Hvordan forandrer livet seg?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ett nytt barn i familien vil uansett by på forandringer og utfordringer :) Litt forskjellig fra familie til familie.

Hvordan vil det nye barnet påvirke og forandre deres familie og hverdag? Hvilke endringer har dere gjort i forkant? (ex. flytter, kjøpt større bil osv)

Vi har en fra før, men er litt skremt av "1 er som 1 og 2 er som 10". Vi har kjøpt en bil nr. 2 som vi får plass til to bilstoler i, og når vi bestilte nybygg for 1 år siden så bygde vi med tanke på å få en til[emoji7] Har en januar 17-baby fra før[emoji16][emoji106]

Jeg tenker at det blir veldig rart å plutselig være flere barn enn voksne. Da har vi ikke lenger mulighet til å "ta en hver". Men tror det vil gi oss enda mer kjærlighet og fine øyeblikk:drunken_smilie

Vi må kjøpe større bil og på sikt så bør vi bygge ut litt:wideyed:

Jeg bare håper håper håper at ettåringen begynner å sove gjennom natta før nr 2 kommer :p

Vi må ordne en annen bil, før tredjemann kommer. Det kommer til å bli rart å ha tre barn.. synes det er litt vanskelig å se for meg :p

Men jeg gleder meg til å kjenne på den kjærligheten til det nye nurket [emoji173]️

Har to hunder fra før, så her måtte vi ut å kjøpe stasjonsvogn og spent påmontert det holder

Har to hunder fra før, så her måtte vi ut å kjøpe stasjonsvogn og spent påmontert det holder

Kjenner jeg gruer meg litt til så enkle ting som å få største jenta i barnehage fordi jeg plutselig må få klar en liten baby i tillegg.
Jenta er veldig klar på å bli storesøster og snakker veldig mye om «når hun blir storesøster..», men samtidig er hun veldig knyttet til oss foreldre og trenger mye nærhet. Så det blir viktig for oss å være bevisste på å skulle gi henne nok oppmerksomhet og nærhet oppi det hele.

Usikker på hvilke endringer det blir her. Barna vi har fra før er store og bruker ikke bilstoler, så det blir mest at man ikke kan dra på halvspontane osloturer med nattbussen, dra ut på natta alle sammen for å se på supermånen, dra på festival og konserter alle sammen.. Da må jo en av oss være hjemme med baby. Vi har soverom på motsatt side av stue/kjøkken ifht de andre soverommene og jeg er over gjennomsnittet redd for brann så noe eget rom til babyen blir det ikke før hen kommer seg ut på egenhånd uansett - tipper huskjøp og flytting skjer før den tid. Den største mulige endringen blir mitt studie. Jeg studerer 100% nett- og samlingsbasert med obligatorisk nettundervisning så jeg må bare se hvem babyen er før jeg bestemmer meg om jeg skal ha permisjon eller ikke. Er baby som førstemann går det nok helt fint, men er hen som nr 2 og har mye magevondt for eksempel så må jeg ta permisjon.

Her kommer den største forandringen til å bli far som begynner å jobbe offshore nå før lille kommer. Vil da være alene med to små til tider, men får også mye hjelp når han er hjemme, så det skal bli godt :)

Her blir vi nødt til å bli kreative med å få plass til våre barn. Vi får kanskje 3 nesten samtidig hvor jeg har min 50%, samboeren får kanskje sin fra før 100% pluss den lille som dukker opp i februar.
Ellers kommer nok livet til å være mye som det er nå. Jeg er veldig mye alene da samboeren driver eget firma og jobber gjerne 15t dager. SÅ jeg stålsetter meg for å være mye alene med ungene også etter at babyen er født.

Back
Topp