Hvordan fant du ut...

Kryssemynte

Forelsket i forumet
at du var gravid ? :)

Jeg var en "prøver", så graviditetstesten var innkjøpt, og ble tatt rimelig kjapt etter at mensen var sen noen dager. Følte meg også trett og i ulaget..

Hadde mine mistanker da jeg ikke fikk mensen, sa det i en bisetning hos søstra mi, og tilfeldigvis hadde hun en test på badet, så jeg testa da:P Så igrunn fikk min søster vite det før han kommende pappa`n;) Ringte han ganske kjapt da, han var ikke langt unna!! 

Hadde vært plaget med vondt i eggstokkene i over et 1 år. og skulle på ultralyd for å finne ut om de måtte fjernes. Men når hun tok ultralyd så sa hun "her var det ikke mye  å gjøre, for du er gravid" :)

Så fra å tru jeg aldri kunne få flere barn, til å være gravid var et lite sjokk kan du si :)

Med 1mann var mensen veldig regelmessig og da den ikke kom når den ikke skulle og jeg kjente meg litt kvalm så var det bare og ta en test da..rakk nesten ikke og tisse på pinnen før den lyste gravid..
Med 2mann hadde jeg følt meg uggen en stund så tenkte ikke så mye på det for mensen kom når den følte for det fordi jeg hadde gått ned så mye..men tok en test for å bekrefte eller avkrefte og da var den positiv ja 

Jeg tok eggløsningstester for å finne ut når det var best tid å bli gravid siden jeg hadde sykluser fra 42- over 50 dager. EL testene lyste positivt i 4 dager på rad, noe jeg synes var merkelig, i tillegg til at puppene var supervonde. Så jeg tok en graviditetstest, og jeg var allerede 4- 5 uker på vei:)

vi var aktive prøvere og brutke eggløsningstester så jeg var sikker på at vi hadde truffet på den, og følte meg vel egentlig sikker på at spira satt fra eggløsningsdagen begynte å teste 1 uke etter EL og testen ble positiv 9 dager etter EL. 

hadde brukt ladycomp som prevansjon lenge så var veldig sikker på eggløsningsdagen, så etter første gang vi prøvde så var jeg virkelig på symptomjakt. Hadde i tilegg festeblødning en uke etter EL og da måtte jeg bare teste....testet svakt svakt positiv 3+1, på jobb

Hadde engentlig pause i "prøvinga", men så fikk jeg ikke de faste tegna på at TR skulle komme, så tok en test.
Den var positiv :-) Tok testen på IKM dagen  :-)

ble først gravid med termin nå i februar, men jeg mistet da jeg var ca 7 uker på vei. Jeg blødde i nesten 2 uker, og da begynte vi å ha sex med en gang, for jeg hadde hørt at man ofte blir raskt gravid etter en SA. Så tror jeg at jeg hadde eggløsning et par uker etter at jeg slutta å blø, og 2 uker etter der igjen fikk jeg en positiv test :) Var veldig glad da <3 Satt på første forsøk både dette svangerskapet og det før, hvor jeg mista. Føler meg heldig som sitter her med ei herlig lita frøken i magen :)

Vi prøvde å bli gravid ganske lenge, så testet hver mnd. Og den ene mnden var testen positivemoticon

hadde ingen symptomer eller noe. Kvalmen kom ikke før i uke 10, og varte en mnd ca. Ømme bryster har jeg enda ikek hatt, og er 29 uker i dag. Så, vi er forskjellige alle sammen! :)

d ante meg, enda vi ikke prøvde eller noe som helst. Kjøpte test og ble helt i sjokk. Kunne ikke tro det siden det ikke var planlagt.

