Hvordan få til lang dupp?

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Bebisen min NEKTER å sove lang dupp på dagtid. Max en time hele dagen igjennom!! Hva bruker dere å gjøre for å få de til å sove lenge?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har det på samme måte, desverre ingen tips. Tenker det går seg til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Han må ha fått være våken i halvannen til to timer først. Den første duppen tidlig på formiddagen er mest bænkers (varer 3 timer, ofte uten oppvåkning). Legger han ut i vogna og en varm og tettsittende vognpose. Stiller vogna på en lun og stille plass når han sovner. Trenger ofte å trille i bare noen minutter før han sover.

OM han våkner prøver jeg å trille litt frem og tilbake. Da sovner han ofte igjen :) Jeg tar han ikke automatisk opp bare fordi han våkner, han er ofte ikke ferdig å sove.

Her må han pakkes inn i ulldress og legges i pose ute. Helst trille. Den første blunden han har etter han har stått opp er bare 30-60 min, men den andre er lang på ca 1,5- 2,5 timer.

Jeg får han bare til å sove lenge på dagtid hvis han legges ute eller hvis jeg triller tur. Så benytter meg av det mens det ennå er temperatur til det ;)

Mikro sover som regel når vi er på trilletur, og noen ganger sover hun i vognen etter at vi er kommet hjem fra tur (kler av henne litt og lar henne sove i gangen) , da kan hun sove i 2-3 timer. Ellers tar hun bare små lurer på 30 min nå og da,,

Her er det akkurat likt, så har ikke mange tips :/ Duppene er sjeldent over en halvtime, da må han i tilfelle sove på oss :) Kan sove lenger om vi går tur da :)

Hvis vi er på farten og han ligger i vognen kan han sove et par timer, men her hjemme sover han sjelden mer enn en time i slengen. Da må vi holde på han. Jeg tenker at dette går seg mer til når han begynner å ta kveld tidligere og får en mer passende døgnrytme. Var i alle fall da det løsnet med storesøsteren.

Takk for noen tips!:)

Han er 5 mnd straks og søvnen på natten er jo helt bænkers. Begynte å tulle med dagsøvnen da... håper det går seg til...snaaaart

Takk for noen tips!:)

Han er 5 mnd straks og søvnen på natten er jo helt bænkers. Begynte å tulle med dagsøvnen da... håper det går seg til...snaaaart

Samme her! Sover 12 t på natt men kun 15 minutters powernaps imellom måltidene på dagen :p en gang om dagen sover hu vel 1-2 t da. Og jeg som liksom skulle studere når babyen sov i permisjonstiden....:p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Her sover hun ca 30-40 min i vogn inne om jeg triller henne i søvn og vognen står i ro. Men sover gjerne mer enn 90 min om jeg triller ute, våkner om jeg stopper opp. Eller kan hun sove lenge om hun sover på meg :-)
Legger henne etter 1,5-2 timer våketid:-)

Back
Topp