Hvordan forbereder du deg til fødselen?

Appelsinpiken83

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Her tenkes og visualiseres det MYE om dagen. Merker hodet jobber veldig ifht. det som er i vente. Spennende! :)

Fire dager på overtid og har ennå ikke forberedt meg.. Gjort det to ganger før og vet man må ta det som det kommer :).

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Slutter meg til Maiken2014; tar det som det kommer. Umulig å forberede seg noe særlig utover det, er min erfaring. Spent på hvordan det starter og forløper, gleder meg! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mye det samme her også, tar det som det kommer da det er første gang.. 4 dager til termin og nesten litt uvirkelig at det faktisk skal komme u

Her også tas det som det kommer :) Jeg er litt mer "på" denne gangen, er redd for å ikke rekke frem til sykehuset. Men fødselen i seg selv gleder jeg med bare til :)

Jeg tenker svært lite på det. Er litt der at kroppen fikser biffen - jeg stoler fullt og helt på meg selv, så dette skal jeg klare :) det er jo bare fint det som skal skje, selv om det mest sannsynlig ikke blir et spa-opphold ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg forbereder meg med yoga, avslapningsøvelser og mindfullness. Dette er noe jeg holder på med ellers og, og finner det naturlig og nyttig å benytte meg av nå :-) lykke til!!

Trenger ikke være så dumt å tenke gjennom og forberede seg på det som kommer uansett om man er førstegangs eller andre/tredje/fjerdegangs. Kjenner selv at jeg har godt av å tenke gjennom hva som venter, hvorfor det gikk så bra sist, oppdatere meg på hvordan man legger tilrette for kroppen i fødsel, avslapping/avspennings-metoder osv. Nei, man kan ikke planlegge fødselsforløpet, men det er en stor hendelse, og litt planlegging i forkant kan kanskje gjøre at man føler seg tryggere når kroppen er klar. Da tenker jeg på fødebag, hvordan man skal komme seg på sykehuset, barnevakt osv. Pratet mye med partner sist hva jeg ønsket at hans rolle skulle være under fødselen. Og har pratet litt om hvilke forventninger vi har denne gangen også. Jeg synes det er fint å tenke gjennom og planlegge det man kan planlegge, det gjør meg tryggere. Også får man ta det som ikke kan planlegges på strak arm. (Men deter jo også en plan :) ).

Førstegangs her. Lite planlegging her egentlig. Lest meg opp på hva sykehuset tilbyr og hvis det går vil jeg bruke badekar så mye som mulig, men går ikke det blir jeg ikke veldig skuffet, høres bare behagelig ut å ligge der. For meg er det nok verre å ha noen sterke ønsker og hvis det ikke går blir man skuffet og lei seg. Har aldri vært så flink å planlegge ting i detaljer hvis det kan tas litt som det kommer. man vet hvor man skal og hvor man skal ringe, så får resten bli som det blir... Det samme gjelder sambo. Jeg tenker at de som jobber der har vært gjennom dette såpass mange ganger at de har gode råd og anbefalinger ut i fra hva de ser jeg takler/ikke takler og hvordan babyen har det. Men man har jo en formening om hvordan man håper det blir da. :)

Og jo, har nu en bag pakket i tilfelle det går litt vel fort i svingene xsmile8

Back
Topp