Hvordan finne termin?

tosmåtil

Flørter med forumet
Syns det er vanskelig å vite når jeg ikke husker når jeg hadde menstruasjon. Vet at jeg fikk den i slutten av mai. Så ha den vært veldig uregelmessig etter ammeslutt i februar... Det som er heelt sikkert er at vi hadde bare sengekos 1 gang den mnd pga mannens reisejobb og det var den 16. Juni :-) men eggløsning kan jo ha vært etter det. Hvordan ville dere ha regnet det ut? Noen som kan hjelpe? Har fått time til tidlig ultralyd 26.juli, det blir spennende :-)

Kan jo taste inn eggløsningsdato litt etter dere hadde sex på terminkalkulatoren og se hva du får opp, er jo ikke så viktig når du uansett snart skal på ul.

Ja, terminkalkulatorene spør jo etter første dag i siste mens eller dato for unnfangelse... Hvis dere hadde samleie 16 og vi sier du hadde EL dagen etter har du termin ca. 12 mars hvis jeg ikke har regnet feil i hodet nå :-)

Jeg ville tatt utgangspunkt i dagen dere hadde sex, muligens 1-2 dager seinere, og tastet det inn som dato for unnfangelse :) Så mellom 11-13 mars da ;)

På regn ut din termin på BV appen så står det tre alternativer. En fra el dato, en fra unnfangelsesdato og en fra termindato. Sjekk der.

Back
Topp