Hvordan føler du deg?

Liljepia90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Lurer på hvordan dere føler dere om dagen?


Selv skulle jeg ønske at jeg var litt gladere og er egentlig ganske skuffet over at jeg ikke er nettopp det. Jeg er glad altså, men veldig forsiktig og veldig avventende.
Er også litt stressa over krisen, føler det er et utrygt tidspunkt å være gravid på siden det som kommer er uforutsigbart siden vi ikke vet. Det er nesten sånn at jeg ikke kunne tenke meg dårligere timing og den tanken er vond, for barnet er veldig ønsket :shy:
Men! Forholder meg rolig og følger de forholdsregler som er presentert av WHO & regjeringen.
 
Skjønner godt hva du mener. Som gravid er man jo ekstra sårbar mtp hormoner, og man tar innover seg mange inntrykk. Men jeg prøver å tenke at det er lenge til november. Gravide får som regel høy prioritering i helsetjenesten. Vi får stole på regjeringen, og de tiltakene som blir gjort..
 
Jeg føler meg trygg siden alle sier at det ikke påvirker fosteret. Men Kjæresten min er skeptisk Men alle jeg har snakket med sier det ikke har noe påvirkning. Jeg føler meg så gravid, magen er svulmet opp er i dag 7+4 bare. Men var på ul 3.mars og da var det to sorte hull så er sååå spent på torsdag om jeg ser to der inni❤️ jeg er overvektig med bmi på 39 så det skal sies. Men jeg ser skikkelig gravid ut nå
 
Skjønner hva du mener! Men trøster meg med at det er lenge til november... + at jeg holder meg hjemme... Jeg tenker på at vi prøvde lenge på at spiren skulle sitte, så er glad uansett hvilken situasjon verden er i! Å ønsker at spiren skal sitte :Heartred

formen er dårlig for tiden, å det hjelper ikke at skole/barnehage er steng:(
 
Kjenner på det samme som dere. Er stresset over situasjonen som verden er i, og lurer veldig på om det kan påvirke oss som er gravide. Samtidig så er jeg stresset over at det kanskje ikke går bra(mistet da jeg var ca 5 uker på vei sist jeg var gravid). Håper som dere også sier, at spiren sitter:Heartred
 
Lite stressa over corona, mer stressa over å miste. Lange dager, altså.
 
Stresser over at jeg fikk permisjonsvarsel på jobb i dag.. Håper man er rask tilbake i jobb og at de endrer på reglene for utregning av permisjonspenger..
 
Jeg føler det samme som deg. Ikke så mye pga Corona, men mest fordi jeg aldri har mistet før og tenker at en gang må være den første:rolleyes:
 
Jeg prøver å glede meg over den lille spira som klamrer seg fast, men merker at jeg er livredd gjennom hele dagen for å miste. Jeg har egentlig sagt til meg selv at jeg skal nyte dette svangerskapet mer enn jeg gjorde det forrige, men tror ikke jeg kommer til å gjøre det før om en del uker.
 
Føler meg litt redd, men tenker at det sikkert kommer til å gå fint både med fosteret og corona.

Tenker mye på vektøkning.. Er høy og slank, men i forrige graviditet gikk jeg opp 25 kg. Fikk masse kommentarer hele tiden på at jeg var så tykk som gravid og at jeg måtte passe meg. 8 mnd etter fødsel var 20 av kiloene borte, så jeg vet at det bare var mye vann i kroppen osv. Likevel gruer jeg meg til kommentarerne som kommer til å komme igjen. Hater at folk tror de kan kommentere vekten og utseende til noen bare fordi de er gravide :(
 
Føler meg litt redd, men tenker at det sikkert kommer til å gå fint både med fosteret og corona.

Tenker mye på vektøkning.. Er høy og slank, men i forrige graviditet gikk jeg opp 25 kg. Fikk masse kommentarer hele tiden på at jeg var så tykk som gravid og at jeg måtte passe meg. 8 mnd etter fødsel var 20 av kiloene borte, så jeg vet at det bare var mye vann i kroppen osv. Likevel gruer jeg meg til kommentarerne som kommer til å komme igjen. Hater at folk tror de kan kommentere vekten og utseende til noen bare fordi de er gravide :(

Så frekke folk er! Innmari kjipt, håper det blir bedre denne gangen.
 
