Hvordan fikk dere babyene deres til å

Nor1

April 2013s sportye :)
Juligull2021
sovne så tidlig om kvelden? Huff, Kasper skriker hysterisk dersom jeg prøver å få han til å sove i sengen- selv om han egentlig er veldig trøtt.

Han får stell og "siste måltid" ca kl 19.00. Sovner i armene mine etter dette...Jeg prøver hver gang å legge han forsiktig i sengen sin, men han våkner og skriker hysterisk hver eneste gang. Deretter er det opp og trøet i armene mine..Så litt i vippestol (slik at jeg får gjort noe annet enn å holde han hele kvelden), deretter mat igjen, han sovner nok en gang i armene mine...og våkner igjen dersom jeg prøver å legge han.

Dette er "rutinen" hver eneste kveld. Ikke før 00-01.00 sover han videre i sengen. (Uten å protestere). Jeg har prøvd et par kvelder å la han ligge i sengen sin mens jeg trøster han..men gråten blir mer og mer hysterisk, så har til slutt tatt han opp. (i dag etter 50 min...i går etter ca 45 min). Hva skal jeg gjøre???

Han er jo trøtt, og sovner i sengen sin selv mellom 00-01. Dette er uavhenig av når vi våkner/står opp på morgenen og uansett hvor mye han sover på dagtid. Han er jo tydelig trøtt fra kl 19.00 ettersom han sovner hos meg hele tiden da....

Sukk..er så slitsomt hver kveld[&:]

Nikolai bestemte seg plutselig for å nesten ikke sove på dagtid.. har 3-4 lurer på maks 30 min (somregel 10min).. før hadde han ca 2 timer sammenhengende ihvertfall..

Så da han kutta ned på sovingen på dagtid ble han automatisk trøtt og grinete tidlig på kvelden , så da la vi han og han sovna fint.. så da glei jo rutinen på plass etter at han la seg tidlig noen kvelder etter hverandre[;)]

Håper dere får til en god rutine også snart...[;)]

Nå steller vi han mellom 18 og 19 , så får han ca 200ml mme også får jeg han til å rape/gulpe.. så legger jeg han i ammestilling og der ligger han 5-10min så sovner han somregel...
Våkner litt når jeg legger han , men sovner fort[;)]

Har ikke prøvd å legge han våken enda da , men jeg syns det er litt koselig å få den kveldskosen med han også før han sovner[;)]

Høres veldig slitsomt ut[:o] Snuppa her driver også å tuller sånn enkelte kvelder. Da hjelper det om det er pappa`n som legger henne. Da sovner hun fort..Ellers så lar jeg henne sutre en god stund,kommer bare inn å putter i sutten så sovner hun etter en stund. Begynner hun å gråte/skrike tar jeg henne opp i sengen vår,legger meg sammen med henne så synger jeg litt og snakker sammen så sovner hun,flytter henne ikke før vi legger oss og da sover hun så tungt.Men det har ikke bare blitt en "vane" for han da? At han skrike og du tar han opp? Har dere prøvd å la pappa`n legge? Kanksje prøve å legge før han blir for trøtt? Håper det snur seg for dere,er jo deilig med litt alenetid på kvelden. Lykke til[;)]

Benjamin har styrt dette litt selv, før la han seg samtidig som meg, ved 23 tiden, så la vi han tidligere og tidligere (ca 30 minutter) Nå legger han seg klokka 20.00, merker nå at han kan legge seg enda tidligere, for han er trøtt som bare det når vi legger han, i dag sovna han med grøten i munn [8D]
Men jeg har vel egentlig ikke noe tips til deg, håper virkelig det ordner seg, skjønner at det blir slitsomt å ha det sånn [:)]

Kanskje du rett og slett skal prøve å legge han litt tidligere?...
Hvis Emil er overtrøtt er han helt hysterisk når jeg legger han og han kan være urolig i 30 min før han roer seg...

Idag dusjet han med pappan sin kl 18 og fikk siste puppen etterpå.. han var helt skutt og klokken 19 var han i seng og sovnet etter 5 min...
Dette er det tidligste han har vært i seng... =)

Han bestemte selv at nå var det påtide å sove i 7-8 tiden og ikke i 11-12 tiden som før :P Og da legger jeg ham i 7-8 tiden og setter på "god natt" cd på cdspilleren hans og da er det helt rolig/litt babling til han sovner av seg selv :)

Syns det hørres ut som du må prøve å legge han enda litt tidligere..kanskje være ferdig med stell osv.halv 7?? så gi mat på soverommet,også legges i senga[:)]
Vi hadde samme problem,jeg fant ikke den lille vippen mellom overtrøtt og våken..men det kom tilslutt..

