha styrt med noe ennå [emoji14]
 
Ved å sørge for at vi har alt vi trenger til småen kommer. Skrive fødebrev gjenstår, og neste uke skal vi på fødselsforberedende kurs. Jeg synes fortsatt det er alt for tidlig å pakke fødebagen, har ikke termin før 29. Oktober. Tenker jeg gjør det ca en mnd før termin. Har også planer om å lese ferdig fødeboken som jeg har lastet ned.
 
Tenker jeg begynner pakke den nå i helgen da eldste er hos sin far.
 
Det eneste jeg har gjort er å finne frem klær etter storesøster. Kanskje på tide å sette i gang nå?
 
Back
Topp