Hvordan feirer dere jul?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Samler dere storfamilien hjemme hos dere? Reiser dere kanskje bort til noen andre i storfamilien? Eller er det kun kjernefamilien, hjemme hos dere selv? Har det endret seg etter at dere fikk barn? :)

Vi feirer annethvert år med besteforeldre på hver side [emoji108] Jeg liker det rolig, men hans familie er ofte 17 stykker og da blir jeg veldig sliten[emoji85] Koselig, men jeg er vant med ro og kjernefamilien bare.. Så annethvert år er det roligere[emoji4]

Vi er hvert annet år hos mamma og feirer sammen med min lillesøster og mamma, og de andre årene kommer svigermor til oss

Annenhvert med familiene våre. Så det kan bli mye forskjellig. I fjor var det min familie og eksen til min bror med sønn ( min bror bør i utlandet og jeg har ikke sett han på over 1.5 år) ba oss til seg. Der var også mamma og stefaren min. I år er det mannens familie og broren hans med samboer har bedt alle på sine sider. Så blir mye folk men morsomt. Er kun vi som har barn på mannens side.

Vi er hvert 3.år hos de forskjellige.

I år er det svigermor og mannen vi skal til.
Neste år er det svigerfar. Men han inviterer vi til oss.
Så blir det til mamma og pappa året etter der da selvsagt :)

Vi har feiret annahvert år hjemme og annahvert år hos svigers.
For noen år siden flyttet vi nærmere svigers og bestemte oss for å feire hjemme, inviterer svigers, mamma, og noen fler.. vi er ca 14 :)

Vi har aldri feiret jul hjemme hos oss selv, og her er poden 8 år. I år er planen at vi skal gjøre det for første gang (kjøpte oss hus i år) sammen med samboeren min, faren til gutten, gutten og min far :) <3

Mannens foreldre er skilt, så vi har feiret sånn;
1.år: mine foreldre
2.år: hans mor
3.år: mine foreldre
4.år: hans far..

Men nå bor svigermor og gjengen så trangt at de ikke har overnattingsplass til oss, så i fjor var de her hos oss. Og svigerfar med fam bor 5 min unna oss, så det er meget mulig at det nå blir annethvert år hjemme og hos mine foreldre.

Har dessverre ikke så stor familie. Vi samles alle og feirer sammen. De siste årene har også samboeren feiret sammen med oss. Jeg har feiret en gang med hans familie. I år blir vår første jul med barn, så da blir det jul hjemme hos oss med min familie og et par fra hans familie :)

Planen var egentlig annenhvert år mannens søster og min søster, men siden min søster er litt kjip nå og vil være hjemme alene og både søstra og mora til samboer skal reise bort, så har vi bedt oss selv til svigerfar som bor rett borti gata.
Håper på at vi kan få et system i det etterhvert og forhåpentligvis kan være hjemme innimellom når vi har flyttet. Liker å ha en plan

Annethvert år hos mine foreldre og annethvert hos svigers. Dette blir første jula til vesla og vi skal feire hos mine foreldre, men vi tenker å begynne å feire hjemme hos oss selv og heller invitere folk til oss fra neste år av :) Svigerfar er tidenes "Grinch" som klager høylytt på alt som har med jul å gjøre, så lite lyst å ta med barnet mitt dit for å feire.

Går litt mot strømmen vi, og feirer alene [emoji6]

Er såpass langt unna resten av familien, og alle har ikke anledning til å komme til oss, eller vi orker ikke pakke bilen med bagasje, gaver og fandens oldemor for å feire jul borte.

Så vi koser oss alene. Svigermor og mannen var her ett år da, og de kan nok finne på å komme igjen. De vet de kan.

Så de får velge selv.

Det er nok kjøring frem og tilbake i romjula, så selve julaften orker vi ikke stress og mas.

Har til nå feiret et år hos mine og et år hos hans, altså byttet på, men i år kan det hende vi feirer hjemme. Mange er bortreist i år. Mulig vi inviterer opp svigers.

Vi har eiret litt forskjellig, ett par ganger hos mine foreldre og svigers, ellers har vi også feiret kun vi fire. Det blir oss 4 dette året og personlig synes jeg det er best. Vi har laget våre egne tradisjoner som vi alle trives godt med.

Tidligere feiret vi annenhver jul alene (jeg jobbet), og annenhver jul hos mine foreldre/svigermor. Men de siste årene har vi blitt så mange og det er så styrete å reise med fly/tog med så mye pikkpakk at vi har feiret hjemme hos oss. For 2 år siden kom mine foreldre og min bror til oss, mulig de kommer i år også.

Har feiret annethvert år med min familie og mannens familie, har hatt flere julekvelder der vi har vært hjemme og folk har kommet til oss. I år er jeg høygravid julekvelden så håper på en invitasjon fra noen snart :p
Neste år som er første julen med eget barn tror jeg vi blir hjemme :)

De første årene var vi annenhver gang hos hans og mine men for noen år siden begynte vi å feire hjemme. Første året var mamma og pappa her. Andre året var vi alene oss fire. Tredje året kom svigermor (og vi fire ble til oss fem, lillesøster ble født den jula) og året etter mine foreldre igjen. Så da blir det femte året vi er hjemme da i år og svigermor kommer nok i år.

Så lenge jeg ikke jobber på julaften ser det sånn ut:

Grøtlunsj med mandel og premie hos mamma og pappa, hvor det også åpnes gaver oss i mellom.

Middag lager vi her, hvor min side og hans side inviteres :) Hvis ikke jeg lager mat spiser vi middag hos svigers :) Pakker åpnes etter middag enten her eller hos svigers :)

Før vi fikk barn var det annenhvert år middag hos hans eller mine :)

Vi reiser til svigers :) Er egentlig samme som før vi fikk barn, bare at vi gjør ting litt tidligere. (Middag, gaveåpning og hjemreise) :)

Back
Topp