Hvordan få permisjon, ferie ++ til å gå opp frem til BHG

Aprilblomst17

Blir kjent med forumet
Hei,
Ser ingen lignende tråd, så jeg starter en egen fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dere i april-klubben tar ut permisjon, ferie, pappaperm og ulønnet perm frem til BHG start.
BHG start for vår del blir ikke før i aug 18. Og det er jo over et år til. Itillegg har vi kjempelyst å reise til italia noen uker i permisjonen, så noe av ferien/permen må vi ta ut samtidig.

Vi har lagt opp slik:

Mor: 3+10 uker
Mor: tar fellesen
Da er vi på 28 des.

Jeg har så 5 uker med ferie for 2017 som jeg kan ta ut. I tillegg har mannen sin permisjon.
Da havner vi på 12 apri 2018.:wacky:

SÅå..har vi 5 uker hver igjen (ferie 2018).
Ser vi ender opp med å måtte ta kanskje 2-3 mnd ulønna avhengig av hvor mye ferie vi vil ha sammen :shy:

Hva gjør dere for noe??
 
Jeg skal ha fellesperioden, tar så ut 5 uker ferie for 2017 og 2 uker av ferie for 2018 på slutten av permisjonen, og har ca 3 mnd ulønnet. Pappaen skal ha sine ferieuker og uker med perm ca fra mai-august. Så sparer jeg 3 uker ferie som vi skal ha sammen i juli/august mens pappaen har perm. :)
 
Får det ikke til å gå opp frem til august, all betalt perm og ferie er oppbrukt til juni. Men jeg søker opptak fra våren, så får vi bare betale en bhg-plass dersom vi får en, og heller bruke den lite frem til vi må. Jeg ser ikke hvordan vi skal klare 2.5 mnd helt uten en inntekt....
 
Vi tar 80%, fått innvilga permisjon så eg tar min del er ferdig 08.03.18, så 4 veker ferie eg skal legge til i permisjonen då er vi komt til 08.04., så tar eg ferie/ulønna til mai/juni ein gong når han skal ha sine 10 veker :) sidan eg uansett må ta ulønna så tar vi ikkje hans ferie som permisjon så vi kan ta sommerferie i lag, sidan han berre har 3 veker på sommaren uansett.
 
Min permisjon + ferie er slutt 22. mars 2018. Jeg tar to dager ulønna permisjon og så er det påskeferie (jeg er lærer). Mannen starter sin permisjon fra 3. April frem til 12. juni. Så tar jeg ulønnet permisjon eller så tar han ferie frem til skoleferien stater i midten av juni :)

Akkurat nå er jeg glad jeg valgte læreryrket :p
 
Jeg skal studere litt, så min mann tar sine 10 uker når jeg har obligatorisk oppmøte på skolen/praksis.. så det blir jo 10 uker med ulønnet perm for min del, men det blir spredd ganske godt utover.

Med ferie skal jeg da tilbake til jobb ca 3.juni. Så jobber jeg til skoleferien starter mens mannen tar ferie, så har jeg fri til august.
Er også lærer. Om jeg ikke hadde studert, hadde jeg gjort det på samme måte som Nasken. :)
 
Vi har vel permisjon frem til slutten av mars ca., deretter planlegger vi å redusere stillingene våre begge to og ha dagmamma/dagpappa to-tre dager i uka. Satser på at mine foreldre stiller opp som dagmamma/dagpappa, de er i hvert fall veldig ivrige nå før barnet har kommet. [emoji23]
 
Her blir det perm med 100% dekning frem til desember, så ca 14-15 uker ulønnet perm. Deretter fem uker ferie fra 2017, og så supplerer jeg med noen feriedager fra 2018 også til vi er i midten av mai. Da tar far sine ti uker + tre uker ferie, og jeg tar tre uker sommerferie samtidig med dem en gang i løpet av sommeren :)

