Hvordan følte du deg de siste dagene/den siste uken før du fødte?

regnbuebabyenvår

Flørter med forumet
Jeg har ikke termin før 30.10, men kjenner på mye på kroppen. Enormt med nedpress i perioder, har perioder med kynnere som river godt, løs i magen, kvalm, tisser ofte men lite.
Har fortsatt noen dager til termindato og prøver å belage meg på at det blir nok noen dager over denne datoen også.

Hvordan følte du deg før det startet? Noen tegn på at fødsel var nært forestående?

Jeg har ikke termin før 30.10, men kjenner på mye på kroppen. Enormt med nedpress i perioder, har perioder med kynnere som river godt, løs i magen, kvalm, tisser ofte men lite.
Har fortsatt noen dager til termindato og prøver å belage meg på at det blir nok noen dager over denne datoen også.

Hvordan følte du deg før det startet? Noen tegn på at fødsel var nært forestående?
Siste uken før fødselen startet:

Var inne på en mandag fordi jeg hadde sterke murringer og maserier. Var ikke moden og hadde bare 1 cm.

I løpet av den uken (fra mandag jeg var inne) så hadde jeg mye maserier, nedpress (kjentes ut som babyen omtrent skulle dette ut når jeg satt på do), kynnere nesten hele tiden, kvalm, gikk mye på do selv om jeg ikke hadde så mye urin, hadde ett par dager med løs mage, våknet iallfall 2-3 ganger om natta hver dag med stort ubehag med svake smerter/maserier og do-gåing. Hadde min siste time med kommunejordmor på termindato der hun sjekket om det hadde skjedd noe ila den uken, da hadde jeg 4 cm. Ca 3 kvarter etterpå gikk vannet og vi dro til føden og ventet på økende rier. :happy:

Jeg husker dessverre ikke alt, skulle ønske jeg skreiv ned alt, men det gjorde jeg ikke :smiley-ashamed004

Merket ikke så mye, men kjente ikke så mye etter heller siden jeg hadde belaget meg på ei ekstra uke i magen. Men var mye mer tungpusta de to siste dagene før fødsel, kanskje det hadde en sammenheng...?

Er ikke i mål enda men var på føden en tur allerede for 1,5 uke siden. Hadde regelmessige rier som begynte å ta seg opp. Mens murring, tungt å puste, holdt på i 8 timer før det gav seg. Fikk ikke sove så ble en tur på føden. Det var usikkert om jeg hadde 0 eller 1 cm åpning. Siden har det vært varierende aktivitet i form av sterke braxton hicks og modningsrier noen ganger føles det ut som baby skal ramle ut mellom bena.. mykere roligere bevegelser i løpet av dagen. Full fest på kvelden og press på mange ulike nerver som gjør så sykt vondt. 1 uke til termin enda. Min lille hann dachshund har begynt å passe ekstremt på meg den siste uken. Vil helst ligge inntil meg hele tiden og dilter etter meg uansett hvor jeg går. Jeg tar det veldig rolig men har et par avtaler i dag, og et par avtaler i morgen så får vi se hvordan det går. Er i dag 39+3.

Er ikke i mål enda, men kjente meg igjen i den ene beskrivelsen over så kanskje det ikke er så lenge igjen nå.

Er ikke i mål enda men var på føden en tur allerede for 1,5 uke siden. Hadde regelmessige rier som begynte å ta seg opp. Mens murring, tungt å puste, holdt på i 8 timer før det gav seg. Fikk ikke sove så ble en tur på føden. Det var usikkert om jeg hadde 0 eller 1 cm åpning. Siden har det vært varierende aktivitet i form av sterke braxton hicks og modningsrier noen ganger føles det ut som baby skal ramle ut mellom bena.. mykere roligere bevegelser i løpet av dagen. Full fest på kvelden og press på mange ulike nerver som gjør så sykt vondt. 1 uke til termin enda. Min lille hann dachshund har begynt å passe ekstremt på meg den siste uken. Vil helst ligge inntil meg hele tiden og dilter etter meg uansett hvor jeg går. Jeg tar det veldig rolig men har et par avtaler i dag, og et par avtaler i morgen så får vi se hvordan det går. Er i dag 39+3.

Er ikke i mål enda, men kjente meg igjen i den ene beskrivelsen over så kanskje det ikke er så lenge igjen nå.
Akkurat samme som meg. Vært inne på føden en gang med skikkelige tak som holdt på i 8-9 timer før d dabbet av. Ble sendt hjem igjen dagen etter. Er nødt til å inn dersom det er tak/rier pga risikofødsel(ks sist), så kan bli en bomtur eller to. Satser på at det tar av ordentlig snart, men føler på kroppen at det er noe som skal skje snart er det 39+1 i dag. Har ofte kynnere som river godt, som de første riene så synes det er vanskelig å vite om det er i gang eller om det bare er modningsrier:
Drømmer om å komme inn på føden med 3-4cm etter disse tre ukene med modning

Akkurat samme som meg. Vært inne på føden en gang med skikkelige tak som holdt på i 8-9 timer før d dabbet av. Ble sendt hjem igjen dagen etter. Er nødt til å inn dersom det er tak/rier pga risikofødsel(ks sist), så kan bli en bomtur eller to. Satser på at det tar av ordentlig snart, men føler på kroppen at det er noe som skal skje snart er det 39+1 i dag. Har ofte kynnere som river godt, som de første riene så synes det er vanskelig å vite om det er i gang eller om det bare er modningsrier:
Drømmer om å komme inn på føden med 3-4cm etter disse tre ukene med modning
Jeg har ikke risikofødsel. Men sist ble det styrt fødsel, så har også fått beskjed om å komme tidlig. Men de to andre gangene har det foregått ganske ryddig for seg, vann avgang, så regelmessige rier, så aktiv fødtsel.. kjente så vidt på kynnere.. mens denne gangen har jeg hatt kynnere siden uke 14 og vet ikke om jeg har modningsrier inni mellom vet bare at de er intense men ikke regelmessige enda. Så venter enn så lenge.

Jeg fødte 28.10, så nå kan jeg svare her.

Slimproppen gikk lørdag 18.10, så hadde jeg slim hver dag den uken, og modningsrier av og på (milde) hver dag den uken. så fikk jeg en tegningsblødning lørdagen 25.10 etter sex. Da kom det blodtilblandet slim dagene etter også. Ble strippet mandag, hun kunne tøye til 2-3 cm. Det fikk fart på ting så da begynte kraftigere modningsrier og etter hvert fødsel 28.10 kl 0336.

Back
Topp