Hvordan finne roen?

Trulla75

Betatt av forumet
Vi har ei frisk jente på snart 3 år og jeg er gravid 5 + 6 uker i dag. Jeg klarer ikke å glede meg over graviditeten selv om det var planlagt.
I mai i år mistet vi vår lille gutt og jente i uke 20, og jeg er derfor svært urolig for at dette skal skje igjen.
Før så tenkte jeg som de fleste; "Etter uke 12 så er det trygt og greit". Slik tenker jeg ikke lenger!

Jeg vet ikke hvordan jeg skal finne roen slik at dette svangerskapet ikke skal preges av engstelse. Har noen opplevd noe lignende og har noen gode råd?

Forferdelig trist det du har opplevd! Stor klem til deg!
blir du godt fulgt opp denne gangen?
jeg sliter litt med samme tankene selv, etter MA i uke 14, men jeg har sett lille på ul og hjertet banka, så har funnet litt roen.
Jeg håper du og finner det lille håpet og roen...
var nok ikke mye gode tips her, men ville bare vise litt medfølelse. :)
god klem!

jeg vil sende deg en god klem! Det var utrolig trist å høre! :(

Får du ekstra oppfølging? Fått vite hva som gjorde at du mistet tvillingene? Vært på tidlig ultralyd?

Jeg får ekstra oppfølging pga jeg nesten fikk ekstrem prematurfødsel sist. og da naturligvis uroer meg veldig om jeg får dette nå.
Om du vet hva som gikk galt sist, bør du jo få tette og gode kontroller på dette nå, og om det er noe de kan stoppe/kontrollere kan det kanskje roe deg litt?

Jeg skjønner godt følelsen din, for å miste to barn, vil jo naturligvis gjøre sitt til at svangerskap blir mye bekymringer. MEN, husk at dere har ei frisk og fin datter!!

Takk for omtanken og gode ord.

Det som skjedde med tvillingene var at det ble en infeksjon i morkakene deres, fostehinnen sprakk og det var ikke lenger et levedyktig miljø for dem. Fosterene var helt friske. Vi var visst veldig uheldig, da dette skjer svært sjeldent. Hadde det skjedd etter uke 23 hadde de forsøkt å redde de. De vet ikke hvorfor infeksjonen har oppstått.

Datteren vår kom til verden i uke 36, og måtte tas med katastrofekeisersnitt, så vi har hatt en del drama rundt dette med å få barn. Norge er et bra land å bo i, uten den hjelpen vi fikk på sykehuset når datteren vår ble født hadde både hun og jeg dødd.

Fra og med uke 12 får vi tett oppfølgning. Jeg skal på tidlig UL om to uker, og er spent på å se om det som er der og om det er en eller flere. Da vil vi legge opp en oppfølgningsplan også antar jeg. Jeg blir fulgt opp av overlegen som kjenner historien vår.

Logikk og følelser er ikke alltid enig, men jeg skal fokusere på at det går bra!

uff, trist å høre om historien deres.
Men godt og vite at dere får tett oppfølging iallefall! De passer nok ekstra godt på deg nå, og om du kjenner på noe, eller er urolig er det helt sikkert bare å kontakte de som skal følge deg opp etterhvert.

Hadde en samtale med overlegen senest i midten av oktober. Han sa da at med gang vi ble gravid skulle vi ta direkte kontakt med sykehuset. Jeg ventet til i går. Fikk time raskt og det er bra:) Vi krysser fingrene for at spiren/ ene sitter som bare det og at vi får gleden av å se resultatet i juli 2013:)

Nei og nei, noe så forferdelig å måtte oppleve. Sender deg mange gode tanker og masse lykke til. Du har fått mer enn nok, denne gang SKAL det gå bra. Det er deres tur nå. <3 Tenk det!

Huff... det må ha vært helt forferdelig :( Har ikke noen råd jeg, annet enn å prøve å ikke bekymre seg.. men bekymrer meg selv også.. Ikke lett det der.. Håper det går bra denne gangen!.. Godt at dere får tett oppfølging.

Så trist at du mistet to små gull :(

Jeg vil tippe at du får ekstra god oppfølging denne gangen med hyppige kontroller, og at du er velkommen til å ta kontakt hvis du er bekymret. Hvis du ikke er fornøyd, KREV bedre oppfølging. Dessverre er det slik iblant at man må "rope" litt for å bli hørt.

Selv er jeg bekymret for å få nok et barn med alvorlig sykdom, og har fått henvisning til sykehuset i dag. Jeg antar at jeg får tilbud om ultralyd og evt fosterdiagnostikk, så får vi se hvor mange undersøkelser vi orker å ta.

Det jeg har gjort for å ikke la bekymringene og uroen få overtaket, er å bestemme meg for at det skal gå bra denne gangen. Vi må jo snart ha brukt opp all uflaksen man kan ha? Så inntil det motsatte er bevist, så bærer jeg et friskt barn som skal vokse opp til et herlig menneske. Dessuten prøver jeg å holde meg sånn noenlunde travel, for da slipper jeg å sitte og tenke for mye på alt som kan gå galt.

Lykke til videre! :)

Jeg mistet også tvillinger i uke 20, for noen år siden da. Har etter det født en fantastisk gutt som nå er 7,5 mnd. Mens jeg gikk gravid med han var jeg veeldig redd.. Ingenting som hjalp igrunn, men hadde en fantastisk lege som ga meg mange ultralyder så jeg fikk se ofte at hjertet banket og at den lille sprellet! DET hjalp meg. Har igrunn ingen andre gode råd enn få deg en god lege/jordmor og god oppfølging!
Lykke til! :) Vil nå helst gå bra da :)

Huff så trist å lese :(
Det må være veldig vanskelig å miste, har selv ikke opplevd det så jeg kan ikke forestille meg hvordan det er.
Sender deg mange gode klemmer og ønsker om at dette må gå bra.
Det er vel større sansynlighet for at det går bra :)
Masse lykke til.
og håper du får god oppfølging :)

Veldig trist å høre Trulla :-( Det er ikke så rart at du ikke helt klarer å glede deg enda. Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å miste to babyer så sent.
Jeg hadde et SA nå i oktober i uke 7, og det var veldig vanskelig.
Så bra at du kommer få tett oppfølging! Håper dette gå bra, ønsker masse lykke til

Back
Topp