Hvordan få plass til 3 bilstoler uten å bytte bil?

Strutsen

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Det er helt uaktuelt å kjøpe ny bil, så vi må skvise inn det vi får plass til. Har Subaru legacy.

Vi har 133 cm i baksetet. Trenger en beltestol til 7 åringen, en bakovervendt til 3 åring, og en baby bilstol. Har fått tips om Britax adventure (44cm) til 7 åringen. Vurderer å prøve Britax max way til 3 åringen (45cm), og maxi cosi til baby. Etter baby stol perioden vurderer jeg å prøve 1 Britaxadventure + 2 Britax Max way. Noen med like smal bil som vet om dette går? Eller har andre bilstol løsning tips?
 
Vi måtte kjøpe ny bil. Ta med bilen og prøv de aktuelle bilstolene i bilen. Mener det skal være mulig å prøve dem for å se om de passer.
 
Sniker fra mai her..
men ett googlesøk viser at vi har 139,5 cm i baksete, og vi har ikke engang sjans til å få inn en beltestol, 1 babystol og 1 barn uten sete... så hvordsn du skal få inn 3 seter på 133 fordtår jeg ikke helt. Vår beltestol er 46 cm, så nesten en av de smaleste.

vi må kjøpe ny bil
 
Sniker fra mai her..
men ett googlesøk viser at vi har 139,5 cm i baksete, og vi har ikke engang sjans til å få inn en beltestol, 1 babystol og 1 barn uten sete... så hvordsn du skal få inn 3 seter på 133 fordtår jeg ikke helt. Vår beltestol er 46 cm, så nesten en av de smaleste.

vi må kjøpe ny bil

liten rettelse.. står 135 på andre nettsider med tanke på bakseteplass ;)
 
Sniker fra mai her..
men ett googlesøk viser at vi har 139,5 cm i baksete, og vi har ikke engang sjans til å få inn en beltestol, 1 babystol og 1 barn uten sete... så hvordsn du skal få inn 3 seter på 133 fordtår jeg ikke helt. Vår beltestol er 46 cm, så nesten en av de smaleste.

vi må kjøpe ny bil


Oi, ikke det jeg håpet på o_O alternativet er at jeg sitter i midten bak mellom baby og 3 åringen, men det er jo ikke så behagelig for meg :sick006
 
Aaah, men da er vi jo ikke så langt fra hverandre. Har du prøvd mange ulike bilstol modeller?
Har prøvd ett par babystoler bare. Beltestolen er som sagt en av de smaleste. Og har forstått det sånn at Max way også er en av de smaleste bakovervendte.. i så smale biler har man jo ikke tre fullverdige seter, noe som blir en stor utfordring. Selv om jeg hadde klart å «trø inn» tre seter hadde jeg ikke nådd til selene, sp da er vi jo like langt
 
Oi, ikke det jeg håpet på o_O alternativet er at jeg sitter i midten bak mellom baby og 3 åringen, men det er jo ikke så behagelig for meg :sick006

vi får ikke plass til 11 åringen mellom
Baby og beltestol... da må han sitte på skeiva.. vi prøvde å Montere babystol i midten også, men den ble stående på skeiva pga beltestolen på siden
 
Har prøvd ett par babystoler bare. Beltestolen er som sagt en av de smaleste. Og har forstått det sånn at Max way også er en av de smaleste bakovervendte.. i så smale biler har man jo ikke tre fullverdige seter, noe som blir en stor utfordring. Selv om jeg hadde klart å «trø inn» tre seter hadde jeg ikke nådd til selene, sp da er vi jo like langt

Jeg fant ei bilpute nå som er 37 cm. Har en veldig lang og tynn 7 åring så tror det skal gå bra. Så kan jeg prøve med 2 stoler til baby og 3 åring hos forhandler:rolleyes:
 
Jeg fant ei bilpute nå som er 37 cm. Har en veldig lang og tynn 7 åring så tror det skal gå bra. Så kan jeg prøve med 2 stoler til baby og 3 åring hos forhandler:rolleyes:

vi kjøpte ny bil nettopp.. typ 1 time siden ;)
hvis man bsre kjører pute så kan det nok kanskje gå, men det er vel ikke veldig anbefalt slik jeg har forstått det
 
vi kjøpte ny bil nettopp.. typ 1 time siden ;)
hvis man bsre kjører pute så kan det nok kanskje gå, men det er vel ikke veldig anbefalt slik jeg har forstått det

Så kjekt med ny bil :happy: om man skal kjøre lengre turer bør man ha rygg og hodestøtte i tilfelle barnet sovner. Er ikke trygt med pute om de sover fordi hodet kan falle frem, og selen kan skli feil. Hos oss blir han på 7 år bilsyk bare vi kjører over en halvtime.. så vi unngår det så langt det lar seg gjøre. Så han sover aldri i bilen i det daglige. Om vi skal på en lengre tur, må vi heller vurdere om vi klarer å få inn en beltestol med rygg.
 
Sjekk ut gruppen Bilstoler på face :) masse info der, kan søke opp bilen din og se hva andre har spurt og fått til svar, evt spørre selv :)
 
Vi skal ha to i bilstol da og en 10 åring og et større barn. Så vi må ha ny bil også. Sitter å vurderer hva vi skal ha. Burde ha en vi slipper å legge ned setene i for å komme helt bak. Å da er det ikke mange modellen å velge i. Caravell å peaugot 5008 er et alternativ vi ser på. Men jeg ønsker ikke høy bil som caravell igjen :)
 
Beltefestet istedenfor isofix, da kan man montere lengre ut mot døra. Ellers er det om å gjøre å finne stoler som passer sammen. En som er brei øverst må stå inntil en som er brei nederst, da får man mer utav plassen.
Vi må også ha babystol, bakovervendt stol og beltestol i baksetet. Har en Subaru Forester, som heldigvis er litt breiere enn legacyen, tror vi har 142cm om jeg husker rett.
Vi har begynt å kikke litt, men har ikke begynt å prøve i bilen enda, det venter vi med.
 
Til dere som lurer, så gikk det faktisk utmerket. Først max-way, pute i midten, og maxi cosi. Senere cybex sirona m2 med isofix, pute i midten og 1 two way.
 
Back
Topp