Hvordan fjerne sot/merke fra møbler/bilder på vegg ved peisen? !

HerQleZ

Elsker forumet
jentene i juni13
Skal selge hus, forhåpentligvis uten disse stygge merkene på veggen. . Klarer jeg å vaske de vekk eller må veggen males? Det er malt miljøstrie på veggen.....

Tips mottas med takk!

Mener du at du ser firkanter etter det bildene har hengt? Kam være bleket av sola også - det får du ikke bort. Men sot fra å ha fyret eller røyket inne skal kunne vaskes bort. Spørs jo hvor lett det går bort. Lurt å ta rundvask et par ganger i året ;)

Må innrømme at det ikke har blitt valget vegger på sikkert fire år. Og det er svarte kanter ja, på hvit vegg... ugh! Hva bør jeg vaske med? ?

Jiff! Eller kanskje en mild blanding med klorin?

Høres ut som noe som heter heksesot, å det er ikke bare bare å vaske bort... Vil komme fram igjen hvis du bare maler over..

Da prøves jiff ut som første alternativ når noen svinger vaskeånden over meg neste gang; ) ekke veldig gira på å male assa. ....

Jo heksesot oppstår også rundt bilder! Det oppstår rundt alt! Er litt vanskelig å forklare, men google det:) vi måtte pusseopp stuen på nytt pga heksesot:/ kan komme av miljømaling, miljøstrier, ja alt som skal være så miljøvenlig.. En miljømaling bruker 3ÅR på å kvitte seg med alle avgassene, mens en oljemaling bruker 3DAGER. Så kan man diskutere i det uendelige hva som egentli er mest miljøvenlig å bruke..:)

Back
Topp