Hvordan fant du ut at du var gravid?

fagerlund

Betatt av forumet
Graviditeten min startet som en aprilsnar. Hadde lurt svigermor å min egen far om at vi skulle ha barn å akkuratt fortalt de at det bare var en spøk.
Sto på jobb å pratet med kollegaen min om at jeg var så sulten hele tiden å hadde tidligere vært kvalm i over en mnd uten å tenke over det å da sa hun bare "du er gravid du".
Løp rett til apoteket å kjøpte test å jaggu var den positiv. Mannen min jobber som vekter på samme senter jeg var så fortalte det til han så fort han kom innom å selvfølgelig trodde han ikke på meg så han ble med ned på do å så på at pinnen viste positiv.
Var en aprilsnar som gikk feil gitt :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg fant det ut litt før april, med fortalte mannen min rundt 1.april, tror jeg. Han trodde ikke på meg og var veldig overrasket :)
Jeg var i dårlig form hele uka før jeg tok testen, men jeg tenkte at det er fordi jeg jobber mye, studerer og har et barn som er nesten 3 år ;)

Nå var vi prøvere, så jeg tok vel testen omtrent med når jeg skulle ha mensen. Syntes jeg kjente meg litt rar og. (Var akkurat samme med førstemann)

Første testen var negativ.
Så ventet noen dager til. Husker jeg tok den midt på natta, for var så spent.
Den visste svaak positiv. Jeg var ikke i tvil selv, og fortalte gubben. (Han visste jo at jeg var sen etc)

Men vi bestemte oss for å ta blodprøve hos legen i tilfelle.
De var i tvil der på laben om den ble positiv,men det var den :D

Vi var prøvere, så jeg tok en test på ikm/dagen over (var litt usikker på den pga pilla) og den var nokså positiv. Da gikk jeg inn på soverommet å viste den til samboern før jeg gikk opp i stua der jeg hadde ei venninne som hadde overnattet - så måtte bare vise henne også :p

Vi var prøvere og når det nærmet seg IKM fortsatte tempen min å stige. Fikk dog ingen positiv test før 14 DPO som var dagen før IKM. :)
Vi hadde da vært prøvere akkurat et år, men litt fra og til pga mye stress.

Jeg tok en test fordi temperaturen min ikke gikk ned som vanlig før menstruasjonen. Hadde vært prøvere i 7 mnd da og skjønte at noe var i gjære pga det :)

Mensen var et par dager sen, og så kjente jeg det i bekkenet og var kvalm, tenkte jeg skulle ta en test bare for å utelukke, og den ble positiv, sjokket har vel lagt seg først nå :p

Sendt fra min iPhøøøne

Hadde akkurat hatt en SA, og vi bestemte oss for at det kanskje ikke hadde vært så dumt å prøve igjen når vi var blitt så vandt til tanken. Ventet på mensen, men den kom ikke. Testet negativt et par ganger, før det endelig kom en svak positiv. Og så en til, og en til, og en til :P

Hadde nettopp hatt en SA så gikk å ventet på mensen. Var i sverige en tur å var litt småkvalm så når jeg kom hjem tenkte jeg å bare ta en test for å bekrefte at jeg ikke var gravid men den ble positiv :p

Liten prins kommer i november

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi hadde snakket om vi ville prøve. Første mens etterpå kom aldri.. Tok testen ett par dager på overtid og den var positiv :-) ikke ventet det skulle gå så kjapt.....

Jeg skulle gi sønnen min på nesten 1 år, et middagsglass, og brakk meg av lukten. Det var ikke til å holde ut! Da sa jeg til mannen at jeg var stygt redd for at vi hadde driti oss ut. Tok en test dagen etter, da jeg skulle ut den helgen, testen ble negativ, tok flere i flere dager, men de var bare negative til tross for at kvalmen var der fortsatt. Endelig, en uke etter kvalmen slo meg, ble testen positiv, 3+4. :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Jeg hadde først SA og det tok litt tid for det var så ufattelig å miste. Hadde ikke hørt om noen i familien som hadde mistet før. Vi kom oss over de verste sorgene og tenkte ikke mer på å prøve. Så spilte jeg håndballturnering ca 1 mnd etter og da merket jeg at kroppen var annerledes. Jeg ble fort andpusten og jeg merket at jeg ble mer og mer sulten etterhvert som dagen gikk. Når turneringa var over og jeg satte meg i bilen kom kvalmen. Jeg var ikke i tvil men siden apoteket var stengt da måtte jeg vente med å teste. Kjøpte test mandag og testet tirsdag morgen. Den var svakt positiv og jeg hoppet av glede kl 05.00 om morgenen mens sambo prøvde å åpne øynene sine. Han trodde ikke på meg før noen timer etter når han hadde våknet skikkelig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde en rar følelse av at jeg var gravid bare noen dager etter unnfangelsen. Tok 4 tester som viste negativt, men var likevel overbevist:P til slutt ble testen positiv og jublen var stor:D

Back
Topp