Hvordan forandrer livet seg?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ett nytt barn i familien vil uansett by på forandringer og utfordringer :) Litt forskjellig fra familie til familie.

Hvordan vil det nye barnet påvirke og forandre deres familie og hverdag? Hvilke endringer har dere gjort i forkant? (ex. flytter, kjøpt større bil osv)

Her vil livet forandres ved at vi snart har to barn og M ikke lengre er enebarn.

Det blir litt rart men han er såpass stor at han bare gleder seg og skjønner mye av endringene som kommer.
Vi har prøvd å forberede oss og han på endringene som kommer, og resten tar vi som det kommer.

Rart å begynne med bleier og stell en runde til når vi nå har hatt bleiefri unge i over 4 år, og håper gamle kunster ikke er glemt.

I hverdagen vil det forhåpentligvis gå seg til etterhvert men det blir jo andreledes siden jeg er på 2. året av barnehagelærerutdanningen min og vi må dele permisjonen med tanke å når jeg har skoleuker og praksis, men vi skal få det til å gå bare vi samarbeider alle sammen.

Ungen driver med hockey to ganger i uken men han vil nå gjerne ta følge med kompiser til/fra treninger. Pappaen er også litt hockeygal så de kommer nok til å fortsette å gå på hockeykamper i høst men jeg har ordnet meg med ei venninne som kommer hit og holder meg med selskap så vi ser på tv. Litt hockeymamma jeg også så må jo få det med meg.

Ellers tror jeg ikke endringene blir like store som med førstemann.

Nei, jeg må vel i en alder av 34 bli voksen da. Skal vel være et forbilde for den lille. Blir greit å ha mindre tid til å bare tenke på seg selv. Ellers har vi flytta fra Grunerløkka til Holmenkollen, så da blir det mindre byliv og mer markaliv.

Vi har kjøpt og renovert hus:) Ellers ikke så mye nytt enda. Blir spennende å se hvordan det blir å gå fra å bare være oss 2, til å bli, hvor det nyeste familiemedlemmet blir det absolutt viktigste i livet:Heartred
Er spent på hvordan samlivet vårt påvirkes, og håper vi klarer å bevare kjærligheten i en ny hverdag. Og det tror jeg, vi har pratet mye om det og hvordan vi ønsker å gjøre det. Fokusere på oss når vi har tid, når babyen sover eller vi har barnevakt.

Nei, jeg må vel i en alder av 34 bli voksen da. Skal vel være et forbilde for den lille. Blir greit å ha mindre tid til å bare tenke på seg selv. Ellers har vi flytta fra Grunerløkka til Holmenkollen, så da blir det mindre byliv og mer markaliv.

Veldig enig! Ser veldig frem til å bruke tiden på det viktigste lille mennesket i livet og ikke bare på seg selv :-)

Det forandrer seg ikke så veldig. Annet enn at «fordelen» jeg hadde med å bli veldig tidlig mamma ikke lenger er der nå fordi jeg nå fyller 33 og må starte på nytt igjen [emoji5]

Dette blir tredje gang vi «starter» på nytt [emoji4]

Blir vel ikke store forandringer:) har en på 2 år så føler ikke jeg starter helt på nytt. Men blir nok mye rosa og det blir jo nytt da alt fra tidligere var blått:p gleder meg veldig til å se mini som storebror❤️

Back
Topp