Hvordan få magen igang?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg har sluttet å kjøpe Spirulina, og nå er magen i opprør. Masse luft, lite som kommer ut. Her en morgen var jeg så oppblåst at jeg nesten kastet opp, trodde magen skulle eksplodere :(
Men hva kan jeg ta for magen sin del for at den skal holde seg stabil? Mosjon og vann er ok. Kan selvfølgelig bruke lactulose, men det smaker så søtt. Spiser grovt og tar probiotika.
Kostholdet i seg selv er ok. Det må være noe enkelt noe, en dæsj av et eller annet eller en pille eller noe.
Mener jeg så et tips her om linfrø, men husker ikke fra hvem eller i hvilken sammenheng. Har googlet det, men de tipsene jeg har funnet om linfrø var annerledes enn det jeg mener jeg fant her.

Hva tror dere? Er hakket før jeg kjøper inn avføringsmiddel nå, men det er jo ingen varig løsning :(

En kiwi om morgenen og 2ss linfrø som har ligget i bløtt over natten.
Dette hjelper meg om magen er treg og oppblåst.

Legger i bløtt 2 ss linfrø i kanskje 10ss vann. Lar det stå i kjøleskapet over natten. Det blir veldig slimete og ekkelt, men smaker ingenting. Har det som regel i en smoothie eller yoghurt.

En kiwi om morgenen og 2ss linfrø som har ligget i bløtt over natten.
Dette hjelper meg om magen er treg og oppblåst.

Legger i bløtt 2 ss linfrø i kanskje 10ss vann. Lar det stå i kjøleskapet over natten. Det blir veldig slimete og ekkelt, men smaker ingenting. Har det som regel i en smoothie eller yoghurt.

Takk :)
Det høres overkommelig ut :)

Natron eller bakepulver blandet i drikke virker også regulerende. Ett par spiseskjeer til et glass.

Det varierer veldig hva som fungerer for hvem, men Vi-siblin, lactulose, svisker, linfrø, chiafrø er blant tipsene man anbefaler, i tillegg til en del medikamenter. Tilberedningsmåten varierer også, noen sverger til å la frø stå over natten, noen lar de stå i 1 time, noen koker te av det og tygger frøene. Kunne sikkert fortsatt i evigheter med alle tipsene jeg har sett. Det er bare det å finne det som hjelper akkurat deg best.

Kan sikkert bruke linfrøolje også...for lillesøster sin del har vi brukt kiwi, og da jeg var gravid pleide jeg å starte dagen med en bolle fruktsalat. Gjorde susen for meg:p Nå holder det at jeg drikker kaffe til frokost faktisk.

Det varierer veldig hva som fungerer for hvem, men Vi-siblin, lactulose, svisker, linfrø, chiafrø er blant tipsene man anbefaler, i tillegg til en del medikamenter. Tilberedningsmåten varierer også, noen sverger til å la frø stå over natten, noen lar de stå i 1 time, noen koker te av det og tygger frøene. Kunne sikkert fortsatt i evigheter med alle tipsene jeg har sett. Det er bare det å finne det som hjelper akkurat deg best.

Ja, det er et styr. Skulle gjerne ha fortsatt med Spirulina, men vi vil prøve på nummer 2 og jeg er så usikker på om det er tilrådelig å ta Spirulina når man er gravid og ammer.

Prøvde meg på linfrø i dag. Bladet det med en youplait og en halv banan. Et skikkelig måltid i seg selv. Var litt skeptisk på forhånd, siden frøene var så seige etter en natt i vann, men det gikk veldig bra. Jeg liker jo linfrø :)

For meg funker kun lactulose jeg blandet det i yoghurt og drakk en halv liter vann rett etterpå.

Ja, det er et styr. Skulle gjerne ha fortsatt med Spirulina, men vi vil prøve på nummer 2 og jeg er så usikker på om det er tilrådelig å ta Spirulina når man er gravid og ammer.

Prøvde meg på linfrø i dag. Bladet det med en youplait og en halv banan. Et skikkelig måltid i seg selv. Var litt skeptisk på forhånd, siden frøene var så seige etter en natt i vann, men det gikk veldig bra. Jeg liker jo linfrø :)

Jeg fikk anbefalt av jordmor å fortsette å bruke spirulina da jeg var gravid med første på grunn av lav blodprosent, så tror ikke det skal være noe farlig. Har tatt det under begge graviditeter og ammeperioder :)

Ta en telefon til jordmor eller fødeavdelingen å spørre om du kan fortsette med det :) Når du først har funnet noe som virker, så hadde det jo vært supert om du kunne fortsette. Ellers håper jeg du finner noe som fungerer like bra for deg! Vet alt om hvor plagsomt det er med en mage som ikke hører etter.

Kjøp deg frukt og fiber tabletter i helsekost. Bare IKKE tyggetabletter, du må ta de som svelges med vann. Ta på kvelden og dagen etter kommer ting ut, haha!

Kjøp deg frukt og fiber tabletter i helsekost. Bare IKKE tyggetabletter, du må ta de som svelges med vann. Ta på kvelden og dagen etter kommer ting ut, haha!

Hehe, det frister å gå til det steget ja ^^
Men det hadde jo vært greit med noe som smører tarmene og får igang magen gjennom hele dagen, istedenfor alt på en gang :)

Hehe, det frister å gå til det steget ja ^^
Men det hadde jo vært greit med noe som smører tarmene og får igang magen gjennom hele dagen, istedenfor alt på en gang :)

Min erfaring er at magen blir bra igjen etter å ha fått ut alt som ligger der fra før hvertfall :)

Min erfaring er at magen blir bra igjen etter å ha fått ut alt som ligger der fra før hvertfall :)

Heldig du :)
Jeg har irritabel tarm, så her kan det svinge kraftig. Endte opp med å bestille meg Spirulina igjen. Gikk et par dager med linfrø og så var jeg lei. Sliter med dårlig matlyst og litt aversjon mot mat.
Treg mage er noe dritt! :P

Heldig du :)
Jeg har irritabel tarm, så her kan det svinge kraftig. Endte opp med å bestille meg Spirulina igjen. Gikk et par dager med linfrø og så var jeg lei. Sliter med dårlig matlyst og litt aversjon mot mat.
Treg mage er noe dritt! :p

Ah..ja hvis du har andre grunner til at magen krangler skal jeg ikke påstå noe, hehe. Men skjønner godt at du vil ha fart på saker! Er ikke noe godt med treg mage nei!!:p

Ah..ja hvis du har andre grunner til at magen krangler skal jeg ikke påstå noe, hehe. Men skjønner godt at du vil ha fart på saker! Er ikke noe godt med treg mage nei!!:p

Nei :(
Men sånne piller kan være lurt å ha uansett, så jeg skal se etter dem når jeg skal innom apoteket igjen. Er snart tom for probiotika :)

Back
Topp