Du er ikke alene om det. Jeg venter nr 4 og stålsetter meg for alle kommentarene som kommer om at vi skal ha så mange barn. At ingen har noe med det hjelper lite, fordi kommentarene kommer garantert. Jeg håper ting blir enklere enn jeg ser for meg.
Svigers og mamma synes det er utelukkende positivt heldigvis
 
Du er ikke alene om det. Jeg venter nr 4 og stålsetter meg for alle kommentarene som kommer om at vi skal ha så mange barn. At ingen har noe med det hjelper lite, fordi kommentarene kommer garantert. Jeg håper ting blir enklere enn jeg ser for meg.
Svigers og mamma synes det er utelukkende positivt heldigvis

Du får støtte deg på de som er respekterer deg :) Her blir det sikkert også kommentarer på at vi skal ha baby nr 2 når baby nr 1 bare er 8 mnd, med dårlig råd og jeg som student..
 
Jeg stresser ikke med corona, har hjemmekontor med mini rundt bena og merker det tar på. I tillegg hadde hun tatt med seg omgangssyje fra barnehagen, så hun var dårlig i helga og i dag ligger jeg rett ut. Gravidkvalme + omgangssyke var litt voldsomt!
 
Dritt. Er sliten, kvalm og trøtt. Prøvde å få sykemelding for neste nattevaktøkt i dag da jeg sliter med å sove om dagen nå og strever med å holde meg våken om natten.
Legen hadde åpenbart ikke kikket på journalen min en gang da han ringte.. «er du gravid?»
Fikk beskjed om å bruke egenmeldingsdager inntil de var brukt opp. Så kunne jeg kanskje få sykemelding.
 
Dritt. Er sliten, kvalm og trøtt. Prøvde å få sykemelding for neste nattevaktøkt i dag da jeg sliter med å sove om dagen nå og strever med å holde meg våken om natten.
Legen hadde åpenbart ikke kikket på journalen min en gang da han ringte.. «er du gravid?»
Fikk beskjed om å bruke egenmeldingsdager inntil de var brukt opp. Så kunne jeg kanskje få sykemelding.

uff.. jeg synes egentlig det fryktelig ubehagelig å ta ut sykemelding. I allefall så tidlig i svangerskapet. Men sliter med både kvalme og bekken allerede i uke 5. Hadde jordmortime, og hun sa det var uaktuelt at jeg skulle jobbe natt nå. Lege var enig, og fikk to uker sykemelding.
 
Sliten. Vondt i ryggen. Heilt tom. Styr på jobb. Oppturen var at legen hadde skikkelig forståelse og 100% sjukemelding var ingen problem!
 
Skjønner godt hva du mener. Som gravid er man jo ekstra sårbar mtp hormoner, og man tar innover seg mange inntrykk. Men jeg prøver å tenke at det er lenge til november. Gravide får som regel høy prioritering i helsetjenesten. Vi får stole på regjeringen, og de tiltakene som blir gjort..
Enig. Håper bare de klarer de klarer å opprettholde tilbudet hele veien. Spent på om fødselstallene for november/desember 2020 og de første månedene i 2021 blir påvirket av denne situasjonen.
 
Jeg føler meg trygg siden alle sier at det ikke påvirker fosteret. Men Kjæresten min er skeptisk Men alle jeg har snakket med sier det ikke har noe påvirkning. Jeg føler meg så gravid, magen er svulmet opp er i dag 7+4 bare. Men var på ul 3.mars og da var det to sorte hull så er sååå spent på torsdag om jeg ser to der inni❤️ jeg er overvektig med bmi på 39 så det skal sies. Men jeg ser skikkelig gravid ut nå
Spennende! Du får oppdatere hvordan det går etter UL imorgen? Og det er bra at du føler deg trygg :cat:
 
Skjønner hva du mener! Men trøster meg med at det er lenge til november... + at jeg holder meg hjemme... Jeg tenker på at vi prøvde lenge på at spiren skulle sitte, så er glad uansett hvilken situasjon verden er i! Å ønsker at spiren skal sitte :Heartred

formen er dårlig for tiden, å det hjelper ikke at skole/barnehage er steng:(
Håper formen din bedrer seg snarlig slik at det ikke blir en ekstra belastning at bhg/skole er stengt. Og jeg er helt enig i det med spira, glad den sitter og glad vi slapp prøve like lenge som med forrige. Håper bare alt går bra.
 
Back
Topp