Hvordan få tiden til å gå fortere?

Dointome

Andre møte med forumet
Hei :happy:

Jeg fikk positiv test på lørdagen, samme dag som IKM. Måtte da ta en ekstra test på søndag, som også var positiv, og viste at jeg var 2-3 uker på vei.

I følge terminkalkulatoren er jeg 4+1.

Helt siden jeg fikk positiv test, har jeg bare gått rundt å tenkt på dette. Jeg vet det er tidlig, og ønsker ikke noe høye forhåpninger på at dette går bra. Alikevell leser jeg netter opp og ned hele tiden.

Hvordan får dere tiden til å gå, frem til uke 12?
Hvertfall når man vet at man er gravid så tidlig. :anyone
 
Jeg kjenner meg igjen! Ved forrige barn visste jeg ikke at jeg var gravid før i uke seks (en gledelig overraskelse). Jeg tror nok jeg kommer til å merke litt forskjell på det nå, at ukene føles lenger ut :confused: For min del må det nok handle om å gjøre så mye som mulig «normalt»: jobbsituasjon, trening, hygge i helgene etc.. Men ja, tror nok det kommer til å snegle seg avgårde o_O
 
Er snart ei uke siden jeg fant ut jeg var gravid, det var sist onsdag. Da var jeg 3+4. Det var 2 dager før offisiell testedato fra sykehuset. Vi har prøvd i over 5 år og vært gjennom flere prøverørsforsøk, alle alltid mislykkede, så nå har hele verden blitt snudd opp ned på bare noen dager! Har aldri engang opplevd en positiv test før, så dette føles helt uvirkelig :angelic::angelic: Aaaner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå, for dette er virkelig min største drøm som endelig går i oppfyllelse:oops:
 
Jeg kjenner følelsen. Er og 4+1 i dag og føler det er en evighet til 5+0 og grensen for kjemisk :banghead:
Jeg er student og jobber hjemmeifra, så om morningen tillater jeg meg forum og ting som er relatert til baby og graviditet. Men prøver å fokusere på studier, hobbyer og tid med samboer resten av dagen. Tenker at det er jo lov å tenke mye på dette siden det er så nytt og spennende, men samtidig ikke la det bli hele hverdagen. Lettere sagt en gjort da:hilarious:

Jeg prøver å se en del nye serier og filmer. Kveldene går mye fortere da enn hvis jeg bare leser her inne :)
 
Sist eg blei gravid var midt i tjukkaste coronalockdown! Dagar føltes som veker!:rolleyes:
Men eg brukte tid kvar dag på å gleda meg over graviditeten, leste på ulike apper, skreiv dagbok og planla :Heartpink når eg ser tilbake er det akkuratt slik eg ønska å huska graviditeten, som noko som ga meg glede kvar einaste dag. Det skal også nevnast at denna graviditeten enda i uke 18, heilt frisk og fin baby som døde, den mest sjeldnaste måten å mista baby på (altså som SA, som dei sa, ikkje veit eg). Men det eg iallefall sitte igjen med er at eg gleda meg over livet som var, over kvar milepæl, kvar mm vekst, hjerteslag, kvart einaste steg i utviklinga :Heartpink det er SÅ mykje bedre å leve slik, enn å leve i bekymring, lese statistikk for når det går bra, "trygge" milepæler etc.

Nyt at tida går sakte, nyt at du er gravid og det vokser ein baby i deg :) gled deg over alle opplevelser du FÅR med babyen. Ingen, absolutt ingen bekymring vil aldri nokon sinne bidra med noko godt. For plutselig går det gale, sjølv om alt tilseier at det skal gå bra.

Nyt alt, følg med på utviklingstrinn, se 3d bilder og animasjoner og del opplevelsen med nære venner og familie. For eg lover deg at sorgen blir lettere når du har det positive å se tilbake til og mennesker som er der sammen med deg og deler den:Heartbigred
 
Sist eg blei gravid var midt i tjukkaste coronalockdown! Dagar føltes som veker!:rolleyes:
Men eg brukte tid kvar dag på å gleda meg over graviditeten, leste på ulike apper, skreiv dagbok og planla :Heartpink når eg ser tilbake er det akkuratt slik eg ønska å huska graviditeten, som noko som ga meg glede kvar einaste dag. Det skal også nevnast at denna graviditeten enda i uke 18, heilt frisk og fin baby som døde, den mest sjeldnaste måten å mista baby på (altså som SA, som dei sa, ikkje veit eg). Men det eg iallefall sitte igjen med er at eg gleda meg over livet som var, over kvar milepæl, kvar mm vekst, hjerteslag, kvart einaste steg i utviklinga :Heartpink det er SÅ mykje bedre å leve slik, enn å leve i bekymring, lese statistikk for når det går bra, "trygge" milepæler etc.

Nyt at tida går sakte, nyt at du er gravid og det vokser ein baby i deg :) gled deg over alle opplevelser du FÅR med babyen. Ingen, absolutt ingen bekymring vil aldri nokon sinne bidra med noko godt. For plutselig går det gale, sjølv om alt tilseier at det skal gå bra.

Nyt alt, følg med på utviklingstrinn, se 3d bilder og animasjoner og del opplevelsen med nære venner og familie. For eg lover deg at sorgen blir lettere når du har det positive å se tilbake til og mennesker som er der sammen med deg og deler den:Heartbigred
Fantastisk og trist og nydelig å lese :shy: For en nydelig måte å takle både sorg og glede på. Jeg skal ta det med meg videre og virkelig nyyyte hver eneste dag :Heartred
 
Back
Topp