Hvordan få mer energi?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Nå har jeg vært sliten og trøtt i 2 uker. Helt ekstremt. Vil bare sove, men får ikke sove heller. Kroppen kjennes ut som den er 200 kg tung, hodet går på lavgir... Er ikke gravid, blodprøver hos legen er fine. Hva pokker skal jeg gjøre? Hva kan jeg spise eller drikke for å våkne igjen? Kjennes ut som kroppen vil gå i dvale..

Uff hørtes ikke godt ut, håper det bedre seg snart;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er du flink til å spise frukt og grønnsaker? Kanel er bra for å stabilisere blodsukkeret... Prøve å gå/jogge eller en annen form for aktivitet? (Er umulig å dra seg i gang, men det hjelper faktisk etterpå!)

Jeg reagerer veldig på lys brødmat faktisk, høsten har vært tung nå i starten.

Kostholdet de siste 4ukene har vært fiberrike knekkebrød, vann så ofte jeg husker og en pose nøtter som snacks i skapet (ikke sukker!!)
Spiser lite potet,pasta og ris også og koker opp ekstra med blomkål,brokkoli og gulerøtter i stedet.

Passer på å aldri bli "holsulten", holder blodsukkeret jevnt.

Tvinger meg sjøl en luftings ute med musikk i ørene når kidsa er i seng.:)

Jeg reagerer veldig på lys brødmat faktisk, høsten har vært tung nå i starten.

Kostholdet de siste 4ukene har vært fiberrike knekkebrød, vann så ofte jeg husker og en pose nøtter som snacks i skapet (ikke sukker!!)
Spiser lite potet,pasta og ris også og koker opp ekstra med blomkål,brokkoli og gulerøtter i stedet.

Passer på å aldri bli "holsulten", holder blodsukkeret jevnt.

Tvinger meg sjøl en luftings ute med musikk i ørene når kidsa er i seng.:)
Veldig lurt! Stabilt blodsukker er superviktig for å føle seg i grei form! Jeg prøver å gjøre som deg, måtehold på sukker og kjappekarbohydrater, og mer fiber og grønnsaker!

Kan det være noe psykisk? Noe du tenker mye på? Psyken kan ofte ha mye å si for energien i kroppen!

Men du sover om natten eller? For får du ikke nok/tilstrekkelig søvn er jo det en faktor i seg selv.

Ellers ville jeg sett på kostholdet. Spiser du sunt? Noen endringer i det siste?

Noe som kan stresse deg? Noe du tenker på, selv ubevisst kanskje?

Håper det blir bedre snart.
Lykke til:)

Jeg har også vært helt sjukt trøtt den siste måneden. Har også tatt prøver hos legen som var bra. Starter med å bli trøtt på jobb kl to pluss minus en halv time og på kvelden kl syv så er jeg så trøtt at jeg har gått og lagt meg. Jeg begynte og se på hva jeg spiste og når. Og det er ihvertfall ikke regelmessig. Spiser tre til fire ganger om dagen og det er ikke innafor. Også var det dette med å Være aktiv, det er heller ikke mye og skryte av. Så jeg har fått i meg flere måltider, og det har hjulpet litt, men ikke veldig. Blir fortsatt møkktrøtt, men har klart å drøye legge tiden til et sted mellom åtte og ti.
Det har vert en annerledes start på jobben også nå etter sommeren. Det tror jeg har hatt en effekt. Uka som kommer nå blir å sette i gang med treninga. Det gir meg ekstremt mye mer energi. Ikke de første ukene, men i lengden. Så det er en prosess.
Man kan bli sliten av ting som Kværner i skallen, men da er det viktig å prøve å gjøre noe, og gjøre enkle forandringer slik at man kan se om det hjelper osv.
Håper du finner ut av det! For det er utrolig slitsomt og gå sånn og det er drit kjedelig å ikke få gjort det man gjerne skulle ha gjort, og at det tar lang tid før man får det gjort. Hvis du skjønner ;-)
Og jeg er ikke gravid.

Back
Topp