Hvordan føles kynnere ut?

camillasol

Betatt av forumet
Over alt jeg leser om graviditet står det om kynnere. Men blir ikke klok!

Jeg føler små stikk engang i blant, men har en teori at dette bare er livmoren som strekker seg og gir en brå "stikkende" følelse. Men hvordan føles kynnere ut? Det står at dette kan oppstå når som helst og f.eks. etter sex, orgasme eller anstrengelser. Men jeg har aldri følt noen sammentrekning eller noe som kan minne om forklaringene jeg har lest om kynnere.

Burde jeg ha kjent noe ettersom jeg er snart 28 uker? Jeg leser mye av disse graviditetsplagene som sammenlignes med menssmerter, men har aldri hatt menssmerter, er heldig der:) Så jeg har ingenting å sammenligne med...
 
De stikkene er sikkert ligamentsmerter - ting som tøyer og strekker seg.

Når du har en kynner blir hele magen hard, skal ikke gjøre vondt, men er ofte ubehagelig. Mange førstegangsfødende opplever det først sent i svangerskapet - og enkelte gravide har det ikke i det hele tatt.[:)]
 
trur det e når magen bli kjempehard, livmora som trekke sæ sammen. har det ganske ofte æ,men ikke vondt her da.
 
Mener jeg har lest at man har kynnere helt fra begynnelsen når man er gravid, men at det er veldig forskjellig hvor ofte man kjenner dem, hvor godt man kjenner dem og når man begynner å kjenner dem. Noen kjenner dem tidlig, noen ikke før det nærmer seg fødsel og noen en plass i mellom der:) Jeg merker bare at magen blir litt hard jeg:)
 
ORIGINAL: camillasol

Over alt jeg leser om graviditet står det om kynnere. Men blir ikke klok!

Jeg føler små stikk engang i blant, men har en teori at dette bare er livmoren som strekker seg og gir en brå "stikkende" følelse. Men hvordan føles kynnere ut? Det står at dette kan oppstå når som helst og f.eks. etter sex, orgasme eller anstrengelser. Men jeg har aldri følt noen sammentrekning eller noe som kan minne om forklaringene jeg har lest om kynnere.

Burde jeg ha kjent noe ettersom jeg er snart 28 uker? Jeg leser mye av disse graviditetsplagene som sammenlignes med menssmerter, men har aldri hatt menssmerter, er heldig der:) Så jeg har ingenting å sammenligne med...


Magen blir hard inni mellom, merker bare at den står mer ut og er hard og ta på, men ikke veldig merkbart ellers, men har hele tiden hørt fra mamma at dette bare er at ungen snur seg med ryggen ut i blant. Hun slutter å sparke når dette skjer så har regnet med at hun ligger å sparker inn da dette skjer flere ganger om dagen.

Hva er riktig?
 
når jeg får kynnere, så blir magen min steinhard og rett og slett skeiv [8D] Litt ubehagelig og strammer litt..
 
har masse kynnere, og har hatt det siden uke 15-16 tror jeg..
magen blir helt hard, og man kan på en måte se hvor babyen ligger for magen strammer seg rundt den. litt ubehagelig om en får det når en er oppe og går, men merker det ikke så godt når en sitter eller ligger.
 
Får det så godt som hver gang gang jeg bøyer meg for å ta på skoene o.l.
Merkelig følelse, men ikke ondt.
 
Masse kynnere her også. Hele magen strammer seg og blir hard for så å slippe opp etter kort tid. Kynnere skal gå raskt over. Varer de lenge og blir vonde, må en kontakte føden!
 
Er ikke alle som kjenner kynnerene..[;)]
Jeg har fått de kraftigere for hvert svangerskap.. og nå med tredjemann kjente jeg de før uke 12...
Kjennes ut som man strammer musklene langt inni magen uten att man faktisk gjør det bevisst.
Hos meg er de nå til tider så ubehagelige att jeg må puste meg igjennom... rett og slett mini rier[&:]
 
ORIGINAL: funny_bunny

Er ikke alle som kjenner kynnerene..[;)]
Jeg har fått de kraftigere for hvert svangerskap.. og nå med tredjemann kjente jeg de før uke 12...
Kjennes ut som man strammer musklene langt inni magen uten att man faktisk gjør det bevisst.
Hos meg er de nå til tider så ubehagelige att jeg må puste meg igjennom... rett og slett mini rier[&:]


Samme her, har hatt ubehagelige kynnere lenge nå, og har fått 50 % svangerskapspenger pga det, jordmor er redd for prematur fødsel. Sist kjente jeg veldig lite, kanskje litt mot slutten. Tror de fleste har det, men ikke alle kjenner dem like godt. Den beskrivelsen med at ungen snur seg slik at h*n ligger langt ytterst i magen kan stemme med min opplevelse av kynnere, kan kjennes sånn ut ja [:)]
 
ORIGINAL: camillasol

Over alt jeg leser om graviditet står det om kynnere. Men blir ikke klok!

Jeg føler små stikk engang i blant, men har en teori at dette bare er livmoren som strekker seg og gir en brå "stikkende" følelse. Men hvordan føles kynnere ut? Det står at dette kan oppstå når som helst og f.eks. etter sex, orgasme eller anstrengelser. Men jeg har aldri følt noen sammentrekning eller noe som kan minne om forklaringene jeg har lest om kynnere.

Burde jeg ha kjent noe ettersom jeg er snart 28 uker? Jeg leser mye av disse graviditetsplagene som sammenlignes med menssmerter, men har aldri hatt menssmerter, er heldig der:) Så jeg har ingenting å sammenligne med...


Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg aner heller ikke hvordan kynnere kjennes ut, eller om jeg har hatt det.
De gangene magen har blitt hard, er bare når hun snur seg, eller stikker rumpen ut[:D]
 
Jeg føler meg litt utstoppet når jeg har kynnere[8D]
Det er ikke vondt, men kan være ganske ubehagelig noen ganger. Har hatt masse dette sv.skapet.. Hadde bare av og til helt på slutten første sv.skap
 
Back
Topp