Hvordan forandrer livet seg?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ett nytt barn i familien vil uansett by på forandringer og utfordringer :) Litt forskjellig fra familie til familie.

Hvordan vil det nye barnet påvirke og forandre deres familie og hverdag? Hvilke endringer har dere gjort i forkant? (ex. flytter, kjøpt større bil osv)
 
Dette er et meget planlagt barn, så det meste er på plass for vår del når det kommer til større ting som bolig og bil. Eneste er vel selve livsstilen som vil endres. Mindre turer på byen :)
 
Vil ikke forandre seg i veldig stor grad. Dette er barn nr to, og første er såppas stor og selvstendig at det blir ikke mye som må gjøres for han som han ikke gjør selv. Eneste er at vi må ordne et ekstra soverom mellom to allerede eksisterende rom. Trenger ikke større bil eller nytt hus :happy:
 
Må endre leggerutinene på de to vi har. Blir ikke en-til-en legging lengre, men jobber med saken og ser ut til at i hvertfall han på 2 klarer det veldig fint! Hun eldste har vanskelig for å sovne så tror ikke vi kan regne med selvstendighet rundt legging på et par år ennå.

Ellers er der veldig lite som endres fra to til tre tror jeg, så lenge det ikke inntreffer noe uventet
 
Her tror jeg alt blir snudd på hodet (hvor mye avhenger av hva babyen trenger for å være rolig og tilfreds). Vi er nok ikke helt forberedt med tanke på alt utstyr, men vi har kjøpt en litt større bil og velger å beholde den første fordi det må til for å få det praktiske til å gå opp. Hus og fast jobb har vi hatt en stund:p
 
Ingen spesielle endringer, men vi har ei på straks 4, forbereder oss på den overgangen - og gjør oss opp en del tanker om hvordan overgangen for hennes del skal bli så skånsom og bra som mulig, da hun er vant med å være det eneste barnet i familien. Dette er nok det viktigste for vår del.

Ellers gjør vi ikke de store endringene, annet enn at vi planlegger å kjøpe et nytt hus, men vi må selge det vi har før vi kan kjøpe nytt. Så det får bli når det blir. :) Jobb osv er i boks fra før, bil har vi, skal kjøpr bil nummer 2 etterhvert.
 
Her blir det igrunnen store forandringer, men det er mest når det gjelder det materielle.
Vi kjøpte ny bil tidligere i sommer, vi pusser opp min kjærestes hus, slik at vi får solgt og dermed kjøper nytt hus. Jeg håper vi rekker det før solsnu, for å si det sånn [emoji33]
Ellers er storebror nesten 6 år når vesla kommer, og mange av tingene hun og vi vil trenge, har vi på plass. Storebror er veldig klar for babykos, og pappaen skal bli far for første gang [emoji173]️ Så her blir mye nytt, men vi er veldig klare!
 
Det blir store forandringer for oss. Vi hadde bare vært sammen i ca 8 mnd når vi fant ut at jeg var gravid. Nå har vi kjøpt rekkehus sammen og skal bli samboere. For kjæresten betyr det nytt fylke og etter hvert ny jobb.

Vi gleder oss veldig til en helt ny hverdag da :love017
 
Blir store forandringer sosialt for oss. Vi er voksne og har vært sammen i mange år, og hatt et veldig sosialt og fritt liv med voksne venner. Vi blir nødt for å knytte oss til en barnevakt, men ser også for meg et roligere liv med mer hjemmetid og nye venner med små barn. [emoji1]
 
Back
Topp