Jeg har regnet på det ned til minste detalj. [emoji14] Vi kommer ikke til å dra på noen voldsom ferie i år, så alt av mine feriepenger og skattepenger settes av (evt også mannens litt avhengig av hvor godt vi sitter i det), og jeg skal også sette av ca 4000 kr av det jeg får utbetalt i permen, hver måned. Add på barnetrygd og etter hvert litt kontantstøtte, så skal vi få det til å gå rundt også de månedene jeg ikke får lønn :)
 
Her blir det perm med 100% dekning frem til desember, så ca 14-15 uker ulønnet perm. Deretter fem uker ferie fra 2017, og så supplerer jeg med noen feriedager fra 2018 også til vi er i midten av mai. Da tar far sine ti uker + tre uker ferie, og jeg tar tre uker sommerferie samtidig med dem en gang i løpet av sommeren :)

Jeg har regnet på det ned til minste detalj. [emoji14] Vi kommer ikke til å dra på noen voldsom ferie i år, så alt av mine feriepenger og skattepenger settes av (evt også mannens litt avhengig av hvor godt vi sitter i det), og jeg skal også sette av ca 4000 kr av det jeg får utbetalt i permen, hver måned. Add på barnetrygd og etter hvert litt kontantstøtte, så skal vi få det til å gå rundt også de månedene jeg ikke får lønn :)

Så klart!! Kontantstøtten hadde jeg jo glemt! Fra bebisen blir 1 til den begynner i BHG kan vi jo søke om kontantstøtte:smiley-angelic005
 
Så klart!! Kontantstøtten hadde jeg jo glemt! Fra bebisen blir 1 til den begynner i BHG kan vi jo søke om kontantstøtte:smiley-angelic005
Yes! :D Og den har jo til og med økt nå [emoji122] [emoji322]
 
Eg skal ha min permisjon og felles + 4 uker ferie. Begynner på jobb i midten av januar. Då tar pappaen over. Når hans permisjon er over har me spurt svigermor om ho kan ha ho når me er på jobb. Kontantstøtte frå 1 års til bhgstart til høsten.
 
Har ikke så mye å komme med jeg da, for jeg skal være hjemme på fulltid til nov 18 og tar det ut på litt utradisjonell måte. Da skal minste få begynne litt i bhg. Går da tilbake i jobb endten 20 eller 40%.

Har gjort det på følgende måte:

Mor 3+6 uker v fødsel
Far tok ulønnet fra 3+6 v fødsel
Far tar så sine 10 uker
Mor i jobb hjemme
Far tar så 2 uker av fellese ut
Far tar så 3 uker av fellesen ut gradert 50 %
Mor i jobb hjemme
Utsetter resten til 15 aug 2018.
Mor tar ut ferie først fra 15 aug 2018
Tar så ut gradert sammen med ulønnet og litt jobb t.o.m sommeren 2019. Ungene går da bare deltid i bhg
 
Her har det vært veldig greit å ordne. Jeg begynner å studere igjen nå i august (for det meste hjemmefra) og permisjonen min er ferdig i desember. Jeg har kun fast jobb hver tredje helg - begynner nok igjen i februar og fra da jobber jeg to helger i mnd. Mannen tar sin permisjon i mars og etter det får vi jo kontantstøtte. De dagene jeg jobber helg er mannen hjemme med henne og om jeg jobber ekstra skal hun være med svigermor :)
 
Min permisjon + ferie er slutt 22. mars 2018. Jeg tar to dager ulønna permisjon og så er det påskeferie (jeg er lærer). Mannen starter sin permisjon fra 3. April frem til 12. juni. Så tar jeg ulønnet permisjon eller så tar han ferie frem til skoleferien stater i midten av juni :)

Akkurat nå er jeg glad jeg valgte læreryrket :p
Vi har det på datoen helt likt. Også er mannen også lærer. Mulig jeg jobber 80% frem til sommeren, og mannen jobber 20%. Da får vi strukket perm helt frem til ferien. Vurdere også to uker ulønnet perm etter påske for å drapportere på klatretur sammen. Har spart opp mye av feriepengene i sommer, for å kunne gjøre det dersom vi vil.
 
Back
Topp