Her steller jeg rundt kvart over 6..gir litt grøt,går ned på soverommet,setter på uroen,ammer det siste måltidet,legger han i senga med uroen på..Sovner som en stein[:D]

Sliter med det samme selv akkurat nå. Holdt på et par timer. Og hun har kun sovet 1 time på dagen, og ca. 10 timer tilsammen siste døgnet.
Hun VIL bare ikke sove! I dag har jeg ikke fått gjort noenting.

ORIGINAL: Gina84

Her begynte han og kutte ut søvnen på dagen,han sover vel maks 2 timer tilsammen på dagen hvis vi ikke går tur da,og da er han kjempe trøtt kl 6 og da tar vi og gir pupp så litt grøt og etter det er det rett i seng og somregel sovner han etter 5 min..

Er nesten sånn her også, bare at vi legger ho i 8 tiden.. men ho sover ikke så mye på dagen som før lenger.
Håper dere får en hyggeligere rutine snart da.

Jeg tror at søvn avler søvn. Så hvis de får sove godt på dagen sover de godt på natten, men dette kan jo sikkert avvike[:)] Helt fra tre ukers alderen har jeg ammet meg ferdig, så stelt han, for så å legge han i vognen/vuggen hvor han enn skulle sove slik at han kunne finne søvnen selv. Vet ikke om det gjorde susen. Broren gjorde jeg ikke det med og da slet vi med å få han til å sove en liten periode....måtte sitte på rommet ol. Det skulle jeg ikke nå....Håper du finner ut av det for det er litt slitsomt til tider. Lykke til[:)]

Jeg prøver aldri å lure Tiril å legge henne i sengen mens hun sover... da hadde hun hyyyylt.

Jeg startet å legge henne alene klokka 22. Jeg la henne mett og tørr i vogga og satt ved siden av og vugget og ga henne sutten til hun sovnet. Tok kanskje 45min første gangen... og gikk sakte ned til 20min på en ukes tid. Så nedover og nedover.. etterhvert ble hun trøtt halv ti, klokka ni... og nå legger hun seg halv ni.

Og etterhvert som hun ble trygg og hadde sovet for seg selv i halvannen måned og vi hadde faste rutiner hver kveld. Så begyne hun å sovne helt av seg selv.

Sånn var gutten vår også når vi prøvde å legge han. Helt rabiat og grein helt til vi gav opp. Plutselig noen uker etterpå så ble det bare lettere automatisk. Tror enkelte bare må la ungen styre det litt selv. Før han ble lettere å legge så hadde han en periode der han var våken fra 1700 til 2400/0100.. Nå legger vi han rundt 2000/2100 så får vi se om han blir tidligere trett etterhvert [:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg prøver aldri å lure Tiril å legge henne i sengen mens hun sover... da hadde hun hyyyylt.

Jeg startet å legge henne alene klokka 22. Jeg la henne mett og tørr i vogga og satt ved siden av og vugget og ga henne sutten til hun sovnet. Tok kanskje 45min første gangen... og gikk sakte ned til 20min på en ukes tid. Så nedover og nedover.. etterhvert ble hun trøtt halv ti, klokka ni... og nå legger hun seg halv ni.

Og etterhvert som hun ble trygg og hadde sovet for seg selv i halvannen måned og vi hadde faste rutiner hver kveld. Så begyne hun å sovne helt av seg selv.

Skulle ønske vi også hadde en vugge, så kunne man bysse til søvn. Det er kanskje litt lettere. Og ikke lett og synge når sangen blir overdøvet av hylskrik [:D]

Ellers Tonjejenta vil jeg bare si at du hadde et nydelig bilde og en nydelig jente i signaturen din! [:)]

Elias regulerte seg selv han.
Men han begynner å gjespe ved kveldsstellet, og etter det sutrer han helt til jeg legger han i senga si. Han vil virkelig legge seg da.

ORIGINAL: SollI

Syns det hørres ut som du må prøve å legge han enda litt tidligere..kanskje være ferdig med stell osv.halv 7?? så gi mat på soverommet,også legges i senga[:)]
Vi hadde samme problem,jeg fant ikke den lille vippen mellom overtrøtt og våken..men det kom tilslutt..

Her steller jeg rundt kvart over 6..gir litt grøt,går ned på soverommet,setter på uroen,ammer det siste måltidet,legger han i senga med uroen på..Sovner som en stein[:D]

vi har det nesten som SollI. ammer en gang mellom kl 17.45-18, så er det stell, så går vi til soverommet og ammer igjen, bysser han litt og synger blåmann blåmann i veldig sakte tempo. ofte sovner han i armene mine. og så legger vi han i senga og går ut med en gang. begynner han å skrike, lar vi det gå et minutt eller sånn før vi går inn å stryker han på hodet og sier at nå er det natt og nå må tassen sove. så går vi ut igjen. da er det som regel i boks. men må være sikker på at han har fått i seg nok mat på dagen da, og proppa han full med mat før leggetid.

Back
Topp