Hvordan få tidlig UL ?

FørsteEngel

Blir kjent med forumet
Hei igjen

Er litt engstelig om alt er ok og slik som det skal være i magen min.. Sikkert som alle andre førstegangsgravide også hehe. Og det er jo leeeenge til uke 17-18 som er Ul-tid.

Jeg vet det går an og bestille tidlig UL på privatklinikk, men jeg bor ganske langt unna en slik klinikk, og lurer derfor på om det går an og overbevise legen om tidlig UL ? Noen tips hvis man har en "streng" lege ? 

Altså, nå er det mulig jeg høres streng ut. Men jeg synes ikke samfunnet skal bruke penger på at "alle" lurer seg til tidlig ul. Frem til det blir bestemt at alle skal få det gratis, så synes jeg at man må bruke de pengene det koster på å ta privat ul.

Alle har vært i den situasjonen at man er usikker, men jeg har selv betalt 1000 kr for tidlig ul ved begge graviditetene.

Er bare min mening, men er ikke dermed sagt at jeg ikke forstår tankegangen din. Synes bare det blir for lett å lure legen uten at det er gode nok grunner for det.

Er vel kanskje ikke noe man skal lure seg til. Er det for nysgjerrighetens skyld så ville jeg heller tatt turen privat :)
Hadde blitt muggen hvis jeg hadde fått vite at jeg måtte vente fordi noen uten grunn hadde sneket seg til de få ledige timene de har :)

Jeg tror de er ganske strenge på det, og det må nok være en spesiell grunn til at man får det. 
Selv tror jeg at jeg kommer til å bestille meg en time hos privat for å få tidlig ul.
Vet ikke hvorfor, men er 10 ganger mer bekymret for at ting skal gå galt denne gangen, i forhold til første gangen jeg gikk gravid. 

aner ikke,men har tenkt til å høre selv siden jeg har hatt to SA etter hverandre nå..skulle nesten tro det var grunn nok,vi får se..

Har man mistet før er det god nok grunn. Jeg forventer å bli godt fulgt opp denne gangen. Har ei venninne som også har mistet og hu fikk ul hos legen sin anna hver uke. Jeg er heldig med at fastlegen min har ul apparat. 
Er man bekymra så er det jo bare å høre med legen sin. Er de som bestemmer ;)

Back
Topp