Hvordan fjerne røde øyne på bilder - enkel tutorial

*NIKITA*

Glad i forumet
HVORDAN FJERNE RØDE ØYNE PÅ BILDER

Dette er gjort i Photoshop, men har inntrykk av at de fleste av dere har dette programmet.
Dette er en enkel måte å fjerne røde øyne på bilder [;)]

Først har vi et bilde hvor personen har fått røde øyne:

Gå på "Channel mixer" (Image - Adjustments - Channel Mixer)(evt trykk på  dette iconet i layer-paletten)
Sett rød til å være 0%, grønn skal være 50% og Blå 50%.

Sørg for at fargen sort er øverst (se rød ring). Fyll laget med sort ved å trykke Alt - Backspace

Skift farge, slik at hvit er øverst (se rød ring), trykk på Brush-tool. Få størrelsen på brushen like stort som område du skal fikse

Gjør dette med begge øynene:

ORIGINAL: Mikke

Jeg har photoshop men trenger ikke å gjøre det så vanskelig. Har noe som heter "red eye tool" og velger bare den og et klikk på øyet og det er svart og fint..

"Red eye tool" i Photoshop er ikke særlig bra. Den klarer ikke fikse røde øyne bra nok. Denne måten er MYE bedre (synes jeg da)

Dette bildet har jeg "fikset" røde øyne med "red eye tool" i photoshop:
Øyne er fortsatt litt røde etter de er blitt "fikset"

Dette har jeg fikset på MIN måte:

Fungerer denne metoden når øynene er oransje også?

Jeg bruker vanligvis photoshop album til å fjerne røde øyne, men dersom øynene er oransje, blir de bare grå etter at jeg har fjernet røde øyne. Og da pleier jeg å gå inn i photoshopen og gjøre de svarte manuelt. Men hvis din måte gjør øynene svarte når de i utgangspunktet er oransje, hadde det jo vært verdt å sette seg inn i fremgangsmåten.[:)]

På photoshops "red eye tool" kan man faktisk endre innstillingen på og endre størrelse.

Back
Topp