Hvordan føles blodtrykksfall?

*Labambie

Forumet er livet
Noen som kan beskrive det? 

Jeg trooor kanskje det var det som skjedde her, jeg ble brått sånn kraftløs i kroppen, etterfulgt av svimmel og en følelse av å skulle svime av, så var pusten tung og veldig sakte. Gikk over på 15-20 minutter, men lurer jo fælt på hva det var for noe.. 
 
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.
 


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.

signerer.

jeg måtte bare legge meg i et mørkt rom,og ligge der til det gav seg.
jeg ble desorientert også. skjønte ikke hva en paprika var en gang.

 
Typisk hvis man reiser seg fort iallefall.
Blir sliten, må sette seg, svimmel. Holder på å "svartne". Synsforstyrrelser.


Kan også være lavt blodsukker.
Da blir man gjerne kaldsvett i tillegg. Bare å ta seg et glass juice så er det over ganske kjapt.
 


*Snuppo+1+1* skrev:


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.

signerer.

jeg måtte bare legge meg i et mørkt rom,og ligge der til det gav seg.
jeg ble desorientert også. skjønte ikke hva en paprika var en gang.



signerer. kritthvit i ansiktet og så stjerner:p
 


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.



Samme her.... Det er fælt :/
 
Hos meg er det:
* Plustelig svimmel, kjenner jeg blir helt svak i bena og så besvimer jeg :)
 


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.


Samme her. Sliter litt med det i denne graviditeten.
 
Jeg svetter som en gris, blir kvalm, svimmel, hjertet barnker fort og hardt, og jeg blir hvit i trynet. Må legge meg ned før jeg svimer av.
 
Jeg ble plutselig veldig varm, kvalm og alt rundt av lyder og mennesker ble helt diffust.. Så begynte det å prikke å stikke i kroppen. Leppene ble helt numne og var det i nesten to timer etterpå. Jeg var på rema 1000 og måtte bare slippe alle varene og ungen å løpe til bilen. Der ble jeg borte og begynte å brekke meg (jeg kaster aldri opp)
 


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.


slik følte jeg det også.. Måtte bare gå fra det jeg holdt på med og sette meg ned og slappe av litt.
 

Først blir jeg litt "rar/svak" i kroppen, begynner å kaldsvette, blir svimmel og så prikker det i hodet. Da må jeg bare finne et sted å campe før jeg går ned for telling

Noe av det som kan fremprovisere mine blodtrykksfall er å stå i kø, spessielt der de har sånne fæle lysstoffrør-lys i taket (merkelig) eller om jeg dusjer lenge i varmt vann og utsettes for mye damp eller når jeg overanstrenger meg. Men det kan også skje selv om jeg sitter stille...

 


lmk88 skrev:


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.



Samme her.... Det er fælt :/



samme her..
 
da jeg hadde det ble det helt svart igrunnen... hadde nettopp operert, dagkirurgi uten full narkose... ut etter en time eller noe... måtte jo ha en røyk.. og boms.. da gikk gardina ned...

 
Jeg har vært plaget med blodtrykksfall to ganger så langt i svangerskapet, og det føles ut som om jeg kommer til å svime av, uten å gjøre det. Kjenner at det svartner helt, jeg puster tungt, og må bare sette meg ned. Akkurat som om hele kroppen bare kobler ut på en måte, desorientert blir jeg også. Det er skikkelig ubehagelig, første gangen ble jeg veldig skremt, for jeg har aldri besvimt før, og aldri vært borti noe lignende. Heldigvis var jeg hos legen for å ta blodprøve når det skjedde første gangen, så jeg fikk både legge meg ned, og jeg fikk ett glass vann:) I tillegg til god forklaring på hva som skjedde, og at det var helt normalt i svangerskap. Det hjelper å sette seg ned, ta noe å drikke, og eventuelt noe å spise, å så bare slappe av for en liten stund. Men jeg har kjent at det har sittet igjen i kroppen resten av dagen, litt sånn småuggen på en måte. 
 
Når jeg har hatt blodtrykksfall, noe som igrunn skjer ganske ofte så blir jeg veldig svimmel og kvalm. Legger jeg meg ikke ned med det samme (noe jeg ikke har mulighet til når jeg er på jobb) utvilker det seg med flimmersyn, nummenhet i bena, hodepine, ekstrem kvalme, vanvittig svimmel - går helt rundt for meg. Og følelsen av å skulle sviime av, noe som også av og til skjer.
 


sogn78 skrev:
Det er vel kanskje litt individuelt, men for min del så kjennes det først ut som akutt kvalme og svimmelhet, etter det kjem kraftløshet, prikking i kroppen, kaldsvette og til slutt så svartnar det for augene.
Det er kjempeekkelt, og eg håpar du ikkje blir plaga med fleire slike anfall. God bedring.


Sign!!
 
Det hørtes veldig ut som et blodtrykksfall, ja. Følelsen av at blodet bare forsvinner fra hodet, svimmel, kvalm, kaldsvett..
 
Jeg blir først svimmel, og svak og vinglete i kroppen. Dersom jeg ikke setter eller legger meg ned raskt, så svartner det først for øynene, og kort tid etter besvimer og faller jeg.

Typisk så kommer det veldig raskt dersom jeg har reist meg opp for raskt, mens det kommer gradvis dersom jeg har stått rolig for lenge.
 


Tøsa! skrev:
Typisk hvis man reiser seg fort iallefall.
Blir sliten, må sette seg, svimmel. Holder på å "svartne". Synsforstyrrelser.


Kan også være lavt blodsukker.
Da blir man gjerne kaldsvett i tillegg. Bare å ta seg et glass juice så er det over ganske kjapt.

Signerer denne...  Jeg hadde dette mye i starten av svangerskapet og rett etter fødselen (pga blodtap under fødsel)
 
Back
Topp