Hvordan få tiden til å gå?

Millyn

Betatt av forumet
Maiblomstene 2017
Ja, hvordan får dere permisjonstiden før fødsel til å gå? Synes den er uendelig lang og dagene går sakte..
 
Samme her, men de snegler seg da avgårde på noe vis... Jeg legger meg igjen da storesøster er sendt på skolen, ser en episode eller to av noe på netflix, sover litt... Men ja, det går saaaakte. Nå har i tillegg bekkenet mitt låst seg, så har gått fra å ha en viss "gjørekvote" før det blir vondt til å ikke få gjort noe som helst uten vondt.

Termin i morgen, så nå snegler det seg ihvertfall fremover :p
 
Ja, dagene blir fort lange. Heldigvis er jeg i kjempe god form, og det hjelper jo en del. Første uka bakte jeg masse horn og boller av ulike slag. Så kjøpe jeg litt stoff og prøvde meg på symaskinen. Kan egentlig ikke sy, men har alltid hatt lyst til å lære. Sydde en babybukse, og ble ganske fornøyd. Ellers har jeg vasket og ryddet litt. Vasket babytøy, montert barneseng. Vært ute i sola.. besøkt jobben og foreldrene mine. Men dagens høydepunkt er når mannen kommer hjem. Er så hyggelig med selskap. Da klatrer vi og skravler. Elsker helgene når vi erhjemme begge to. Ganske selskapssyk. 5 dager igjen til termin.
 
Jeg drar litt på besøk til andre venninner med små barn, eller har besøk. Pusler litt hjemme...holder skittentøyskurven nede, og kjøkkenet sånn noenlunde "strøkent". Støvsuger og vasker innimellom. Når vi plutselig må ta ut til sykehuset er det kjekt å komme hjem til et ryddig hus og en skittentøyskurv som ikke flyter over. Så går egentlig resten av dagen til avslapping, så er det henting av unger og middagslaging osv på tapetet og da har plutselig dagen gått.
Jeg syns enda tida går fort..har igjen å skru sammen senga (som skal gjørs idag) og re opp den, sette basen i bilen, handle bleier og litt slike småting. Har 2.5 uke igjen så håper tida fortsetter og gå fort selv om det nå begynner å bli litt skremmende på et vis, at hun snart er her:p
 
Jeg gjør litt småting hjemme og går lange turer med hunden. Har også begynt å strikke ( noe jeg aldri har hatt tålmodighet til før). Ganske motiverende når man strikker små plagg som blir fort ferdig Men det er fremdeles 9 dager til termin, og jeg er utålmodig!
 
Sover så lenge jeg kan hver dag. Vasker klær, baker litt, ser på tv, besøker folk når vi gidder.. Leser for øyeblikket den siste boken til Jo Nesbø, ser på internettet.. Joda, tiden går litt sakte, men en dag om gangen.. :D
 
Jeg ligger strak ut på sofaen, bekken har låst seg, og kvalmen herjer. Har strikket masse tidligere, men antagelig fått en senebetennelse (høhø, må jo bare le litt og), så nå ligger jeg her. Knotter på mobilen og ser tv2sumo. Veldig klar for å få baby nå! (Og ærlig talt, det tror jeg omgivelsene er og, ettersom humøret varierer )
 
Virker som de fleste er i god form og dermed har muligheten til å finne på diverse ting. Det er bra :)

Jeg har konstant kvalme gjennom dagen (hatt siste 3 ukene). Blir kvalmere når jeg spiser og når jeg ikke spiser, så er en evig ond sirkel. Energien er deretter, veldig lav. Kjeder vettet av meg, men orker ikke begynne å vaske hus osv. Humøret har dalt betraktelig.. Håper jeg får litt krefter til å bake eller gjøre andre ting så tiden går fortere.
 
Virker som de fleste er i god form og dermed har muligheten til å finne på diverse ting. Det er bra :)

Jeg har konstant kvalme gjennom dagen (hatt siste 3 ukene). Blir kvalmere når jeg spiser og når jeg ikke spiser, så er en evig ond sirkel. Energien er deretter, veldig lav. Kjeder vettet av meg, men orker ikke begynne å vaske hus osv. Humøret har dalt betraktelig.. Håper jeg får litt krefter til å bake eller gjøre andre ting så tiden går fortere.
Hva med lydbok? :) Så på Tine-melkekartongen at man fikk gratis lydbøker et visst antall dager eller noe sånt nå rundt påske [emoji14]
 
Jrg har vært og lånt en stabel med bøker på biblioteket da jeg kjeder meg i hjel og orker ikke se mer dritt på tv
 
Har sett ferdig alle episodene av iskrigerne og livet føles tomt :arghh: Får låne meg en god krimbok og sette meg i solveggen ;-)
 
Dagene snegler seg avgårde... Vurderer å begynne med litt hagearbeid og baking mellom alle døgnets dupper.
 
Jeg bare sier det, spar på energien! Det er kjedelige som dritt, jeg vet! Men når jeg først var oppi det, er jeg glad jeg ikke brann opp energien min først! :) Hadde en relativt rask fødsel, alt startet 01.30 på natta, ungen ute 08.48. Dødssliten etterpå, og dagene etter suger (bokstavelig talt) kreftene ut av en. :)
 
Jeg bare sier det, spar på energien! Det er kjedelige som dritt, jeg vet! Men når jeg først var oppi det, er jeg glad jeg ikke brann opp energien min først! :) Hadde en relativt rask fødsel, alt startet 01.30 på natta, ungen ute 08.48. Dødssliten etterpå, og dagene etter suger (bokstavelig talt) kreftene ut av en. :)

Signerer denne her! Min fødsel varte 24 timer fra første rie til baby var ute. Jeg var så sliten at jg nesten ikke klarte å holde øynene åpne på slutten!
 
Jeg er i god form å må ha noe gjøre for å ikke mase hull i hode på de rundt meg [emoji12]
Siste ukene har jeg:
- lagd ferdig fotoalbum til storesøsken
- kjøpt min første bok til babyen og skrevet om svangerskapet og tatt ut bilder fra ul
-vasket huset klart for nye tilskuddet
- ordnet stellebordet og kjøpt inn bleier osv
- vasket og gjort klar terrassen for late dager i solen
- bakt litt for å ha i fryseren til besøk og niste til søsken etter fødsel
- gjort klar bilen med sete osv
- ordnet fødebagen

Prøver å gjøre mest mulig nå og lage diverse til fryseren for storesøsken så når babyen kommer kan jeg og bf nyte de 14 dagene han er hjemme etter fødselen og kun ha fokus på det nye tilskuddet.
 
Back
Topp