hvordan farge marshmellow fondant rød?

Espira

Glad i forumet
Jupp det lurer eg på om noen vet. skal lage lynet mcQueen kake til Iselin sin 3års dag på fredag. tenkte å ha marshmellowfondant oppå, men hvor mye konditorfarge må eg ha for å få den rød??

blir den ikke bare rosa med konditorfarge da? [8|] Det blir iallefall marsipan hvos man ikke har noe sånn super konditorfarge da [:)]
En venninne av meg som er kakebaker har en slags fargepasta som hun bruker for å få farge på kakene... er vel noe sånt som royal icing colors eller noe sånt...

Du må nok bruke fargepasta for å få den ordentlig rød. Konditorfarge blir bare rosa. Jeg blandet først litt kakao i mmf'en da jeg lagde lynet kake, så hadde jeg i rød fargepasta etterpå. Når man bruker litt kako først så trenger man ikke så mye farge[:)]

Så flinke dere er da [;)] Men har noen oppskrift på mmf??? Og hvor selger de fargepasta?

ORIGINAL: idahelene

Så flinke dere er da [;)] Men har noen oppskrift på mmf??? Og hvor selger de fargepasta?

Jeg bruker oppskriften fra http://leneskaker.blogspot.com/2009/03/mmf.html . Hun lager så mange fine kaker[:D]
Farge kjøper jeg på e-bay. Mye billigere der. Jeg bruker for det meste wilton sin fargepasta. Men i rød og svart synes jeg sugarflair sin ekstra red/black er best å bruke[:)] Ellers så selger de farger på jernia og lignedes steder.

Back
Topp