Hvordan føles rier?

Kaktus_86

Elsker forumet
Førstegangsgravid med et litt teit spørsmål: hvordan føles egentlig rier? Blir magen stram og hard sånn som ved kynnere? Har hørt om dette vondt-beltet rundt magen og korsryggen. Er dette vondter som kommer når "strammingen" kommer? 

 
Beskrivelsen du har selv er egentlig ganske god:) en ri føles som en kurve...bygger seg opp, før den når toppen ( hvor den kan holde seg en stund).. Også avtar smerten, før den kan gi seg helt, og du kan vente på neste. Etterhvert kjenner du på forhånd at rien kommer. Jeg syns det er vanskelig å beskrive hvordan smerten føles, den du selv sier med beltestramming er nok det nærmeste, men beltet blir fryktelig fryktelig stramt...
 
For meg har riene vært som menssmerter som blir verre og verre, etterhvert nesten også sviende smerte i magen, frem til pressriene som er vondt/slitsomt på en litt annen måte. Noen får veldig vondt i ryggen også, så det er nok ganske individuelt. Kynnere kommer mer plutselig og forsvinner når man skifter stilling, mens rier kommer i bølger og forsvinner ikke uansett hva man gjør..
 
Jeg har aldri fått rier i magen, men i korsryggen. Eller jeg hadde regelmessige tak i magen i starten da de satte meg i gang første gangen og trodde at dette var rier og at det var da slettes ikke så ille, men fikk beskjed om det var maserier. 
Skal prøve å beskrive det.
Først startet det som "tak" bak der, smertemessig kan de kanskje sammenlignes med at noen klemmer rundt armen, altså i starten gjør de ikke veldig vondt. 
Så begynner de å gjøre vondere og vondere, hvis jeg skal fortsette med å sammenligne med klemmingen rundt armen så klyper de hardere og hardere og begynner å vri den litt også lissom.
Til slutt holder det ikke å sammenligne med noe armtak, da føles det som om noen står å slår meg i korsryggen med en slegge (da hadde jeg 5 cm åpning med andremann, da jeg ble satt i gang før tiden med 1. mann kom denne type rier mye tdligere og hadde overhodet ikke samme effekt), det er rett og slett helt for jævelig vondt.
Så går det over i pressrier som jeg ikke kan huske at har gjort vondt, det er en merkelig følelse, akkurat som om korsrygg/ haleben begynner å "knipe" seg framover, da er det faktisk ganske deilig å kunne presse til. :-)
Det er sånn jeg har opplevd det, men jeg har jo hørt/ og lest at det ikke er alle som har det sånn.
 
Takk for svar jenter :) Magen og korsryggen oppfører seg så rart for tiden, så har flere ganger "lurt" på om det kan være tegn på de første riene. Men, har vel egentlig forstått at det bare er å vente for å se om det tar seg opp eller ikke i og med at de første vanligvis ikke er så vonde? :p Gleder meg ikke akkurat til følelsen av å bli slått i ryggen med et slegge som du beskriver Hestejenta ;) hehe.. bra det ikke er så lenge det skal foregå! 
 


Kaktus_86 skrev:
Takk for svar jenter :) Magen og korsryggen oppfører seg så rart for tiden, så har flere ganger "lurt" på om det kan være tegn på de første riene. Men, har vel egentlig forstått at det bare er å vente for å se om det tar seg opp eller ikke i og med at de første vanligvis ikke er så vonde? :p Gleder meg ikke akkurat til følelsen av å bli slått i ryggen med et slegge som du beskriver Hestejenta ;) hehe.. bra det ikke er så lenge det skal foregå! 


He he he, nei det gleder ikke jeg meg til heller, men det er jo ikke sikkert at dine rier blir sånn. Det er i hvertfall helt supert å ha en mann som kan massere/gni ryggen mens det står på, det hjelper fælt. :-) 
 
Jeg kjente forskjell fordi jeg fikk vondt/tak i ryggen i tillegg til at magen strammet seg.
 
Back
Topp