Hvordan finner dere styrke til å komme gjennom dagene?

IdaG1989

Blir kjent med forumet
Dere som er kvalme og i dårlig form.. Hvordan finner dere lyspunkt i hverdagen som får dagene til å gå?

Jeg er i uke 8 nå (7+1) og har de to siste ukene vært plaget av å være veldig kvalm og svimmel.. I dag kjenner jeg det ekstra tungt ikke fordet jeg er noe dårligere i dag men fordi jeg kjenner det tar på veldig psykisk å ha det sånn hver dag..:depressed:
Akkurat i dag(vet det går over) finner jeg ikke glede ved å skulle bli mamma igjen heller og det er slitsomt... :sad015
Trenger noen tips og råd fra noen som har vært/er gjennom det samme nå. Hva gjør vi for å overleve hverdagen? :anyone

Det er nettopp det jeg gjør. Overlever. Jeg lever ikke, jeg overlever. Jeg har også en skikkelig drittdag i dag, har tatt til tårene flere ganger allerede. Har gnagende dårlig samvittighet ovenfor 3 åringen og samboer. Jeg spiser, kaster opp, ligger på sofaen, spiser, kaster opp, sover litt i senga, kaster opp, spiser, kaster opp igjen :sad010 Så jeg har ingen råd, men du er ikke alene :(

Det er nettopp det jeg gjør. Overlever. Jeg lever ikke, jeg overlever. Jeg har også en skikkelig drittdag i dag, har tatt til tårene flere ganger allerede. Har gnagende dårlig samvittighet ovenfor 3 åringen og samboer. Jeg spiser, kaster opp, ligger på sofaen, spiser, kaster opp, sover litt i senga, kaster opp, spiser, kaster opp igjen :sad010 Så jeg har ingen råd, men du er ikke alene :(

Uff...Samme her... Har to små gutter fra før på 7 og 5 som jeg konstant har dårlig samvittighet for.. Skjer ingenting om dagen annet enn tanker på hvordan jeg skal dempe kvalmen og om jeg må gå på do og kaste opp...
Fy søren så sliten jeg er av det her..

Jeg vet at jeg er utrolig heldig som Ikke har det sånn. Jeg sender mange gode styrkeklemmer til dere som er dårlige, og håper det slipper fort :Heartred

Dere som er kvalme og i dårlig form.. Hvordan finner dere lyspunkt i hverdagen som får dagene til å gå?

Jeg er i uke 8 nå (7+1) og har de to siste ukene vært plaget av å være veldig kvalm og svimmel.. I dag kjenner jeg det ekstra tungt ikke fordet jeg er noe dårligere i dag men fordi jeg kjenner det tar på veldig psykisk å ha det sånn hver dag..:depressed:
Akkurat i dag(vet det går over) finner jeg ikke glede ved å skulle bli mamma igjen heller og det er slitsomt... :sad015
Trenger noen tips og råd fra noen som har vært/er gjennom det samme nå. Hva gjør vi for å overleve hverdagen? :anyone
Vi er kommet akkurat like langt, og har der akkurat likens :(

Fortalte idag de kommende storesøskene om hvorfor jeg er dårlig,og det ble dagens lyspunkt. Føler det kanskje blir litt enklere når folk irundt meg vet det.. mer støtte fra familien å slik.

Men de dagene jeg ikke er oppe fra senga/sofaen utenom for å kaste opp klarer jeg ikke å føle noe glede :( forferdelig,men sånn er det. Dette er mitt 3 svangerskap med hypermesis ,så vet det får over, og at jeg kommer jeg å bli hodestups forelsket i den lille i magen denne gangen også ♡

Som mange skriver så har dagene endt med å knekke sammen, føler ikke jeg har hatt noe som hjelper med å komme meg gjennom dagene annet enn å sove for å gjøre dagene kortere.

Eneste jeg var på søken etter var når det ga seg, så jeg hadde noe å telle ned til.

