Hvordan få snuppa til å ikke våkne så mye om natta???

Groer

Gift med forumet
Snuppa mi våkner alt fra 3-6 ganger hver eneste natt... Og roer seg ikke før hun får pupp. Hun er jo ikke skikkelig våken da, og sovner igjen etter 5-10 minutter.
Men jeg begynner jo å jobbe 3. september, og orker ikke å ikke få sove sammenhengene mer enn 2-4 timer i løpet av natta og bli vekt så mange ganger, for så å jobbe i 8 timer uten å sovne:/
Vi har prøvd at pappaen tar henne, men da hyler hun bare... Og vi har nok kanskje gitt oss litt fort, så må prøve det igjen. Men trenger sårt råd og tips til hva vi kan gjøre???

Ta på deg en t-shirt, si at nok er nok, nå er det natt evt tilby vann eller smokk! De har ingen behov for nattmat når de får fast føde ellers :-) Vi la lillemann på eget rom når han var 3 mnd å han sov natten rundt og har gjort dette siden. Tror man må tåle litt gråt å hyling på nettene i begynnelsen, så faller de til ro etterhvert når de skjønner at her er kun vann å få :-)  

Lykke til!

Smøre seg med tolmodighet, kan nok bli noen netter med litt gråting, men det er absolutt verd det! Prøv smokk og/eller vann... bare ikke gi deg, det er nok kos babyen din vil ha! Her sover hun rundt (siden 5 mnd), men når vi vendte av med nattmat eller "nattkos" hjalp det med vann og smokk, men tok noen dager med litt gråt.

Gi mer mat på dagen. Det er mitt beste tips. Oftere mat og gjerne mellommåltider som yoghurt eller lign mellom hovedmåltidene. Mer mat de får og bedre søvn de har på dagen, jo bedre sover mine unger på natten ihvertfall.

Back
Topp