Vi hadde akkurat begynt å prøve, men følte meg rimelig sikker på at vi hadde truffet på første forsøk... Og det stemte! :)

Vi hadde vaert provere en stund..I et aar..Mistet 2 ganger i denne proverunden.,-og hadde kommet inn til Haugesund..Jeg begynte aa gi opp da det denn gangen hadde gaatt et halvt aar..Men jeg gikk paa Pergo,Progestan og Klexane. I tillegg forsokte jeg Clearblue sin fertilitetsmonitor..Da den blinket m-for mensen for 4.dagen tok jeg forst el test..som nesten var positiv og..de gangened en har vaer det rundt tiden jeg skulle ha mensen-har jeg vaert gravid..Saa tilslutt turte jeg aa ta en Clarblue graviditetstest med ukeindikator..Da stod det Gravid 1-2..Saa var det aa se om vi klarte aa komme forbi de forste 12 ukene..Det gjorde jeg..Men i uke 11 begnte jeg aa blo en god del..sa da trodde jeg at det gikk galt..Jeg blodde fra uke 11-17..men hver gang banket hjertet og den lille beveget seg..Og naa er jeg snart i uke 32...saa for meg er det et MIRAKEL...

Giftet oss 2 juli og reiste rett på bryllupsreise og begynte prøvinga der :p klaffet tydligvis på første forsøk. Merket det mest med ømme bryst, og tok en test noen dager før eg skulle hatt mensen, og den var positiv den gitt :)

Jeg fikk en liten blødning2-3 dager før jeg venta mensen, så kom den ikke mer...syntes dette var merkelig for jeg er alltid presis. Vi hadde også kun hatt sex  1 gang den mnd uten prevansjon. Så den smalt på første forsøk, og jeg var 9 uker på vei når jeg tok testen...Merket lite til ømme bryst osv...

Vi hadde prøvd en liten stund og den mnd. vi fant ut at jeg var gravid bare følte vi det på oss men ingen av oss turte si noe til den andre ;-) Tok en test og den lyste gravid :-D Med førstemann var vi på ferie i Kroatsia. :-) Vi gikk på en tur rundt gamle byen og jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde så fryktelig dårlig kondis. Anpusten av et par trappetrinn :-p Vi hadde da prøvd i 18 månder og 3 runder med hormoner og pga. en liten blødning før vi dro så gadd jeg ikke ta med noen test. Så nest siste dagen der nede tok jeg mot til meg og kjøpte en test på Europas eldste apotek i gamle byen og krysset kom med en gang :-D

Jeg skjønte det egentli ganske tidlig. Sluttet på mini-pille fire måneder tidligere fordi jeg ikke orket hormonene og hadde mensen flere ganger i måneden. Vi brukte alltid kondom da, men så bestemte vi at prøvingen kunne begynne litt før det egenttlig "passa". Tenkte at det kom til å gå lang tid å bli gravid uansett.

Men det gikk vist på første "forsøk". Jeg har alltid ømme bryst et par uker rundt menstruasjonen, men denn gangen gikk det aldri over (var vel ett opphold der men føltest ikke sånn). Følte det vel egentlig bare på kroppen at noe var annerledes. Så testen ventet vi med til to uke etter mensen skulle vært her- bare for å ha det "skriftlig" :P

Ble veldig tett i nesen, noe jeg også var sist!
Mannen som kom på at jeg sikkert var gravid, så kjøpte en test :-)
Hadde jo akkurat sluttet på prevansjon, men forstod det vel med en gang, siden det samme skjedde med storesøster...

Giftet oss 18 juni og dro 10 dager til Frankrike rett etterpå. Da vi kom hjem sluttet jeg på p-pillene jeg hadde gått på en mnd. Regnet med det kom til å gå noen sykluser før spira satt, men den gang ei. En syklus og en kveld var alt som skulle til. Hadde en følelse at jeg var gravid og tok en test to dager før IKM. Den var negativ. Tok en ny test en dag etter IKM som lyste "gravid 1-2" mot oss!

Dette var ca. en halv time før vi skulle besøke et vennepar og deres en uker gamle baby... Ikke lett å holde på den store hemmeligheten :)

Senere på dagen kjøpte mannen min to tester til som jeg tok og begge var positive! Vi har vært utrolig heldige! 

Back
Topp