I uke 10 begynte det å roe seg. Er i uke 11 nå, og merka absolutt at det var på topp i uke 9! Ikke helt over, men merker at det går i riktig retning og da er dagene mye lettere å komme seg gjennom :Heartred

Du skal vite at vi er mange i samme båt der. Har ikke fått et øyeblikk til å glede meg over graviditeten. Her har jeg vært sengeliggende siden uke 5. Er nå i uke 12. Krysser fingrene på at vi alle slipper unna snart. De fleste blir jo bedre uke 12-14 :Heartred

Jeg sliter , merker humøret og motivasjonen er dårlig for tiden.. begynt å ta postafen, hjelper litt men blir så trøtt.. spurt legen om å få kvalmestillende på resept, ikke fått svar ( e-melding) ...

Ikke bare å være gravid alltid :wtf:

Sniker fra april. Har vært sengeliggende i flere uker med hypermesis. For meg er lysglimtet at det går over.. i ettertid er det bare en kort periode av livet å se tilbake på. Men det er himla tungt når det står på. Finn deg en skikkelig søppelserie med mange sesonger og lev deg litt bort i den. I dette svangerskapet har vi hengt opp tv på soverommet, det har vært gull verdt :hilarious:

Det er så utrolig deilig å bare vite at man ikke er alene.. For man føler at tiden står stille og at alle andres liv bare går videre mens du ikke klarer å fungere i det hele tatt.. ❤️
Jeg kjøpte meg postafen nå og tatt en tablett nå. Håper det hjelper litt eller kanskje i det minste gjør at jeg blir trøtt så jeg får sove litt:p

Nå er det skal vi danse her i stua. Et lite lyspunkt for oss hvertfall ❤️❤️ Håper dere andre får en brukbar kveld❤️❤️

Sniker fra april. Har vært sengeliggende i flere uker med hypermesis. For meg er lysglimtet at det går over.. i ettertid er det bare en kort periode av livet å se tilbake på. Men det er himla tungt når det står på. Finn deg en skikkelig søppelserie med mange sesonger og lev deg litt bort i den. I dette svangerskapet har vi hengt opp tv på soverommet, det har vært gull verdt :hilarious:
Det skal jeg få mannen til å fikse

Jeg sliter , merker humøret og motivasjonen er dårlig for tiden.. begynt å ta postafen, hjelper litt men blir så trøtt.. spurt legen om å få kvalmestillende på resept, ikke fått svar ( e-melding) ...

Ikke bare å være gravid alltid :wtf:

Nei det er ikke lett! Det er helt sikkert. Hadde dette vært første hadde det bare blitt med et barn tror jeg:smiley-bounce022
Prøvde Postafen jeg også nå. Håper i det minste på at jeg blir trøtt så jeg kan sove bort kvalmen litt...

Du skal vite at vi er mange i samme båt der. Har ikke fått et øyeblikk til å glede meg over graviditeten. Her har jeg vært sengeliggende siden uke 5. Er nå i uke 12. Krysser fingrene på at vi alle slipper unna snart. De fleste blir jo bedre uke 12-14 :Heartred

Uff..Og du har vært dårlig mye lenger enn meg.. ❤️Håper det går over for deg nå veldig snart! ❤️

Har desverre ikke så mange råd å komme med. Selv har jeg vært veldig dårlig fra uke 6, 100% sykemeldt på 4. uken nå. Det har hjulpet meg litt å få kvalmestillende hos legen (Afipran), da har jeg klart å fungere i noen timer ila dagen. Nå er jeg 11+2 og har faktisk kjent meg litt bedre de siste dagene. Har hatt det slik tidligere og da endt med å bli enda verre igjen. Så jeg venter litt til før jeg slipper jubelen løs. Jeg prøver å trøste meg med at det vil gå over (forhåpentligvis) og at alt dette vil være verdt det til slutt. Men det er vanskelig å tro på det når det står på som verst... Jeg får mye støtte fra min samboer som kan hjelpe litt på. Men enkelte dager er det ingenting som hjelper :dead:
Sender deg en god klem :Heartred

Overlever, hverken mer eller mindre :meh: siste ble det bedre når ungen var ute, så tør ikke å håpe på så mye bedre denne gangen..

Back
Topp