Hvordan føler du deg?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Ja, nå er vi jo ett godt stykke på vei, og det begynner jo å synes godt.

Selv så gikk jeg ned nesten 20 kilo ifjor, og var for første gang på mange(!) år fornøyd med vekten min.
Jeg sliter så innmari med hvordan jeg blir seendes ut nå. Jeg elsker å være gravid - misforstå meg riktig. Men samtidig hater jeg å se så stor ut. Føler meg feit enkelte ganger, og er redd for at vekten skal bli vanskelig å ta av igjen.
Kanskje teit å tenke på det nå, er ikke så mye å få gjort, og større skal jeg bli, men er det noen andre som rett og slett bare føler seg feite nå?

Gleder meg til babyliten er ute, så jeg kan bli tynn igjen. Føler meg nesten slem som sier det..

Føler akkurat det samme... Trente masse i fjor, gikk ned mye i cm og følte meg skikkelig vel.
Har allerede gått opp 7 kg og musklene bare forsvinner og JA, de fleste dagene føler jeg meg mest feit.

Men prøver som deg å ikke fokusere så mye på det :) er jo meningen vi skal gå opp litt. Det er tøft den første spedbarnstiden(synes jeg), så det er greit å ha litt å tære på ;)

Så et bilde av meg selv nå her en dag, og ble lei meg.. I en løs genser ser man ikke babymagen, bare at jeg ser feit ut :/ Har også vært overvektig tidligere, så synes ikke det er så gøy.. Har jo ikke gått opp noe særlig, men så svær ut, hvertfall med løs genser.. Stramme gensere fra nå av, så babymagen vises :P Ellers liker jeg godt å være gravid, men tar meg i å sammenligne meg med andre, og folk rundt meg ser stadig tynnere ut.. :/ :P Men prøver heller ikke fokusere på det, det må jo bli noen kg opp og stor mage, så får vi bli slanke og fine etterpå :)

Skjønner godt hva du mener. Jeg gikk ned 10 kg ifjor, og var veldig fornøyd med kroppen min. Nå har jeg lagt på meg alle de kiloene igjen, men jeg vet jeg kommer til å gå ned igjen til der jeg var. Jeg SKAL det! Jeg føler meg vel egentlig så grei jeg kan, men jeg må røre mer på meg for å unngå den stopper vektøkningen. Sist gikk jeg opp 23 kg, og det var mye. Jeg fikk mye vann i kroppen mot slutten. Håper formen holder seg gjennom svangerskapet, så jeg kan være i aktivitet så lenge som mulig.

Å, så deilig at flere har det sånn.
Kanskje man skal starte noen form for motivering sammen etter at alle babyene har ploppa ut, så vi kan klare å oppnå ønskevekt på nytt. :)

Føler meg faktisk ganske fresh jeg nå. Var en periode hvor det bare så ut som at jeg hadde spist for mye sjokolade, men nå er det jo helt tydelig hva årsaken til stor mage og pupper er :P Har unnet meg selv å kjøpe noen fine gravidplagg og gått gjennom klesskapet og plukket ut de klærne jeg fortsatt kan bruke som ser bra ut. Så bruker jeg heller en tight topp som viser frem babymagen enn en posete genser som bare får meg til å se rund ut :-) Er viktig å føle seg vel selv om man er gravid også.

Er en litt merkelig følelse å ha gått opp 8 kg og ikke skulle bry seg om det, men prøver å fokusere på at det blir en helt annen sak enn å gå opp noen kg når man ikke er gravid. Her om dagen fikk jeg en kommentar om at jeg hadde blitt så smal i ansiktet, og samboer har kommentert flere ganger at rompa mi har blitt helt borte. Så selv om jeg legger på meg rundt magen så er det tydelig at resten av kroppen ikke har blitt større :-)

Og syns det er ganske digg å slippe å tenke på bikinifasongen i år ;-) har jo gyldig grunn til å la magen strutte når jeg er på stranda :D hihi!

Hadde vært flink å trene og spise sunt den siste tiden før svanegrskapet. Hadde akkurat kommet ned på 82 kilo (det minste siden første svangerskap), så ble jeg gravid i november (endte i SA etter kort tid) Jeg ble dårlig tidlig og har ikke trent dette svangerskapet :( Jeg er fortsatt 6-7 kilo mer nå enn da jeg var gravid i samme uke forrige gang.

Jeg føler meg utrent og usunn, men klarer liksom ikke å grave frem noe som helst motivasjon....!

