Hvordan få min 9 mnd gamle baby til å sove lengre på morningen?

Sunroad84

Elsker forumet
Noen som har tips eller råd.. her i huset er det veldig ofte morgen klokka ca 5 syns det er i tidligste laget.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få hun til å sove lengre?
Hun har to hviler på dagen på ca 1,5 time hver.. 
Første hvil har hun ca i 9 tiden, andre hvilk blir ca i 14 tiden.. så legger hun seg 19 ca. Har prøvd å legge hun 20, men da er hun som regel stuptrett.. og det har ikke gjort noen forskjell på når hun våkner heller.. 
Jeg ammer ikke, men har prøvd å gi flake når hun våkner, den sluker hun, men er like våken.. 

Noen som har gode råd til hva jeg bør gjør for å få en/to timer til?

Hvis du finner løsningen på mysteriet "hvordan få barn til å sove lenger om morgenen" så blir du nok en rik dame.. ;-) Jeg har ingen råd dessverre, annet enn at du legger deg tidligere mens dette pågår, slik at du ikke blir så trøtt. Min gutt på 21 mndr har hatt perioder der han våkner 05 og perioder der han sover til 09. Alt er vel innenfor normalen og mitt mantra er "this too shall pass!" Ikke så hjelpsom kanskje, håper noen andre vet råd.

jeg har hatt det sånn med mine to jenter, minste har fremdeles morning kl 6. men jeg står aldri opp før tidligst hall 8. prøver etter beste evne at uansett hva vi skal så står vi ikke opp før det. så da får lillemor ligge i sengen å rulle seg, jeg er våken men snakker ikke med ho eller noe.. bare passer på at ho ikke detter ut av sengen.

dette funket på søstra som tok morning kl 3! ho sover gjerne til hall 10 no. (2,5år) men ser at om jeg legger jentene seinere så vokner de bare tidligere. eneste storebror her i huset som sover lenger om han er lenger opp på kvelden.

Når jenta vår var på den alderen (og for såvidt en god stund før og etter..) så var det gjerne morgen 5-5.30. Det var ikke så mye å gjøre annet enn å legge seg tidligere på kveldstid, og drikke masse kaffe om morgenen ;) Det gikk over, og nå kan hun finne på å sove til ni på en god dag. Ellers våkner hun aldri før 6.30.

Forøvrig enig i at "This too shall pass" er et ypperlig motto å ha ;) 

Vi har også hatt en lengre periode hvor morgenen startet kl 5.. utrolig slitsomt..prøvde litt forskjellig, men ingenting hjalp.. etterhvert som han ble litt større og gikk over til en dupp på dagtid har han begynt å sove til 06-06.30.. om han sover 1/2 eller 3 timer på dagen har ikke noe å si.. han skal opp like tidlig.. men 6 er bedre enn 5.. tror ikke du får gjort så mye med det, så mitt beste tips er at du legger deg tidlig så du klarer å starte så tidlig du også. 

Her har vi det sånn fortsatt (jenta er 2.5 år), det er morgen rundt 05-06 hver dag! Nå har jeg bare godtatt at det er sånn det er - kjedelig ja, men lite å gjøre med etter mine erfaringer. 

Jeg har ingen konkrete råd, men her i huset ser jeg at søvn avler søvn! Hvis han sover lite på dagen viser det igjen i kvaliteten på nattesøvnen, og han våkner tidligere. Kunne det være en mulighet å få til en lur og to til i løpet av dagen? Tror kanskje også jeg ville vurdert å prøve å starte leggerutinene lite grann tidligere, bare for å sett om en halvtime tidligere i seng ville utgjøre noen forskjell. 

Lykke til:)

Husker da mi var 9 mnd, så var det sånn. Det var på høy tid å gå fra 2 til 1 dupp på dagtid. Vips, problemet løst. 

Du kan jo ta henne over i din seng å puske å kose litt. Men det blir fort en stygg uvane! Jeg vil tro at siden hun våkner da og er lysvåken, så er hun nokk godt uthvilt :)

sånn hadde vi det fra snuska her var 9-10 mnd til godt over 2,5 år. Opp mellom 4.30 og 6 hver eneste morgen, vi prøvde alt mulig rart. Ingenting hjalp. Så det var egentlig bare å bite tenna sammen, pluss at vi bytta på å stå opp da.

Hun er fortsatt en morgenfugl, men er heldigvis ikke oppe før 6 lenger, og om hun er det kommer hun bare inn til oss og sovner der. 

Back
Topp