Hvordan føles det når vannet går?

kolibri83

Flørter med forumet
Jeg går rundt og bekymrer meg for at jeg ikke skal skjønne at fødselen er i gang, sikkert helt dustete, men sånn er det når man aldri har gjort en ting før og blir kastet ut i det uten "opplæring" [:D]. Hvordan kjennes det når vannet går? Går det an at det går mens man er på do så man ikke merker det?
Vet at det er forskjellig fra person til person hvor mye som kommer og når det kommer, men lurer allikevel....

Hei,

nå har jeg endelig født. Vannet mitt gikk på sykehuset etter at riene var godt i gang. Jeg var på do og det "eksploderte". Jeg skjønte det ikke før etterpå (da jordmoren ikke kunne finne vannblæra mer), men det var nok fordi alt allerede var igang.

Og husk... det er ikke alle fødseler som starter med at vannet går, 1 av 5 bare.

Lykke, lykke til! Det er helt fantastisk[:D]

hei
hos noen sikler og renner det sånn litt om litt. hos andre kan alt gå på en gang, og ja, det kan gå når du er på do men du merker det.[;)] du kommer til å merke det lell, om alt kommer eller bare litt i gangen. lykke til[;)]

heisann
GRATULERER så mye, Kissaa[;)] hva ble det da? stor klem fra maysen[;)]

Hei,

Takk for det! Det ble en fantastisk vakker gutt. Han veide 3350 og er 49 cm lang. Vi stooooooorkoser oss!

Klem

ÅÅÅ kissaa[:D] Gratulerer så utrolig masse! Har lurt så på hvorddan det har gått me deg men du har vært borte fra forumet!
Blir helt satt ut her jeg.. den ene etter den andre føder, og snart er det min tur!
Feller en gledeståre for deg og din lille gutt..[;)]

Lykke til videre! Klem fra Lisemor84[;)]

Takk, takk, takk! Ja, tårene sitter ganske løst her om dagen også. Kan bare beundre nurket, så begynner jeg å gråte litt.

Lykke, lykke til- gled deg!

Gratulerer så mye Kissaa!!! [:D]
Nå er det vel snart min tur også, gleder meg til å se lille gutten min!! [;)]

Takk for svar ang vannavgang. Da får vi håpe på at jeg får det med meg jeg også da. Hehe [:D]

Kan tro tårene sitter løst ja.. Ser for meg at jeg ikke blir å gjøre annet enn å gråte når mitt lille gull kommer[:)]
Gleder meg så til fødsel,og alt som hører med[:D]

Kolibri83: Er ikke alle som merker så mye til at vannet går. Hvis din lille beibis har festes seg godt nede i bekkenet, så kan han fungere som en liten tropp,som blokkerer utgangen[:D] Da merker man kanskje bare små dråper av fostervannet[;)]

Gratulerer så masse,med vel overstått fødsel da!!![:D]
Har nurket fått navn da?[8|]
Kos dere masse...

Nå har jeg født og skvatt når vannet gikk på sykehuset! [:D] Men da hadde jeg alt full åpning så da gikk det fort derfra [:D]

He he.. Jeg var en av de som ikke skjønte at vannet gikk. Jeg var på kontroll på føden på mandagen, og hadde to cm åpning. Utpå ettermiddagen var jeg klam/våt mellom bena... Tenkte at jeg svetta jeg, og på en annen side var det sikkert normalt at noe kom ut siden jeg hadde åpning.... TRODDE JEG.
Jeg var sammenhengende våt mellom bena/lår helt til tordagen. Da kom Martin i rekordfart, og fostervann.... hadde jeg ikke, det hadde rent ut gjennom flere dager.
Og jeg som hadde gått å venta på "THE BIG FLOW". [;)]

Hos meg begynte vannet å piple ut kl. 16., skjønte ikke helt va det var, men måtte ha et svært bind på meg. Så dro jeg til foreldra mine for å spise middag, det var i 18- tia, og da begynte det plutselig å fosse ut, hele stolen ble våt, jeg trudde jeg tissa meg ut jeg. Da ringte jeg til sykehuset og de ville ha meg inn der. Jordmora som undersøkte meg, tok bare bindet jeg hadde på meg og snusa skikkelig inn, og kunne konstantere at det var fostervann. Herregud det var jo litt komisk da[:D] Men riene starta ikke før i 12 tiden på natta, og gutten ble født kl. 0417 neste morgen.

Ja det var ei jordmor som snusa på bindet mitt også da jeg var inne fordi jeg trodde det hadde skjedd noe, hun sa at fostervann lukter sæd rett og slett. Ikke vet jeg. JAJA. De "tok" vannet mitt for å få fortgang i fødselen, og da fosset det ut, trodde aldri det skulle stoppe.

Hos meg foreløp det seg slik.... Vi hadde akkurat lagt oss på lille julaften, så når jeg skulle snu meg litt i senga så kjente jeg akkurat som en liten våt skvett. "Tror vannet mitt gikk" sa jeg til min mann. Var veldig lite, men kom en flekk på lakenet på str med ei pære. Deretter kom det ikke neo mer merkbart vann...
Så hos meg gikk vannet kl 01, og kl 10.45 så kom vår lille god gutt til verden [:)]
Var ikke på sykehuset før kl ni på morran, og det var litt sent-hadde 6 cm åpning [&:] Men alt gikk greit under hele fødselen.

Lykke til

Er det tilfelle at vannet går hos kun 1 av 5?! Trodde dette var noe man skulle gjennom jeg[8|]

Hos meg gikk aldrig vannet... jordmora tok vannet men så sprutet det iansiktete hennes( var ganske komisk egentlig)

Hehe [:D] Er ganske bra trykk på det når det først kommer ja!!! [:D]
Blir ganske mye søl av en fødsel [:)]

Hos meg gikk slimproppen,og dagen etter begynte vanet å gå..men det kom så gradevis og lite så jeg skjønte det ikke helt. To dager senere hadde jeg litt rier og da viste det seg at det var vannet som hadde gått. Fødselen ble satt igang dagen etter (på termin) pga lang vannavgang.

Gratulerer så mye med lille gutten din kissaa!!!!! [:)]

Back
Topp