Jeg har bare stor mage, kan ikke se føttene mine lengre når jeg kikker rett ned :P Men allikevel har jeg kun lagt på meg 1,6kg. Skjønner ikke det, da puppene mine har gått opp to cup, og er jo et stykke på vei, så babyen og fostervann osv veier jo litt det også :P

Skjønner hvordan du har det.
Selv trøster jeg meg med at barseltiden sikkert blir så strevsom at alle kg forsvinner på ett blunk ;)
Skulle egentlig ha brystreduksjon i april, to uker før fant jeg ut at jeg var gravid så istedenfor å være "flyplass" nå med en trent kropp, er jeg ekstremt brystfager og 8 kg tyngre... Hurra :(

Men men.. Det er nå bare 4 mnd igjen så får vi den fineste gaven i verden :) Vinteren kan brukes på slanking og oppstramming, og for min del brystreduksjon..:D Så får vi gå neste sommer i møte med våres små skjønnaser og en slankere kropp :)

Jeg følte meg som en maltraktert pølse i starten. Gikk fra å være godt trent og muskuløs til å være ei som så halvfeit ut i løse klær. Nå har jeg fått volleyballkule som familien til sambo kaller det, og føler meg faktisk ganske fin. :) eneste er at jeg plutselig fiser uten og ha kontroll på det, og da føler jeg meg ikke spesielt bra, hæhæ. :p

Føler meg også stor og tjukk om dagen. Var ganske tynn og i god form når jeg ble gravid, og trente en del. Har nå gått opp 9 kg og føler meg ikke lenger muskuløs eller fresh i formen. Menmen tenker jeg. Jeg vet at det er sånn for de fleste og at det er kortvarig. For jeg har ikke tro på at det er noen vits i å gå og gremmes eller stresse med vekten sin gjennom svangerskapet. Du vil aldri bli fornøyd sånn alt utvikler seg nå. Tror man bare får lykke øynene og gjøre det beste ut av saken med store, gode klær, latere treningsdager enn ellers og prøve å nyte det så godt man kan. Det er nesten ikke annet å gjøre :)

Jeg ble gravid da sønnen min bare var 7 mnd, og jeg hadde ikke klart å gå ned så mye siden fødsel. Dette svangerskapet startet jeg da 14 kg tyngre enn jeg var sist, så nå føler jeg meg som en flodhest og er livredd for å legge på meg over 20 kg denne gangen også! For jeg vet at det blir et sliiiiit å få dem av igjen... er leeeenge siden jeg har følt meg vel med min egen kropp, så håper jeg klarer å være flink når babyen er født og de første månedene er overstått....

jeg har slitt med vekten det meste av mitt liv, har vært veldig stor, gikk ned veldig mange kg noen år før jeg ble gravid med gutten min. etter jeg fikk gutten min gikk jeg ned alt igjen etter ganske kort tid, men lagt på meg igjen før jeg ble gravid denne gangen.

Etter all vekten jeg har hatt og alt vekttapet osv har jeg i utgangspunktet en forferdelig stygg mage (hvertfall i mine øyne) når jeg er gravid er det når jeg føler meg best faktisk for da er det jo en grunn til magen, men jeg må som regel ha litt trangere topper og sånn da som fremhever gravidmagen for har jeg løsere klær føler jeg det nesten bare som jeg nærmer meg den grusomme størrelsen jeg var før.

er ikke så enkelt dette, men jeg til tross for veldig mye gravidplager (mer sist enn nå, hittil hvertfall) og vektoppgang osv synes det er flott og være gravid, bære frem noe som skal blir et menneske, et eget individ og personlighet :-) jobber hele tiden med å tenke på disse tingene, hvor fantastisk det er :-) det er så verdt det

jeg har slitt med vekten det meste av mitt liv, har vært veldig stor, gikk ned veldig mange kg noen år før jeg ble gravid med gutten min. etter jeg fikk gutten min gikk jeg ned alt igjen etter ganske kort tid, men lagt på meg igjen før jeg ble gravid denne gangen.

Etter all vekten jeg har hatt og alt vekttapet osv har jeg i utgangspunktet en forferdelig stygg mage (hvertfall i mine øyne) når jeg er gravid er det når jeg føler meg best faktisk for da er det jo en grunn til magen, men jeg må som regel ha litt trangere topper og sånn da som fremhever gravidmagen for har jeg løsere klær føler jeg det nesten bare som jeg nærmer meg den grusomme størrelsen jeg var før.

er ikke så enkelt dette, men jeg til tross for veldig mye gravidplager (mer sist enn nå, hittil hvertfall) og vektoppgang osv synes det er flott og være gravid, bære frem noe som skal blir et menneske, et eget individ og personlighet :-) jobber hele tiden med å tenke på disse tingene, hvor fantastisk det er :-) det er så verdt det

Ja, nå er vi jo ett godt stykke på vei, og det begynner jo å synes godt.

Selv så gikk jeg ned nesten 20 kilo ifjor, og var for første gang på mange(!) år fornøyd med vekten min.
Jeg sliter så innmari med hvordan jeg blir seendes ut nå. Jeg elsker å være gravid - misforstå meg riktig. Men samtidig hater jeg å se så stor ut. Føler meg feit enkelte ganger, og er redd for at vekten skal bli vanskelig å ta av igjen.
Kanskje teit å tenke på det nå, er ikke så mye å få gjort, og større skal jeg bli, men er det noen andre som rett og slett bare føler seg feite nå?

Gleder meg til babyliten er ute, så jeg kan bli tynn igjen. Føler meg nesten slem som sier det..

skjønner hva du mener;) jeg gikk ned 18 kg før svangerskapet nå, jeg trente masse å følte meg veldig vel.
nå er jeg redd jeg skal gå opp igjen det jeg gikk ned. å jeg er jo på god tur desverre :(
men prøver å fokusere på det positive,har jo ei lita vakker prinsesse inni meg ,å det er en herlig følelse ;)

Back
Topp