Hvordan finne ut hvor langt jeg er på vei?

Vickar

Flørter med forumet
Jeg sliter så veldig med å finne ut «hvor langt» jeg er på vei da jeg hadde første dag siste mens 4/9 og har vanligvis 28 dagers syklus. EL var forsinket med 4 dager, det vil si at jeg hadde EL 22/9.

På UL på tirsdag så de ikke kunne se så mye og sa at det ser ut til at jeg er veldig tidlig på vei. Samme dag hadde jeg 2-3 på CB (dagen før hadde jeg 1-2)

I dag fikk jeg 3+ på CB

Om jeg regner fra første dag siste mens er jeg 5+2 på vei i dag, noe som kan stemme med CB.

Regner jeg fra eggløsningsdagen, vil ikke dette stemme med CB da det er under 3 uker siden.

Hvordan ville dere regnet dette?
Jeg har en UL som ca 1,5uke men jeg vil jo gjerne vite sånn «ca» hvor jeg er i løypa inntil det
 
Ja, enig. Dessuten så er ikke CB en fasit. Den sier bare noe om hvor konsentrert nivået av HCG er, noe som kan være ganske individuelt fra kvinne til kvinne og til og med svangerskap til svangerskap vil jeg tørre å påstå. Fikk selv 3+ den dagen jeg var 4+0, altså nøyaktig 2 uker etter antatt eggløsning.
Vil også minne om at såpass tidlig så vil noen dager fra eller til bety veldig mye for ultralyd, så det at de ikke så så mye betyr ikke nødvendigvis at du er så veldig langt bak det du selv tenker. Aldri vært på TUL før uke 7 selv men tenker at det er god grunn til å puste med magen for det skjer mye på bare noen få dager så tidlig.
 
Jeg sliter så veldig med å finne ut «hvor langt» jeg er på vei da jeg hadde første dag siste mens 4/9 og har vanligvis 28 dagers syklus. EL var forsinket med 4 dager, det vil si at jeg hadde EL 22/9.

På UL på tirsdag så de ikke kunne se så mye og sa at det ser ut til at jeg er veldig tidlig på vei. Samme dag hadde jeg 2-3 på CB (dagen før hadde jeg 1-2)

I dag fikk jeg 3+ på CB

Om jeg regner fra første dag siste mens er jeg 5+2 på vei i dag, noe som kan stemme med CB.

Regner jeg fra eggløsningsdagen, vil ikke dette stemme med CB da det er under 3 uker siden.

Hvordan ville dere regnet dette?
Jeg har en UL som ca 1,5uke men jeg vil jo gjerne vite sånn «ca» hvor jeg er i løypa inntil det
Legen tar alltid utgangspunkt i første dag i siste menstruasjon frem til OTUL/OUL. I så fall er du 5+2, med termin 14. juni. Ut fra el er du 4+5, så er mulig det vil stemme mer med hva de får på UL. Men det kommer også an på når egget festet seg og sånn :)❤️
 
Back
Topp