Hvordan føles tverrleie?

Mikii

Flørter med forumet
Er det noen som vet at babyen ligger i tverrleie eller skråleie? Lure litt på hvordan det føles..?
I uke 33 var jeg på UL og da sa jordmor at baby lå med hode ned. Men det er en svært aktiv baby der inne, og tror ikke på at den fortsatt ligger med hode ned. I ett par uker nå har jeg hatt en klump rett nedenfor det ene bryst liksom på høyre side, og en annen klump til venstre for navlen, begge stedene beveger seg mye samtidig. Og noen gang kjenner jeg liv helt på yttersiden av magen(nesten på ryggen:) ) heeelt nede ved hoftebenet, skuftevis høyre og venstre side.
Lure sånn på om hun har lagt seg i tverrleie. Er i uke 36 nå og imorgen skal jeg til legen. Men legen virker så dårlig å kjenne etter hvordan baby ligger, så jeg er så bekymret at hun ikke vil merke om den ligger på tvers der inne!! Noen som kan si hvordan tverrleie føles? :)
Men mulig babyen bare lurer meg og ligger med hode ned og speller med armer og ben :)

Det høres ganske likt ut som det gjorde for meg sist, da var hodet ned, rompa oppe under den ene puppen og beina nede på motsatt side.

Jeg vet ikke hvordan varig tverrleie kjennes, men min lå på tvers en kort stund her før han satte seg med rompa ned. Magen ble kjempebred, lav, det strakk og var ordentlig vondt. Det var tydelig dårlig plass den veien, for det varte ikke lange stunda.

Samme som frøkna over! Han ligger godt planta i bekkenet med rumpa under min høyre pupp og beina på venstre side :)

Hodet er ned her, bena på høyre side, rumpa på høyre. Kjenner gjerne armer og albue lenger ned i magen på venstre side.

Huff, jeg blir ikke klok på denne krabaten i magen :) akkurat nå føles det som om den ligger i supermanns fly-stilling på tvers i magen. AU! Får bare stole på legen imorgen :)

Min ligger på tvers, eller tror han jobber med å snu seg nå, og har gjort det i alle fall siden uke 16 på oul. Jeg har kjent han stort sett kun i navlehøyde og mest på venstre side (han ligger med hodet på høyre side). Siden i går har jeg kjent han høyere opp mot ribbeina og derfor tror jeg han er på vei til å snu seg:)
For min (uerfarne) del høres det ut som at din ligger "riktig":)

Min ligger på tvers, eller tror han jobber med å snu seg nå, og har gjort det i alle fall siden uke 16 på oul. Jeg har kjent han stort sett kun i navlehøyde og mest på venstre side (han ligger med hodet på høyre side). Siden i går har jeg kjent han høyere opp mot ribbeina og derfor tror jeg han er på vei til å snu seg:)
For min (uerfarne) del høres det ut som at din ligger "riktig":)
I ene øyeblikket kjennes det "riktig" og i neste øyeblikk føles det helt feil! Akkurat når det en liten kuling heeelt på siden mot ryggen og en stor kul ved navlen. Så rart! Veldig aktiv krabat dette :) men etter uke 36 man vel henvises til UL om den ikke ligger riktig..

Back
Topp