Hvordan får dere sett på fødeavdelingen?

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Tenkte jeg skulle ha helt fri idag, går ennå i pysj og skrudde på TV, fødeavdelingen begynte, så jeg tenkte jeg skulle gi det en sjanse.
Jeg er så pysete så når de begynte å klemme som verst måtte jeg sappe litt frem og tilbake.
Og hvorfor har alle med morra si?

Hehe jeg pleier se, men skjønner ikke hvorfor. Klarer ikke se, samtidig som jeg ikke klarer la være. Så sitter med pute foran ansiktet og myser over puta. Kniper øynene igjen når de presser/baby kommer ut og tårene triller når babyen er ute. Da sitter jeg anpusten og stryker febrilsk på magen. Mannen har flere ganger spurt om hvorfor jeg ser på/piner meg gjennom :p

Sniker fra januar :-)
Med førstemann så jeg hver eneste episode (bortsett fra de fra USA, alle fødslene der var ekstremt dramatiske!) før fødsel. Siden har jeg ikke klart å se en eneste episode :-D

Hadde ikke klart å se på. Så jeg lar være. Min fødsel blir på min måte. Så får ta det som det kommer. Nok å tenke på i forhold til den. XD

Hehe, jeg har sett på fødeavdelingen og slike program siden jeg var ungdom. Syns det er kjempe fascinerende. Har ikke blitt skikkelig skremt enda. Syns det er greit å få litt innsikt i hva man kan forvente seg. Er jo seff ikke alltid det er like udramatisk. Men det kan jo skje. Babycenter.com har fødsles filmer av alle varianter. Syns det var kjempe kjekt å se hvordan det faktisk foregikk. Med full innsikt i hufsetufsa når babyen kommer ut. :)

Haha, synes de til tider har med seg hele familien sin jeg. :P Hadde aldri orket det. Så er det veldig mye skriking, men det er kanskje vanlig at så mange har høylytte fødsler? :P

Jeg orker ikke å se på det, synes det noen ganger blir litt for mye for meg. Spesielt nå som jeg kjenner fødselsangsten snike litt innpå. Så prøver jeg heller å tenke hvordan jeg vil at min fødsel skal være. Jeg tror det å ha med moren sin kan være en trygghet da hun har født før og kjenner deg på godt og vondt. Så er det jo greit å ha med en ekstra person som kan hjelpe til og avlaste når mannen er litt sliten.

Har ikke sett, tror det er verre å se på utsiden, enn å være midt oppi det...

Haha, synes de til tider har med seg hele familien sin jeg. :P Hadde aldri orket det. Så er det veldig mye skriking, men det er kanskje vanlig at så mange har høylytte fødsler? :P
Ja det syns jeg og det er. Må spørre mannen min om jeg gjorde det sist;)

Jeg klarer heller ikke å se på det uten å se vekk eller skru over kanalen innimellom :p vet egentlig ikke hvorfor for jeg synes ikke det er noe skummelt, bare liker det liksom ikke

en fødsel er en fanstastisk hendelse uansett hvor heftig/dramatisk den måtte være. jeg sitter og ser hver episode og blir like rørt til tårer hver gang.. er så fascinerende hvordan et menneske kommer til verden. en vakker happening. selv om noen av de er litt dramatiske så er det jo helt naturlig. ingen har like fødsler. greit å vite hvordan ting blir håndtert dersom det skulle opppstå komplikasjoner. kjenner jeg blir litt beroliget av å se hvor godt man blir ivaretatt når man ligger på fødeavdelingen. jeg har jo vært igjennom en forholdsvis hard/lang fødsel tidligere, men ikke skremt alikevel. :) gleeeeeeder meg til det er min tur :)

Jeg elsker det! Har sett alle episodene som ligger på youtube:-) Men syns det er mye rare folk ja...og i overkant mange mødre! Men har dere sett Jordmødrene på nrk.no? Det er mye bedre!!!

Jeg elsker det! Har sett alle episodene som ligger på youtube:-) Men syns det er mye rare folk ja...og i overkant mange mødre! Men har dere sett Jordmødrene på nrk.no? Det er mye bedre!!!
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett de episodene. Verdens beste serie ♡♡
(Jordmødrene altså)

Back
Topp